ترجمه مقاله کشف بعد تاریک دلبستگی به برند: خرید هیجانی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله کشف بعد تاریک دلبستگی به برند: خرید هیجانی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۷۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کشف بعد تاریک دلبستگی به برند: خرید هیجانی، خرید وسواسی-اجباری و طعنه زنی
عنوان انگلیسی
Discovering the dark side of brand attachment: Impulsive buying, obsessive-compulsive buying and trash talking
صفحات مقاله فارسی
37
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
2022
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
13411
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مدیریت کسب و کار - مدیریت بازرگانی - بازاریابی
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
اشتیاق به برند - برجستگی برند - آشفتگی برند - خرید وسواسی - طعنه زنی - جنبه تاریک برندسازی - استراتژی برند
کلمات کلیدی انگلیسی
Brand passion - Brand prominence - Brand anxiety - Compulsive buying - Trash talking - Dark side of branding - Brand strategy
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.020
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. توسعه فرضیه
3. روش شناسی
4. بحث
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 22 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
اگرچه دلبستگی به برند اثرات مثبتی بر رفتار مطلوب مصرف کننده دارد، تحقیقات اخیر از این موضوع حمایت کرده اند که دلبستگی به برند ممکن است جنبه های تاریکی داشته باشد که برخی رفتارهای زیان آور را بر می انگیزد. با این وجود، تحقیقات مربوط به جنبه تاریک دلبستگی به برند اندک هستند. این تحقیق اثر دلبستگی به برند را بر دو رفتار منفی (خرید وسواسی و طعنه زنی) بررسی می کند. یافته های این تحقیق نشان می دهند که سه مولفه دلبستگی به برند- اشتیاق، برجستگی، و آشفتگی- ارتباط مثبتی با خرید تکانشی و خرید وسواسی-عملی دارند. در عوض، مصرف کنندگانی که خرید وسواسی-عملی را نشان می دهند، به احتمال بیشتری طعنه زنی را پیش می گیرند. علاوه بر این، سن مصرف کننده رابطه بین اشتیاق به برند، آشفتگی نسبت به برند و خرید وسواسی را تعدیل می کند. این تحقیق به مجموعه دانش رابطه مصرف کننده با برند به ویژه در جنبه تاریک دلبستگی به برند می افزاید. این یافته ها به ایجاد و توسعه برنامه ها و مقررات ارتباطی نوع دوستانه مصرف کننده کمک می کنند.
1.1. دلبستگی به برند
دو مفهوم مکمل دلبستگی به برند- قدرت دلبستگی و سبک های دلبستگی- وجود دارند. مفهوم سازی پارک و همکاران (2010) و توماس و همکاران (2005) از دلبستگی به برند، قدرت دلبستگی را در نظر گرفت. طبق گفته مِند و بولتون (2011)، سبک های دلبستگی (یعنی آشفتگی و اجتناب دلبستگی) متفاوت هستند، اما قدرت دلبستگی را تکمیل می کنند. پس از این نویسندگان (بعنوان تامسون و همکاران، 2005؛ پارک و همکاران، 2010؛ مِند و بولتون، 2011)، دلبستگی به برند در اینجا بعنوان یک ساختار چند بعدی شامل اشتیاق برند، برجستگی برند و آشفتگی برند- تعریف می شود که هر دو پیوند موثر و تشخیصی بین مصرف کننده و برند را نشان می دهد.
اشتیاق برند و برجستگی برند، قدرت دلبستگی را نشان می دهند، در حالی که آشفتگی برند سبک های دلبستگی را نشان می دهد. این تحقیق بر آشفتگی برند تمرکز می کند تا سبک های دلبستگی را به دلیل رفتارهای اصلی مورد علاقه (یعنی خرید وسواسی و طعنه زنی) به دنبال تحقیقات ایمپِت و گوردون (2010) نشان دهد، که نشان دادند که آشفتگی دلبستگی با تکرار بیشتر فداکاری و تمایل بیشتر به فداکاری، به ویژه برای اهداف خودمتمرکز مرتبط است. اشتیاق برند به میزان نشان دادن احساسات مثبت مصرف کننده (یعنی اشتیاق، لذت و جذب) نسبت به یک برند اشاره می کند (مالار و همکاران، 2011)، در حالی که برجستگی برند به میزان قرارگیری یک برند در افکار و احساسات مصرف کننده اشاره می کند (پارک و همکاران، 2010). آشفتگی برند به میزان نمایش آشفتگی یک مصرف کننده (بعنواان مثال نیاز برای تایید) نسبت به یک برند خاص اشاره می کند (مِند و بولتون، 2011).

بدون دیدگاه