ترجمه مقاله بررسی تاثیر سطح بلوغ بر استفاده از روش های Agile UX توسط استارت آپ های دیجیتال – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | بررسی تاثیر سطح بلوغ بر استفاده از روش های Agile UX توسط استارت آپ های دیجیتال: ارزیابی تفکر طراحی، استارتاپ ناب، و تجربه کاربری ناب |
عنوان انگلیسی: | Does maturity level influence the use of Agile UX methods by digital startups? Evaluating design thinking, lean startup, and lean user experience |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 10 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 30 (4 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2023 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 4.769 در سال 2021 | شاخص H_index مجله : 107 در سال 2023 |
شاخص SJR مجله : 1.446 در سال 2021 | شناسه ISSN مجله : 0950-5849 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2021 | کد محصول : 13595 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 3.94Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت منابع انسانی - مدیریت فناوری اطلاعات - نوآوری تکنولوژی |
مجله: Information and Software Technology |
کلمات کلیدی: UX چابک - مدیریت فناوری – نوآوری - استارتاپ های دیجیتالی - سطح بلوغ - تفکر طراحی محور، استارتاپ ناب - تجربه ناب کاربر |
کلمات کلیدی انگلیسی: Agile UX - Technology management - Innovation - Digital startups - Maturity level - Design thinking |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: ندارد ☓ |
ضمیمه: ندارد ☓ |
بیس: نیست ☓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
فرضیه: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.infsof.2022.107107 |
چکیده
1. مقدمه
2. روشهای UX چابک: استارتاپ ناب، تفکر مبتنی بر طراحی، و تجربۀ ناب کاربر
3. روش شناسی
4. نتایج و تشریح آنها
5. نتایج
بیانیۀ تعارض منافع
منابع
چکیده
پیشینۀ تاریخی متن: روشهای UX چابک از جمله تفکر طراحی محور، استارتاپ ناب، و تجربۀ ناب کاربر به منظور ارزش نهادن به مشتری و ارتقاء عملکرد سازمانی به کار گرفته شدهاند. با این وجود، هنوز در زمینۀ پژوهشهایی پیرامون این موضوع که این ابزارها چگونه در مراحل گوناگون بلوغ و تکامل استارتاپهای دیجیتالی مورد استفاده قرار میگیرند، کمبود داریم.
هدف: هدف این پژوهش عبارت است از مقایسۀ سطح دانش استارتاپهای دیجیتالی دارای گرید، در حال رشد، و پیش رشد در مراکز رشد دانشگاهی، پیرامون استفاده از روشهای UX چابک به گونهای که بتوان ضعفها و فرصتهای آنها را شناسایی کرد و سرمایهگذاران و پژوهشگران آنها را با نگرشهای استراتژیک جدید آشنا نمود.
روشها: شش گروه به عنوان کانونهای هدف به همراه 14 عضو از شش استارتاپ گزینش شده از طریق چند موردکاوی مختلف در اجرای این فعالیت پژوهشی همکاری داشتند. پاسخها به وسیلۀ پژوهشگران ثبت و سپس با استفاده از یک فرایند استقرائی مورد آنالیز قرار گرفتند و رمزگذاری شدند.
نتایج: نتایج حاکی از آن هستند که استارتاپهای دیجیتالی با مشتریان خود از طریق تحقیق بازار، تحلیل امکانسنجی و خرابی محصول در ارتباط هستند. در عین حال، به جز در یک استارتاپ، ناهماهنگی در بین بنیانگذاران در طول کل ارتقای محصول و پروژههای خدماترسانی مشهود بود. تقریباً در تمامی موردکاویهای صورت گرفته، تفکر طراحی محور و استارتاپ ناب از سوی چهار استارتاپ مورد استفاده قرار گرفته بودند؛ در حالی که دو استارتاپ دیگر، از روش تجربۀ ناب کاربر استفاده کرده بودند. چرا که از سطح بلوغ و تکامل بالاتری برخوردار است.
نتیجهگیری: هر چند تمامی روشهای UX چابک استفاده شدند، ولی هر شش استارتاپ دیجیتالی این طور گزارش کردهاند که خود را با روشهای فوق سازگار نمودهاند و یا دست کم به صورت جزئی از آنها استفاده کردهاند. در پایان، این نتیجه به دست آمد که سطح بلوغ و تکامل استارتاپ میتواند بر روی روشهای UX چابک در هر استارتاپ دیجیتالی تأثیرگذار باشد؛ که این تأثیرگذاری بر اساس ماهیت و مرحلهای از پیشرفت استوار است که استارتاپ در بازار در اختیار دارد.
2. روشهای UX چابک: استارتاپ ناب، تفکر مبتنی بر طراحی، و تجربۀ ناب کاربر
روشهای رایجی که در حال حاضر در بخش پژوهش و پیشرفت (R&D) مورد استفاده قرار دارند، دارای محدودیتهایی میباشند. در حالی که ما با پروژههای نوآوری مواجه هستیم که عمدتاً درگیر یک سری الزامات مبهم در مراحل آغازین هر پروژه هستند. این موضوع اهمیت خاصی دارد که به طور واضح کاربر تنها رویدادهایی را مورد آزمایش قرار دهد که در زمان توسعۀ پیش نمونۀ راهحلها و با توجه به الزامات سهامداران و ذینفعان توسعه پیدا کردهاند. از این رو، بین مشتریان و کاربران تفاوت وجود دارد؛ که حاکی از آن است که مشتریان برای جواب گرفتن، هزینه پرداخت میکنند (که این جواب گرفتن میتواند از نوع محصول یا خدمت باشد)؛ در حالی که کاربران بدون آنکه مشتری باشند و هزینهای پرداخت کنند، از این پاسخها و راهحلها استفاده میکنند. با این وجود، این مقاله از هر دو عبارت کاربر و مشتری به صورت جایگزین استفاده میکند. بنابراین کار پژوهشی حاضر، هر سه روش UX چابک که معمولاً به صورت ترکیب با همدیگر مورد استفاده قرار میگیرند را به کار میگیرد (یعنی ]20، 42 – 40[. این روشهای سه گانه عبارتند از: تفکر مبتنی بر طراحی، استارتاپ ناب و تجربۀ ناب کاربر (UX ناب)؛ که در شکل1 نیز نشان داده شدهاند.
این فصل همچنین به شناسایی تغییرات مقطعی میپردازد که برای این کار، پژوهشهای صورت گرفته و مرتبط با هر سه روش چابک فوق (یعنی روشهای تفکر مبتنی بر طراحی، استارتاپ ناب و UX ناب) را تشریح میکند. نقش مشتریان بالقوه در این روند از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است.
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 18 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 7 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.