ترجمه مقاله تحول اکوسیستم خدمات دیجیتال و نوآوری مدل کسب و کار دیجیتال در خرده فروشی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحول اکوسیستم خدمات دیجیتال و نوآوری مدل کسب و کار دیجیتال در خرده فروشی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحول اکوسیستم خدمات دیجیتال و نوآوری مدل کسب و کار دیجیتال در خرده فروشی: پیدایش فرا اکوسیستم ها و ارزش تعاملات فیزیکی
عنوان انگلیسی
The evolution of the digital service ecosystem and digital business model innovation in retail: The emergence of meta-ecosystems and the value of physical interactions
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
10
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.146 در سال 2021
شاخص H_index مجله
134 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.336 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
0040-1625
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13514
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت بازرگانی - بازاریابی - مدیریت تکنولوژی - مدیریت فناوری اطلاعات - نوآوری تکنولوژی
مجله
Technological Forecasting & Social Change
کلمات کلیدی
مدل کسب و کار دیجیتال - نوآوری مدل کسب و کار دیجیتال - اکوسیستم - ظهور اکوسیستم - تغییر دیجیتالی - خدمات دیجیتالی - دیجیتالی شدن - خرده فروشی
کلمات کلیدی انگلیسی
Digital business model - Digital business model innovation - Ecosystem - Ecosystem emergence - Digital transformation - Digital service - Digitization - Retail
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.121496
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینه نظری
3. داده ها و روش ها
4. نتایج
5. بحث
6. نتیجه گیری
ضمیمه
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 17 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 5 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
با افزایش جذابیت تجارت الکترونیک در بازار خرده فروشی، بسیاری از خرده فروشان فیزیکی سنتی به نوآوری در مدل های کسب و کار خود پرداختند و به سوی مدل های کسب و کار دیجیتال حرکت کردند. با وجود اینکه محققان بررسی تاثیر دیجیتالی شدن را بر روی عناصر مدل کسب و کار مختلف آغاز کردند، توجه کمی به پیامدهای آن بر روابط خارجی در شرکت هایی که مشغول خلق ارزش بودند، کرده اند. بر اساس تحلیل کیفی 17 مصاحبه، این مطالعه یک چارچوب دو مرحله ای برای تغییر به سوی مدل های کسب و کار دیجیتال ایجاد نمود. در مرحله 1، خرده فروشان با ارائه دهندگان خدمات تخصصی برای پیاده سازی یک مدل کسب و کار دیجیتال همکاری کردند. از آنجا که شرکت ها از اکوسیستم خرده فروشی با شرکت هایی از اکوسیستم خدمات دییجتال همکاری کردند تا یک گزاره ارزش برای مشتریان نهایی ایجاد کنند، یک فرااکوسیستم به وجود آمد. در مرحله 2، شرکت ها(خرده فروشان) به دنبال متمایز کردن خودشان از رقبا در فرااکوسیستم بودند. تعاملات فیزیکی با ارائه دهندگان خدملت دیجیتال، تامین کنندگان کالا و مشتریان، ابزارهای عمده به سوی این هدف هستند. بنابراین، دیجیتالی شدن منجر به منسوخ شدن تعاملات فیزیکی و روابط شخصی نزدیک نمی شود. مطالعه ما کاربردهای مهمی برای ادبیات دانشگاهی و کاربرد مدیریتی دارد.
2. پیشینه نظری
2.1. مدل های کسب و کار مدیریت
این سوال که چگونه شرکت ها می توانند از تکنولوزی های دیجیتال استفاده کنند، اذهان مدیران زیادی را به خود مشغول کرده است(ریتر و پیدرسون، 2020). صرف ایجاد و به کارگیری تکنولوژی های دیجیتال برای بهره مند شدن از این تکنولوژی ها کافی نیست؛ بلکه، شرکت ها باید مدل های کسب و کار مناسبی را برای تجاری سازی این تکنولوژی ها طراحی کنند(گاسمان و همکاران، 2014؛ پاریدا و همکاران، 2019). مدل های کسب و کار، حوزه فیزیکی/تکنولوژیکی و حوزه اقتصادی یک سازمان را به هم ارتباط می دهد(پیرونی و همکاران، 2019) و بیان می کند، چگونه سازمان مرکزی تکنولوژی ها و سایر منابع را به ارزش اقتصادی تبدیل خواهد کرد(ریتر و چانز، 2019؛ تیس، 2010). مفهوم مدل کسب و کار ابتدا در دهه 1990 رواج یافت، زمانی که تجارت الکترونیک ظهور یافت و شرکت ها روش های جدید خلق و ارائه ارزش را معرفی کردند(گیسدورفر و همکاران، 2018؛ زات و همکاران، 2011). سپس، اثبات شده است که این مفهوم در برنامه ریزی، ساختاردهی، انتقال و تحلیل اینکه چگونه یک کسب و کار فعالیت می کند، سودمند است(گیسدورفر و همکاران، 2018؛ زات و همکاران، 2011). طراحی و پیاده سازی یک مدل کسب و کار مناسب، هم اکنون یک الویت استراتژیک برای مدیران محسوب می شود(چسبراگ، 2010؛ پالمی و همکاران، 2021b).
مفهوم سازی که مدل کسب و کار را به صورت ترکیبی از مکانیزم های خاص تفسیر می کند، در تحقیق و عمل رواج زیادی یافته است؛ در نتیجه، مشخص شد که مزایای زیادی برای محققان، مدیران و ذینفعان دارد(فاس و سائبی، 2017؛ پالمی و همکاران، 2021a). گرچه این مفهوم سازی ها از نظر تعداد مولفه هایی که تعیین می کنند، متفاوت است، مولفه ها نشان دهنده 4 حوزه خاص هستند: 1) مشتریان هدف، 2) گزاره ارزشی که یک سازمان به مشتریانش ارائه می دهد، 3) خلق ارزش و فعالیت های ارائه که توسط آن گزاره ارزش ایجاد و به مشتریان داده می شود و 4) فعالیت های ارائه ارزش که با درآمدها و هزینه های خلق و ارائه گزاره ارزش سروکار دارد(بونز و همکاران، 2013؛ دنچو و همکاران، 2018؛ گستدورفر و همکاران، 2018؛ پالمی و همکاران، 2021a).

بدون دیدگاه