ترجمه مقاله آنالیز نیازهای اطلاعاتی فرزندپروری برای مادران صاحب نوزادان و کودکان نوپا با استفاده از متن کاوی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله آنالیز نیازهای اطلاعاتی فرزندپروری برای مادران صاحب نوزادان و کودکان نوپا با استفاده از متن کاوی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۸۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
آنالیز نیازهای اطلاعاتی فرزندپروری برای مادران صاحب نوزادان و کودکان نوپا با استفاده از متن کاوی
عنوان انگلیسی
Analysis of parenting informational needs for mothers with infants and toddlers using text-mining
صفحات مقاله فارسی
21
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2023
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.634 در سال 2021
شاخص H_index مجله
97 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.803 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0190-7409
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13597
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - روانشناسی عمومی - روانشناسی تربیتی
مجله
Children and Youth Services Review
کلمات کلیدی
فرزند پروری - مادران - نوزادان - کودکان نوپا - متن کاوی
کلمات کلیدی انگلیسی
Parenting - Mothers - Infant - Toddler - Text-mining
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2022.106768
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش ها
3- نتایج
4- بحث
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 16 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6  صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اینترنت به دلیل دسترس پذیری و ناشناس بودن، روشی متداول برای مادران، برای یافتن اطلاعات مربوط به نگرانی های فرزندپروری است. هدف این مطالعه، بررسی سئوالات ارسال شده توسط مادران در انجمن های آنلاین فرزندپروری است تا نیازهای اطلاعاتی والدینی که فرزند خردسال دارند، شناسایی شود. ما 31.565 سئوال مربوط به فرزندپروری را که در اکتبر 2019 ارسال شده بود تحلیل نمودیم. برای شناسایی رایج ترین موضوعات در مجموعه داده ها، متن کاوی با استفاده از تخصیص پنهان دیریکله (LDA) صورت گرفت. موضوعات بر اساس گروه سنی نوزادان مرتب شدند و شبکه ی کلمات کلیدی برای شناسایی سختی های فرزندپروری، تجزیه و تحلیل گردید. در LDA، 15 موضوع، به عنوان بهترین مدل در نظر گرفته شد. با کمک این ها، شرایط فرزندپروری را شناسایی نمودیم که منتج به سئوالات بسیاری گردید که اکثر آنها بر مراقبت های اولیه از کودکان در ارتباط با تغذیه، غذای کودک، خواب، مسائل پزشکی، رشد و یادگیری تمرکز داشت. توزیع 15 موضوع بر اساس گروه سنی متفاوت است. تحلیل شبکه کلمات کلیدی نشان داد که مادران با خواب کودکان و بندآوردن گریه آنها مشکل دارند. این مطالعه اطلاعات مفیدی برای کمک به فرزندپروری ارائه می دهد و پیشنهاداتی برای نحوه ی برآورده شدن نیازهای مادران با کمک برنامه های فرزندپروری ارائه می کند.
2- روش ها
2.1 منابع داده ها
این مطالعه از داده هایِ در دسترس عموم که از انجمن فرزندپروری آنلاین یعنی (مامشولیک بیبی) Momsholic Baby به دست آمده استفاده نموده است(https://cafe.naver.com/imsanbu). مامشولیک مهمترین انجمن فرزندپروری/ زایمان/ بارداری در کره است و از دسامبر 2019 2.840.000 نفر عضو ثبت شده و 800.000 کاربر میهمان در هر روز دارد. سئوالاتی که در بیبی مامشولیک پست می شود در سه زمینه است: بارداری، زایمان و فرزندپروری. ما سئوالات قسمت فرزندپروری را انتخاب نمودیم.
دامنه ی داده ها محدود به سئوالات پست شده در طول یک ماه، از 1 اکتبر تا 30 اکتبر 2019 است. برای جمع آوری داده ها از ربات جمع آوری داده استفاده شد تا داده های متنی با استفاده از پکیج های “httr”، “rvest”، “stringer” و “RSelenium” در R (نسخه 4.0.2) به دست آید. مکان یاب منبع یکسان (URL) صفحه انجمن در برنامه ی R فراخوانی و به صورت HTML ذخیره شد. در میان داده های مشمول HTML، متن تبادلات بر اساس عناوین و محتوای پست ها استخراج شد. عنوان و محتوای جمع آوری شده از پست ها در قالب CSV (مقادیر جدا شده با ویرگول) ذخیره شد. این استخراج داده ها چندین بار انجام شد تا اینکه تمام داده های دوره ی تعیین شده جمع آوری گردید. جمعا 58.029 پست در طول دوره ی فوق الذکر وجود داشت. برای شناسایی نیازهای اطلاعات فرزندپروری بر اساس فاز تکاملی کودک، پست هایی که اطلاعات سنی در آن وجود نداشت (n=25،012) و آنهایی که مادران دارای کودک بزرگ تر از 36 ماه ارسال کرده بودند (n=1313) از تحلیل مستثنی شدند. علاوه بر این، 139 مورد هم در طول تحلیل مورفولوژیک و پاکسازی داده ها حذف شدند زیرا متن پست شده خیلی کوتاه بود؛ بنابراین، جمعا 31.656 پست در تحلیل نهایی جای گرفتند.

بدون دیدگاه