ترجمه مقاله اجرای پردازش سیگنال دیجیتال بلادرنگ برای PET درون پرتو تصویربرداری رادیوتراپی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اجرای پردازش سیگنال دیجیتال بلادرنگ برای PET درون پرتو تصویربرداری رادیوتراپی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اجرای پردازش سیگنال دیجیتال بلادرنگ برای PET درون پرتو تصویربرداری رادیوتراپی در HIMM
عنوان انگلیسی
Real-time digital signal processing implementation for in-beam PET of radiotherapy imaging in HIMM
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.355 در سال 2021
شاخص H_index مجله
170 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.629 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0168-9002
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13623
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
پزشکی - مهندسی پزشکی - پردازش تصاویر پزشکی - خون و آنکولوژی - پرتودرمانی یا رادیوتراپی - پزشکی هسته ای
مجله
Nuclear Inst. and Methods in Physics Research
کلمات کلیدی
پردازش سیگنال دیجیتالی - آرایه دریچه ای برنامه پذیر میدانی (FPGA) - برش نگاری با گسیل پوزیترون in-beam (ibPET) - نظارت in-beam
کلمات کلیدی انگلیسی
Digital signal processing - Field-programmable gate array (FPGA) - In-beam positron emission tomography (ibPET) - In-beam monitoring
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.nima.2022.167545
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. سیستم PET In-beam
3. طراحی منطق پردازشی رویداد DAQU
4. نتایج آزمایشی و مقایسه
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 22 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
برش نگاری با گسیل پوزیترون in-beam (ibPET) به تصویربرداری پرتودرمانی دستگاه پزشکی یون-سنگین (HIMM) اختصاص داده می شود، که به اندازه گیری آنلاین دقیق و همچنین توانایی پردازش سیگنال زمان واقعی الکترونیک ها نیاز دارد. ما در این مقاله اجرای پردازش سیگنال دیجیتالی زمان واقعی را در واحد اکتساب داده (DAQU) برای یک سیستم ibPET براساس بازخوانی لامپ تکثیر فوتونی (PMT) کریستال های سوسوزن اکسی اورتوسیلیکات لوتتیوم-ایتریوم (LYSO) ارائه می دهیم. ما مدار پردازش سیگنال سفارشی 10 کانالی را بر روی یک FPGA با عملکرد بالا طراحی کرده ایم، که از 3 حالت کاری (حالت پردازش سیگنال تک رویدادی، حالت خود کالیبراسیون و حالت داده خام (ADC))، محاسبه موقعیت، مکان یابی کریستالی، ذخیره سازی رویداد و غیره پشتیبانی می کند.
2. سیستم PET In-beam
نمونه اولیه سیستم PET In-beam شامل دو بخش است. واحد آشکارساز، با نام آرایه آشکارساز نوع-مسطح با دو سر و یک سیستم الکترونیکی بازخوانی. شکل.1 آرایه آشکارساز نوع مسطح با دوسر از هشت بلوک آشکارساز را در سیستم نمونه اولیه نشان می دهد. این بلوک های اشکارساز به دو گروه تقسیم می شوند. هر گروه در یک آرایه آشکارساز با 2 × 2 بلوک به صورت یک سر آشکارسازی از واحد آشکارساز مرتب می شود. این دو سر آشکارسازی برعکس در دو طرف خط باریکه در امتداد آشکارسازی پرتو قرار می گیرند. هر بلوک آشکارساز شامل مولفه های 22 × 22 LYSO پیکسل (2mm ×2mm×15 mm) [19، 18] است و توسط یک PMT H8500C [20] و یک مدار پل شده با نام مدار موقعیت یابی گسسته (DPC) بازخوانی می شود [21]. DPC تعداد سیگنال های PMT را برای هر بلوک از 64 به 4 کاهش می دهد تا انرژی را اندازه گیری کند. آخرین داینود PMT برای زمان بندی استفاده می شود.
سیستم الکترونیکی شامل واحد اکتساب داده (DAQU)، ماژول پردازش مرکزی (CPM)، و واحد ساعت و همزمان¬سازی (CSU) است. ابتدا سیگنال ها از آشکارسازها به DAQUها فید می شوند. هر DAQU با یک جفت بلوک آشکارساز همانند شکل 2 ارتباط دارد. توصیف دقیق تر از مدار سخت افزاری طراحی شده برای DAQU را می توان در [22] پیدا کرد. علاوه بر این، ویژگی های پردازش یک سیگنال دیجیتالی زمان واقعی را بهینه سازی می کنیم و توسعه می دهیم. حالت پردازش تک رویدادی و حالت خود کالیبراسیون فراتر از حالت داده های خام ADC افزوده می شوند. اطلاعات معتبر (بعنوان مثال، موقعیت، زمان، انرژی ذره، و غیره) برای هر رویداد در فریم های داده در DAQU خلاصه شده و مرتب می شوند، و سپس از طریق یک لینک فیبر نوری با سرعت بالا منتقل می شوند. CPM برای شروع فریم های داده به ترتیب زمانی با توجه به مهر زمانی هر رویداد استفاده می شود، به طوری که رویدادهای اتفاقی را به صورت کارآمدی شناسایی می کند [23]. سپس، داده های رویداد از طریق رابط PCI برای بازسازی تصویر 3D مرتبط می شوند. در عین حال، یک GSU سیگنال های ساعت و همزمانی را به تمام DAQUها ارائه می دهد تا یک سیستم بازخوانی همزمان را شکل دهد.

بدون دیدگاه