با خرید این کالا; ترجمه فارسی مقاله، مقاله انگلیسی، پاورپوینت و ترجمه خلاصه قابل دانلود خواهد بود. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر شده و محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
۰.۰(بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. چرا RBMI و تاب آوری را در SMEs ویتنامی بررسی می کنیم؟
3. نظریه و تدوین فرضیه ها
4. روش ها
5. بحث
6. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
فایل پاورپوینت این مقاله
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 26 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
فایل خلاصه ترجمه
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 1950 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
بر اساس دیدگاه های مبتنی بر منابع و قابلیت پویا(به ترتیب، RBV و DCV)، این مطالعه به بررسی مکانیزم نظری بنیادین بین طرح های مدیریت مبتنی بر منابع(RBMI) و تاب آوری و نوآوری شرکت های کوچک و متوسط ویتنامی(SMEs) می پردازد، آنهم با در نظر گرفتن شرایط مرزی بالقوه. با استفاده از داده های بازه زمانی(سه موج از جمع آوری داده) 188 SMEs، مطالعه نشان می دهد که RBMI ارتباط مثبت با تاب آوری سازمانی دارد، که به نوبه خود نوآوری را افزایش می دهد. نتایج ما نیز نشان می دهند که یادگیری سازمانی، روابط تاب آوری سازمانی/ نوآوری- RBMI را میانجی می کند. در آخر، خودآگاهی از پویایی محیطی به طور معناداری روابط بین یادگیری سازمانی و نوآوری/تاب آوری را تقویت می کند. این مطالعه، اولین تحقیقی است که RBV شرکت و DCV را به صورت یک بینش نظری ترکیب می کند تا تبیین کند که چگونه سازمان ها منابع داخلی خود را به صورت ظرفیتی برای تاب آوری و نوآوری در زمینه بازار نوظهور SMEs ویتنامی توسعه می دهند. در این مطالعه، دستاوردهای نظری و زمینه ای ارائه می شود.
2. چرا RBMI و تاب آوری را در SMEs ویتنامی بررسی می کنیم؟
علاقه مطالعات مدیریتی به کشور ویتنام در حال افزایش است، جایی که مفروضات غربی درباره اقدامات مدیریت غالبا به کارگرفته می شود و به درون شرکت ها انتشار می یابد. هم اکنون ویتنام یکی از ستاره های در حال صعود در اقتصاد جهان به شمار می رود، که نرخ رشد سالانه آن 7 درصد است، که بالاترین میزان میان بلوک ASEAN است. ویتنام دارای یک اقتصاد بازار سوسیالیست محور است که با سایر بازارهای نوظهور تفاوت دارد(دو و همکاران، 2020). داستان موفق ویتنام طی پاندمی کووید-19 مشهود بوده است، جایی که، به طور غیر معمول، کشور نرخ رشد تقریبا 2.91-5% درصدی از GDP را در کل پاندمی حفظ کرده است. تغییر از ویتنام به اقتصاد جهانی، فرصت ها و چالش هایی برای کشور ایجاد کرده است. از یک سو، می تواند جریان تجاری را بیشتر تسهیل می کند و به ویتنام در دسترسی به بازار های مصرف کننده بزرگتر کمک می کند. از سوی دیگر، این تغییر موجب رقابت سهمگینی از جانب طرفین خارجی در برابر کسب و کارهای محلی ویتنام شده است.
برای مدیریت شدت جهانی شدن، شرکت های ویتنامی تمایل دارند تا طرح های مدیریتی مبتنی بر استراتژی های نوآوری محور و سیاست های منابع انسانی نوآوری محور را دنبال کنند(دو و همکاران، 2020). به طور خاص، شرکت ها تلاش می کنند تا به طور استراتژیک شیوه های مدیریت خود را با انتظارات محیطی همسو کنند تا به مشروعیت دست یابند (لویس و همکاران، 2019). مطالعات به اتخاذ روز افزون طرح های مدیریتی غربی در ویتنام تاکید دارند. به طور مثال، دو و همکاران (2018) به بررسی زنجیره علی بین طرح های مدیریت( استراتژی نوآوری محور و سیاست منابع انسانی نوآوری محور) و عملکرد شرکت از طریق میانجی های متوالی رهبری خدمتگزار، خلاقیت کارکنان و نوآوری شرکت می پردازند.