ترجمه مقاله راهبردهای کمک به والدین دانش آموزان در آموزش از راه دور اضطراری - نشریه MDPI

ترجمه مقاله راهبردهای کمک به والدین دانش آموزان در آموزش از راه دور اضطراری - نشریه MDPI
قیمت خرید این محصول
۶۱,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
راهبردهای کمک به والدین دانش آموزان در آموزش از راه دور اضطراری
عنوان انگلیسی
Assisting Strategies of the Parents of Students with Special Educational Needs in the Emergency Remote Learning in Poland
صفحات مقاله فارسی
17
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
MDPI
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
4.536 در سال 2021
شاخص H_index مجله
138 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.814 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
1660-4601
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
13561
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
تایپ شده است
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی - علوم تربیتی - روانشناسی تربیتی - مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
International Journal of Environmental Research and Public Health
کلمات کلیدی
آموزش از راه دور - مشارکت والدین - نیازهای آموزشی خاص - همه گیری کووید-19
کلمات کلیدی انگلیسی
remote learning - parental involvement - special educational needs - COVID‐19 pandemic
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.3390/ijerph19148783
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. روش تحقیق
3. نتایج تحقیق
4. بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 14 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 6  صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این پژوهش، برای رسیدن به چهار هدف انجام شد: (الف) شناسایی و تشخیص استراتژی هایی برای والیدن دانش آموزانی که نیازهای آموزشی خاص دارند (SEN) در آموزش از راه دور در دورۀ همه گیری ویروس کووید-19؛ (ب) مقایسۀ این استراتژی ها با استراتژی های مربوط به والدین دانش آموزان غیرSEN؛ (ج) شناسایی پیشگوهای مشارکت والدین در آموزش از راه دور دانش آموزان دارای SEN؛ (د) بررسی اینکه آیا استراتژی های شناسایی شده، تمایزی در موانع و مزایای یادگیری از راه دور ایجاد می کنند یا خیر. در کل، 421 نفر والدین دانش آموزان مدرسۀ ابتدایی در این مطالعه شرکت کردند که 86 نفر از آنها (20%) والدین دانش آموزان دارای SEN بودند (گروه SEN). بر اساس آنالیز عاملیِ نتایج (پاسخ دهندگان، یک پرسشنامۀ الکترونیکی 66 آیتمی را پر کردند)، سه استراتژی اصلی برای مشارکت والدین در آموزش از راه دورِ دانش آموزان شناسایی شد: (1) معلّم متعهّد (CT)، با 40% در گروه SEM و 55% در گروه غیر SEM؛ (2) مربّی حمایت از فعالیت خودجوش (ASC) با 22% در گروه SEN و 26% در گروه غیرSEM؛ (3) معلّم و گره گشای متعهّد (CRT) با 38% در گروه SEN و 19% در گروه غیرSEN. قدرتمندترین پیشگو برای مشارکت والدین با دانش آموزان SENدر نقش معلّم متعهد، تقاضای بیش از حد از طرف مدرسه بود. والدینی که بچه های آنها انگیزۀ کمی برای یادگیری نشان دادند، با بیشترین احتمال، تکالیف بچه های خود را برایشان انجام می دادند و استراتژی گره گشا و معلّم متعهد را اجرا می کردند. جنبه های مثبت آموزش از راه دور، اغلب توسط والدینی که مشارکت متوسطی داشتند و اجازۀ استقلال و خودجوشی به فرزندانشان می دادند دیده شد (مربّی های حمایت کننده از خودجوشی). از نتایج حاصل می توان در بهینه سازی فعالیت مدارس در تنظیم برنامه های آموزش از راه دور دانش آموزان SEN و همکاری با والدین، استفاده نمود.
2. روش تحقیق
2-1. نمونه ها
در کل، 421 نفر والدین (393 مؤنث، 28 نفر مذکر؛ [28،29] برای تعدیل غالبیت زنان بر مردان در مطالعات علمی اجتماعی) دانش آموزان مدرسه ابتدایی در این پژوهش شرکت داشتند؛ 83 نفر (20%) از آنها والدین دانش آموزان SEN بودند. والدین، نمایندۀ دانش آموزان در تمام مراحل آموزش ابتدایی بودند: (الف) پایۀ اول تا سوم با 147 دانش آموز، شامل 15 دانش آموز SEN (10%)، (ب) پایۀ 6-4 با 175 دانش آموز، شامل 42 دانش آموز SEN (24%)، (ج) پایۀ 8-7 با 99 دانش آموز شامل 26 دانش آموز SEN (26%). دانش آموزان از 45 مدرسۀ مختلف انتخاب شدند. شرکت کنندگان در این پژوهش، شرکت داوطلبانه داشتند و پاسخ دهندگان، هیچ حق الزحمه ای دریافت نکردند. آنها از طریق گروه های معلّمان و والدین دانش آموزان مدارس ابتدایی در رسانه های جمعی، انتخاب شدند. روش مورد استفاده در تحقیق، توسط کمیتۀ اخلاقی محلی تأیید شد. این پژوهش در مرحلۀ اولیۀ همه گیری و محدودیت های کووید-19در آوریل و مه 2020 انجام شد. به دلیل شرایط همه گیری در مجارستان، ERL در 16 مارس 2020 معرفی شد. آن زمان، اغلب کلاس ها در مدارس به روش غیرهمزمان برگزار شدند.

بدون دیدگاه