ترجمه مقاله سیستم کاری با عملکرد بالا برای رضایت شغلی: نقش واسطه ای فرسودگی شغلی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سیستم کاری با عملکرد بالا برای رضایت شغلی: نقش واسطه ای فرسودگی شغلی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۹۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
ارزشش را دارد! سیستم های کاری با عملکرد بالا برای رضایت شغلی کارکنان: نقش واسطه ای فرسودگی شغلی
عنوان انگلیسی
It’s worth it! High performance work systems for employee job satisfaction: The mediational role of burnout
صفحات مقاله فارسی
47
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
13.622 در سال 2022
شاخص H_index مجله
151 در سال 2023
شاخص SJR مجله
2.928 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
0278-4319
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2022
کد محصول
13642
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - روانشناسی - روانشناسی صنعتی و سازمانی - مدیریت منابع انسانی - منابع انسانی و روابط کار
مجله
International Journal of Hospitality Management
کلمات کلیدی
سیستم های کار با عملکرد بالا - رضایت شغلی - فرسودگی شغلی - مدیریت منابع انسانی
کلمات کلیدی انگلیسی
High performance work systems - Job satisfaction - Burnout - Human resources management
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103364
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مرور مطالعات پیشین
3. روش
4. نتایج
5. بحث
6. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 8 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
سیستم های کار با عملکرد بالا (HPWS) از طریق مکانیزم های معینی روی رضایت شغلی کارمندان در شرکت های هتلداری تأثیر می گذارند و هدف مطالعه حاضر هم این است که این مکانیزم ها را تجزیه و تحلیل کند. ما یک نمونه متشکل از 202 کارمند هتل را مورد بررسی قرار دادیم که در Gran Canaria (اسپانیا) کار می کردند. برای تحلیل داده ها از مدلسازی معادله ساختاری حداقل مربعات جزئی استفاده کردیم. نتایجی که بدست آمد، هم تأثیر مثبت و مستقیم سیستم های کار با عملکرد بالا (HPWS) بر روی رضایت شغلی، و هم تأثیر غیرمستقیم آن - با وساطت کاهش فرسودگی شغلی - را تأیید می کرد. مطالعه حاضر اولین مدرکی را ارائه می دهد که اثبات می کند فرسودگی شغلی در یک (اصطلاحاً) جعبه سیاه مانند یک مکانیزم واسطه عمل می کند و ارتباط بین سیستم های کار با عملکرد بالا (HPWS) با نتایج کارمندان در زمینه گردشگری و هتلداری را مشخص می سازد. مطالعه حاضر همچنین به این رشته تحقیقاتی کمک می کند و کمک های نظری و پیشنهادات مدیریتی مهمی را ارائه می دهد.

2. مرور مطالعات پیشین
2.1 رابطه مستقیم بین سیستم های کار با عملکرد بالا (HPWS) و رضایت شغلی
رضایت شغلی به معنای احساسات ناشی از ادراک یک کارمند از «میزان برآورده شدن نیازهایش توسط شغل خود» است (کانگ و همکارانش 2018). در رضایت شغلی، کارمند یک حالت هیجانی نسبت به این موضوع خواهد داشت که تا چه حد از نقش خود در محل کارش راضی است (لاک 1969). طبق نظریه دو عاملی هرزبرگ (1959)، رضایت شغلی تفاوت زیادی با عدم رضایت شغلی دارد. رضایت بر مبنای عوامل تحریکی (همچون فرصت های رشد) محقق می گردد که در محل کار وجود دارند و عدم وجود این عوامل سبب غیاب رضایت می گردد. برآورده سازی عوامل بهداشتی (همچون حقوق) نیز مانع از وقوع عدم رضایت می گردد اما این عوامل به خودی خود نمی توانند منجر به عدم رضایت شوند. در این مطالعه روی رضایت شغلی تمرکز می کنیم.
رضایت شغلی کارمندان اهمیت زیادی دارد چون روی جا به جایی، تعهد سازمانی و عملکرد فردی تأثیرگذار است (دورتا آفونسو و همکارانش 2021؛ کانگ و همکارانش 2018؛ زاپیاتیس و همکارانش 2014) و بنابراین یک عامل تعیین کننده اصلی برای عملکرد سازمانی است (چی و گورسوی 2009؛ وود و همکارانش 2012). در نتیجه هتلداران باید تلاش کنند یک محیط کار را برای کارکنان ایجاد نمایند که رضایت آنها را به حداکثر برساند و این موضوع خصوصاً در شرایط همه گیری فعلی صدق می کند.


بدون دیدگاه