ترجمه مقاله مقایسه مولفه های عدم تعهد شناختی در نمونه های اوتیسم، ADHD و جمعیت محور کودکان - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله مقایسه مولفه های عدم تعهد شناختی در نمونه های اوتیسم، ADHD و جمعیت محور کودکان - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۸۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مقایسه مولفه های عدم تعهد شناختی و کم فعالی سرعت شناختی کند در نمونه های اوتیسم، ADHD و جمعیت محور کودکان
عنوان انگلیسی
Comparison of the Cognitive Disengagement and Hypoactivity Components of Sluggish Cognitive Tempo in Autism, ADHD, and Population-Based Samples of Children
صفحات مقاله فارسی
20
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.042 در سال 2021
شاخص H_index مجله
151 در سال 2023
شاخص SJR مجله
1.461 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2730-7166
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13629
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی - روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی رشد - پزشکی کودکان - مغز و اعصاب
مجله
Research on Child and Adolescent Psychopathology
کلمات کلیدی
کندگامی شناختی - عدم تعهد شناختی - اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی - اوتیسم - دانش آموزان دبستانی
کلمات کلیدی انگلیسی
Sluggish cognitive tempo - Cognitive disengagement - ADHD - Autism - Elementary school students
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s10802-022-00969-3
فهرست مطالب
چکیده
هدف
روش
نمونه گیری
مقیاس رفتاری کودکان
تحلیل داده ها
نتایج
بحث
تقویت مولفه های عدم تعهد شناختی و کم فعالی در کندگامی شناختی
تفاوت های عدم تعهد شناختی و کم فعالی در گروه های بررسی شده
محدودیت ها و پیشنهادها برای پژوهش های آینده
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 15 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
یک کارگروه بین المللی کندگامی شناختی اصطلاح جدید «سندروم عدم تعهد شناختی» را به عنوان جایگزینی برای کندگامی شناختی پیشنهاد کرده است و معتقد است این اصطلاح سندرومی که منجر به کندگامی شناختی می شود را دقیق تر توصیف می کند. به نظر این کارگروه نشانه های کندگامی شناختی شامل دو بعد شناختی (عدم تعهد شناختی) و یک بعد حرکتی (کم فعالی) می شود. این پژوهش ظهور یا عدم ظهور عوامل متمایز بازنمایی کنندۀ عدم تعهد شناختی و کم فعالی در زمان سنجش موارد کندگامی شناختی با تحلیل عاملی و درجۀ تفاوت عدم تعهد شناختی و کم فعالی در گروه های مختلف پژوهش را نشان می دهد. مادران با استفاده از مقیاس رفتاری کودکان ، 1177 کودک را مبتلا به اوتیسم، 725 کودک را مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی ، 307 کودک مبتلا به اختلال نارسایی توجه (4 تا 17 سال) و 665 کودک ابتدایی (6 تا 12 سال) رتبه بندی کردند. میزان شیوع کندگامی شناختی در مبتلایان به اوتیسم 32%، در مبتلایان به اختلال نارسایی توجه 18% و در دانش آموزان دبستانی 7 درصد است. تحلیل عاملی موارد کندگامی شناختی، دو عامل بازنمایی کنندۀ عدم تعهد شناختی (سردرگم/ گیج و خیره/ دل مشغول/ در دنیای خود بودن) و کم فعالی (تنبلی/ حرکت آهسته/ بی انرژی، کسل/ خواب آلود/ ناآگاه و خسته) را در تمامی گروه ها نشان می دهد. میزان شیوع و امتیازهای عدم تعهد شناختی به طور قابل توجهی از کم فعالی در گروه های اوتیسم و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی و در زیرگروه اوتیسم و اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی کودکان مبتلا به کندگامی شناختی بالاتر است (اما در گروه های اختلال نارسایی توجه و دانش آموزان دبستان به صورت کلی و دیگر زیرگروه های کندگامی شناختی نتایج به این صورت نیست). یافته های ما از تحلیل عاملی پنج عامل، دو زیرعامل عدم تعهد شناختی و کم فعالی را نشان می دهد.
روش
نمونه گیری
نمونۀ کودکان دبستانی شامل 665 کودک بود که در پژوهش جمعیت مبنای میزان شیوع اختلال خواب در کودکان (Bixler et al., 2009) شرکت کرده بودند. کودکان نمونۀ بالینی شامل 1177 مبتلا به اوتیسم، 725 مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی و 307 مبتلا به اختلال نارسایی توجه بودند که به بخش تشخیص روان پزشکی و سلامت روان مراجعه کرده بودند. یک دکتر روان پزشک تایید صلاحیت شده تمامی کودکانی که مراجعه کرده بودند را تحت ارزیابی تشخیصی قرار داد که شامل یک مصاحبه با والدین، پرسشنامه و مقیاس درجه بندی والدین و آموزگاران (Pediatric Behavior Scale, PBS, Lindgren & Koeppl, 1987)، بررسی سوابق، برگزاری آزمون های روان شناسی و مشاهدۀ بالینی کودک در زمان ارزیابی است. تمامی کودکان در گروه اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی با DSM-IV یا DSM-5 (آن نسخه ای که در زمان ارزیابی کودک اعتبار داشته است) تشخیص داده شده اند و معیارهای زیر را داشتند: (1) حداقل دو نفر از امتیازدهندگان (مادر، پدر و معلم) محدودۀ توجه کوتاه مدت یا حواس پرتی در مقیاس رفتاری کودکان را مشکلی که معمولا یا بیشتر اوقات پیش می آید دانسته اند و (2) نشانه های اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی در هنگام آزمون روان شناسی مشاهده شده است. کودکانی که میانگین امتیازهای مادر، پدر و معلم آن ها در موارد بیش فعالی/ تکانشی مقیاس رفتاری کودکان «معمولا» یا «بیشتر اوقات» باشد، مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی ترکیبی شناخته شده اند و کودکانی که میانگین امتیازهای مادر، پدر و معلم آن ها در موارد بیش فعالی/ تکانشی مقیاس رفتاری کودکان «به ندرت» باشد، مبتلا به اختلال نارسایی توجه شناخته شده اند.

بدون دیدگاه