ترجمه مقاله تاثیر تخصیص عناوین شغلی در سطح مدیر به عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی بر نتایج بازاریابی – نشریه الزویر
عنوان فارسی: | اجازه دهید شما را به مدیر مبتنی بر هوش مصنوعی خود منتقل کنم: تاثیر تخصیص عناوین شغلی در سطح مدیر به عوامل مبتنی بر هوش مصنوعی (AI) بر نتایج بازاریابی |
عنوان انگلیسی: | Let me transfer you to our AI-based manager: Impact of manager-level job titles assigned to AI-based agents on marketing outcomes |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 38 (3 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2022 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) |
پایگاه : اسکوپوس | نوع ارائه مقاله : ژورنال |
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 11.063 در سال 2021 | شاخص H_index مجله : 217 در سال 2022 |
شاخص SJR مجله : 2.316 در سال 2021 | شناسه ISSN مجله : 0148-2963 |
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2021 | کد محصول : 12880 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 3.84Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت - مهندسی کامپیوتر - هوش مصنوعی - بازاریابی - مدیریت بازرگانی - مدیریت کسب و کار |
مجله: Journal of Business Research |
کلمات کلیدی: هوش مصنوعی (AI) - پردازش زبان طبیعی (NLP) - ربات پاسخگو - نماینده مشتری - مدیر مشتری - قضاوت اکتشافی - پیامدهای بازاریابی AI محور |
کلمات کلیدی انگلیسی: Artificial intelligence (AI) - Natural Language Processing (NLP) - Chatbot - Customer representative - Customer manager - Heuristic judgment - AI-driven marketing outcomes |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: تایپ شده است ✓ |
ضمیمه: دارد و ترجمه شده است ✓ |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: ندارد ☓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
فرضیه: دارد ✓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.028 |
چکیده
1. مقدمه
2. پیشینه نظری و تدوین فرضیه ها
3. مروری بر مطالعات تجربی
4. مطالعه 1
5. مطالعه 2
6. مطالعه 3
6.1. روش ها
7. بحث کلی
8. نتیجه گیری
ضمیمه
منابع
چکیده
این مقاله به بررسی این موضوع می پردازد که تا چه اندازه، عناوین شغلی اختصاص داده شده به عامل های AI می تواند بر ادراک مشتری از این عامل ها و در نهایت پیامدهای بازاریابی آنها مانند رضایت مشتری، نگرش نسبت به برند و نیت خرید محصولات پیشنهادی توسط AI تاثیر بگذارد. همچنین، این مطالعه به بررسی این موضوع می پردازد که چگونه مشتریان این عامل AI را به صورت مدیری درک می کنند که با نماینده یک فرد یا AI کار می کند. در میان این آزمایش ها (استفاده از یک سناریو و یا ترکیبی از یک سناریو و ربات پاسخگو واقعی AI)، مطالعه نشان می دهد که مشتریان، مدیر AI را از نظر محبوبیت، دانش مداری و قابل اعتماد بودن، مثبت تر از نماینده AI و مدیر انسانی می دانند. مشتریان از مدیر AI، زمانی که از نماینده AI به مدیرAI انتقال داده می شوند، نسبت به زمانی که از یک نماینده انسانی انتقال داده می شوند، تصور مثبت تری دارند. علاوه بر این، اختصاص عناوین شغلی به عامل های AI پیامدهای عمیق مطلوبی بر رضایت مشتری، نگرش نسبت به برند و نیات مشتریان به خرید محصولات پیشنهاد شده طی گفتگو با مدیر AI دارد.
2. پیشینه نظری و تدوین فرضیه ها
2.1. محبوبیت درک شده و پیامدهای بازاریابی
علیرغم استفاده روزافزون از عامل های هوش مصنوعی در خدمات مشتریان، مشتریان ترجیح خواهد داد تا با عوامل انسانی صحبت کنند، زیرا تصور می کنند که عوامل هوش مصنوعی، محبوبیت کمتری دارند(Userlike، 2020). این مشتریان، عامل های انسانی را بیشتر از عامل های هوش مصنوعی دوست دارند، زیرا بر این باورند که عامل های هوش مصنوعی تنها ماشین هایی هستند که پیشرفت کافی نداشته اند تا به سوالات پیشرفته پاسخ دهند یا فاقد مهارت های ارتباطی یا اجتماعی در مدیریت تقاضاهای مشتری هستند(Press، 2019). در نتیجه، عامل هوش مصنوعی که جذابیت کمتری دارد، می تواند تاثیر مخربی بر بازده سرمایه گذاری برای پیاده سازی های هوش مصنوعی در خدمات مشتریان داشته باشد، به ویژه با توجه به اهمیت مفهوم محبوبیت در رضایت مشتری، که بدین صورت تعریف می شود، به چه میزان، فرد به طور بالقوه مطلوب و خوب شناخته یا درک می شود(بامکین، مالز-کلر و میلر، 2018؛ تنی، ترکیمر و آلتامنز، 2009). با توجه به ماهیت ذهنی تماس میان فردی بین مشتریان و کارکنان خط مقدم(پالز و هارتمن، 2017)، ادراک محبوب بودن می تواند بر رضایت مشتری از تجارب خدمات مشتریان تاثیر بگذارد. به طور خاص، کارکنان محبوب، نسبت به کارکنانی که قابلیت های مشابه دارند، اما محبوب نیستند، منجر به رضایت بیشتر مشتری می شوند(جایانتی و ویپل، 2008). گرچه شواهد زیادی نشان می دهند که محبوبیت کارکنان ارتباط مثبت با رضایت دارد، تفسیر نظری برای سوال زیر وجود ندارد: چرا یک فرد محبوب، نسبت به فرد دارای محبوبیت کمتر، منجر به رضایت بیشتر مشتری می شود؟
در کنار ترجمه مقاله، فایل پاورپوینت این مقاله نیز ایجاد شده و در این محصول قرار داده شده است که پس از خریداری به همراه ترجمه قابل دانلود خواهد بود. تعداد اسلایدهای این پاورپوینت 24 می باشد و آماده ارائه در دانشگاه یا سایر سمینارها است.
در صورتی که نیاز به خلاصه ای از متن ترجمه این مقاله دارید، می توانید از فایل خلاصه ترجمه استفاده نمایید که به این محصول اضافه شده است. خلاصه ترجمه این مقاله در 9 صفحه در فایل word انجام شده و داخل بسته قرار گرفته است.