ترجمه مقاله انضباط خشن والدین و قلدری مدرسه در میان نوجوانان چینی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله انضباط خشن والدین و قلدری مدرسه در میان نوجوانان چینی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
انضباط خشن والدین و قلدری مدرسه در میان نوجوانان چینی: نقش جدایی اخلاقی و ارتباط با همسالان منحرف
عنوان انگلیسی
Harsh parental discipline and school bullying among Chinese adolescents: The role of moral disengagement and deviant peer affiliation
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.634 در سال 2021
شاخص H_index مجله
97 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.803 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0190-7409
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13610
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی تربیتی - روانشناسی عمومی
مجله
Children and Youth Services Review
کلمات کلیدی
مقررات سخت والدین - جدایی از اصول اخلاقی - ارتباط با همسالان کجرو - قلدری مدرسه ای - نوجوان چینی
کلمات کلیدی انگلیسی
Moral disengagement - Deviant peer affiliation - School bullying - Chinese adolescent
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106767
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
۱.۱. مقررات سخت والدین و قلدری مدرسه ای
۱.۲. نقش واسطه جدایی از اصول اخلاقی
1.3 تعدیل گری نقش ارتباط با همسالان کجرو
۴.۱. مطالعه فعلی
۲. روش ها
۲.۱. شرکت کننده ها
۲.۲. معیار ها
۲.۲.۱. مقررات سخت والدین
۲.۲.۲. جدایی از اصول اخلاقی
۲.۲.۳. ارتباط با همسالان کجرو
۴.۲.۲. قلدری مدرسه ای
۲.۳. رویه
۲.۴. تحلیل آماری
۳. نتایج
۳.۱. روش متداول تست سوگیری
۳.2 آنالیز های اولیه
۳.۳. آنالیز همبستگی
۳.۴ آزمون طرح میانجی گری تعدیل شده
۴. بررسی
۵. نتیجه گیری
اصول اخلاقی
اطلاعات بودجه
بیانیه علاقه به رقابت
در دسترس بودن داده ها
تشکر و قدردانی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 19 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
قلدری مدرسه ای در سرتاسر جهان شایع است و تهدید جدی برای امنیت مدرسه و دانش آموزان ایجاد می کند. با این وجود، مطالعه های اندکی در رابطه با مقررات سخت والدین با قلدری مدرسه ای نوجوان ها انجام یافته است. هدف های مطالعه فعلی، بررسی کردن مکانیسم درونی بین این دو در زمینه ی فرهنگی چینی ها و آزمایش بیشتر اثر میانجی گری جدایی از اصول اخلاقی و اثر تعدیل گری رابطه با همسال های کجرو است. این مطالعه ۱۲۴۶ دانش آموز در شرق و جنوب چین را ( میانگین سنی = 48/14 ± 48/1) برای انجام دادن مقیاس روش های تعارض والدین-کودک، مقیاس جدایی از اصول اخلاقی، مقیاس رابطه با هم سال های کجرو و پرسشنامه قلدر الووس انتخاب کرد. نتایج نشان داد که : گستردگی قلدری مدرسه ای بین نوجوانان ۳۵% است. از بیشترین به کمترین، قلدری کلامی، قلدری ارتباطی و قلدری فیزیکی است. مقررات سخت والدین به طور مثبتی قلدری مدرسه ای را بین نوجوانان چینی پیشبینی می کند. بعد از کنترل جنسیت و نوع مدرسه، رهایی اخلاقی تا حدی واسطه ی ارتباط بین مقررات سخت والدین و قلدری مدرسه ای و ارتباط با همسال های کجرو، نیمه اول و دوم اثر میانجی گری را تعدیل کرد. یافته های فعلی نشان می دهد که والدین بهتر است سبک های فرزند پروری مناسبی را انتخاب کنند و به طور مناسبی در انتخاب های دوستیابی کودکانشان موثر باشند.
1.3 تعدیل گری نقش ارتباط با همسالان کجرو
طبق تئوری زیست بوم (اکوسیستم)، خانواده ها و همسالان عوامل نزدیک مهم در تکامل نوجوانان هستند (Bronfenbrenner,1979). جهت بررسی کردن قلدری مدرسه ای بین نوجوانان علاوه بر تمرکز بر مقررات سخت والدین، تحقیق بهتر است اثر متقابل همسالان را در میان نوجوانان بررسی کند. با ورود کودکان به دوره نوجوانی، با همسن و سالهایشان مکررا تعامل دارند. دسته ای از همسالان که در طول دوره نوجوانی در ارتباط هستند نسبت به سن های دیگر اثر بزرگتری بر روی فرآیند اجتماعی شدنشان دارند (Steinberg & Monahan, 2009). به ویژه، تعامل ضعیف با همسالان منجر به رفتار ضداجتماعی بیشتر بین نوجوانان مثل ارتباط با همسالان کجرو می شود (Steve & Lee, 2010). ارتباط با همسالان کجرو اشاره به درگیری نوجوانان در رفتارهای منفی مثل دعوا کردن، سومصرف مواد، اعتیاد به الکل و ... با همراهی با همسالانی که اصول اخلاقی، مقررات، یا حتی قانون را زیرپا گذاشته اند، دارد (Rudolph et al., 2014). تئوری یادگیری اجتماعی بیان می کند که رفتار همسالان به عنوان الگو و تقویت کننده برای نوجوانان عمل می کند (Song et al., 2014). مطالعات مرتبط نشان می دهد که ارتباط با همسالان کجرو عامل خطر (ریسک فاکتور) قابل ملاحظه ای برای پیش بینی رفتار ضداجتماعی بین نوجوانان است (Steve & Lee, 2010). برای مثال یک مطالعه نشان داد که ارتباط با همسالان کجرو می تواند اثر مثبت قابل ملاحظه ای بر روی رفتار پرخاشگرانه بین نوجوانان دارد (Ellis & Zarbatany, 2007). با توجه به تحقیق بر روی رفتار قلدری، وانگ، یانگ، وانگ، ژانگ و لی (2019) ارتباط مکرر با همسالان کجرو با قلدری مدرسه ای بیشتر اشخاص در ارتباط است. اگرچه بیشتر مطالعات موجود بر اثر تک ریسک فاکتور بر روی رفتار قلدری اشخاص تمرکز دارد، در حالی که طبق تئوری زیست بوم، اشخاص به ناچار تحت برنهی ریسک فاکتورهای متعدد در زندگی واقعی هستند (Appleyard, Egeland, van Dulmen, & Sroufe, 2005). برای مثال، تیان، یانگ، سان و بیان (2018) دریافتند که کیفیت دوستی می تواند ارتباط بین ناسازگاری و تعارض والدین و برون سازی رفتار مشکل دار را در بین دانش آموزان دبیرستانی تعدیل کند. آنها در ادامه یافتند ناسازگاری و تعارض والدین اثر قابل ملاحظه ای بر روی برون سازی رفتار مشکل دار هنگامی که کیفیت دوستی پایین است، دارد. پس ما فرض کرده ایم که ارتباط با همسالان کجرو احتمالا به اثر مثبت مقررات سخت والدین بر روی قلدری مدرسه ای نوجوانان کمک کند. این مطالعه فرضیه 3a را طرح می کند: ارتباط با همسالان کجرو، ارتباط بین مقررات سخت والدین و قلدری مدرسه ای بین نوجوانان چینی را تعدیل می کند.

بدون دیدگاه