ترجمه مقاله اثر مشخصات فرآیند حسابداری بر برون سپاری حسابداری: کاربران و غیرکاربران AIS - نشریه الزویر

ترجمه مقاله اثر مشخصات فرآیند حسابداری بر برون سپاری حسابداری: کاربران و غیرکاربران AIS - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
اثر مشخصات فرآیند حسابداری بر برون سپاری حسابداری - مقایسه کاربران و غیرکاربران سیستم های اطلاعاتی حسابداری مبنی بر ابر
عنوان انگلیسی
Impact of accounting process characteristics on accounting outsourcing - Comparison of users and non-users of cloud-based accounting information systems
صفحات مقاله فارسی
42
صفحات مقاله انگلیسی
18
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.556 در سال 2020
شاخص H_index مجله
53 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.897 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1467-0895
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12706
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
است ✓
مدل مفهومی
دارد ✓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
حسابداری، حسابرسی، حسابداری مالی و حسابداری عمومی
مجله
International Journal of Accounting Information Systems
کلمات کلیدی
برونسپاری، حسابداری، سیستم‌های اطلاعات حسابداری مبتنی بر ابر، اقتصاد هزینه معاملات، شرکت‌های کوچک و متوسط.
کلمات کلیدی انگلیسی
Outsourcing - Accounting - Cloud-based accounting information systems - Transaction cost economics - Small and medium-sized enterprises
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.accinf.2019.06.002
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشگفتار
2. توسعه چارچوب نظری
3. روش
4. نتایج
5. بحث و نتیجه‌گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

تحقیقات قبلی، ما را آگاه می‌سازند که تصمیم یک شرکت برای برونسپاری فرایند کسب و کار خود بستگی به ویژگی‌هایی مانند میزان انجام آن فرایند و میزان ویژه بودن دارایی‌های مورد نیاز آن فرایند دارد. در این مقاله، ما اثرات ویژگی‌های فرایند حسابداری روی تصمیمات برونسپاری را در کاربران سیستم‌های اطلاعات حسابداری (AIS) مبتنی بر ابر و سنتی مقایسه می‌کنیم. با تمرکز روی برونسپاری فرایندهای حسابداری در میان شرکت‌های کوچک و متوسط، به بررسی تاثیر پنج ویژگی فرایند کسب و کار (فرکانس، ویژگی دارایی انسانی، عدم قطعیت، اطلاعات-محور، و نیاز به تماس با مشتری) روی تصمیم برونسپاری می‌پردازیم. نتایج ما نشان می‌دهند که فرکانس فرایند دارای تاثیر منفی ضعیف‌تری روی تصمیم برونسپاری در میان کاربران AIS مبتنی بر ابر است. به نظر می‌رسد که این به کاربران AIS مبتنی بر ابر در برونسپاری طیف وسیع‌تری از فرایندهای حسابداری کمک می‌کند. در مقایسه با AIS سنتی، ویژگی‌های ذاتی AIS مبتنی بر ابر مانند دسترسی در همه جا، مقیاس‌پذیری و یکپارچگی، کاربران AIS مبتنی بر ابر را همچنین تشویق به برونسپاری فرایندهایی می‌کنند که مکررا انجام می‌شوند.

 

توسعه چارچوب نظری

 

AIS مبتنی بر ابر، دسترسی شبکه همه جانبه و برحسب تقاضا به مجموعه مشترکی از منابع محاسباتی را بر اساس پرداخت-در-هر-استفاده فراهم می‌سازد (گاریسون و همکاران، ۲۰۱۵؛ مل و گرانس، ۲۰۱۱؛ پراساد و همکاران، ۲۰۱۴؛ پراساد و گرین، ۲۰۱۵). در مقایسه با AIS سنتی مدیریت شده به صورت محلی، AIS مبتنی بر ابر، فرصت‌های بهتری را برای افزایش یا کاهش مقیاس یک خدمت طبق نیازهای مشتری فراهم می‌سازد، دسترسی به نرم افزارها و سخت افزارهای مطلوب را بهبود می‌بخشد، نیاز به سرمایه‌گذاری کمتری دارد، کنترل بهتر هزینه را ممکن می‌سازد (آساتیانی، ۲۰۱۵؛ مارستون و همکاران، ۲۰۱۱)، و پتانسیل افزایش همکاری با شرکای زنجیره تامین را به وجود می‌آورد (اولیویرا و همکاران، ۲۰۱۴؛ سان و همکاران، ۲۰۱۱). ما متوجه شدیم که AIS مبتنی بر ابر در عین حال که مزایای زیادی را برای کاربران خود فراهم می‌کند، معایبی نیز دارد. راه‌حل‌های AIS مبتنی بر ابر که از طریق ابر عمومی فراهم شده‌اند نیاز به میزبانی حداقل بخشی از داده‌ها توسط شخص ثالث دارند. این امر، امنیت بالقوه (نیومن، ۲۰۱۸) و ریسک‌های حریم خصوصی(علی و همکاران، ۲۰۱۵) را ارائه می‌دهد. حرکت داده‌ها به سمت AIS ابر همچنین نگرانی درباره از دست داده کنترل نسبت به نحوه پردازش و میزبانی داده‌ها را افزایش می‌دهد (اشنایدر و سینیاو، ۲۰۱۶). ریسک‌های اقتصادی و عملکرد بالقوه‌ای نیز وجود دارند (آستیانی، ۲۰۱۵؛ اشنایدر و سانیاو، ۲۰۱۶) به ویژه در صورتی که ارائه دهنده خدمت ابر انتخاب شده، خارج از کسب و کار باشد. AIS مبتنی بر ابر همچنین گرایش به ارائه سفارشی‌پذیری محدودی در مقایسه با سیستم‌های خود-میزبان دارد (دهار، ۲۰۱۲؛ اشنایدر و سینیاو، ۲۰۱۶). در مجموع، این ویژگی‌های AIS مبتنی بر ابر در ما این باور را ایجاد می‌کنند که آن‌ها ممکن است روی نحوه انجام برونسپاری حسابداری تاثیر بگذارند، یعنی، کاربران ابر ممکن است فرایندهای حسابداری را در مقایسه با کاربران غیر ابر به گونه متفاوتی برونسپاری کنند.

 

برای بررسی این موضوع که کاربران ابر و کاربران غیر ابر در روش برونسپاری فرایندها چگونه تفاوت دارند، ما چارچوب نظری و فرضیات مربوطه را در دو گام می‌سازیم. اولا، بر اساس تحقیقات قبلی در زمینه برونسپاری فرایندهای کسب و کار اطلاعات-محور، ثابت می‌کنیم که به طور کلی، پنج ویژگی فرایند روی تصمیم به ساخت-یا-خریددر شرکت‌ها تاثیر می‌گذارند (مجموعه‌ a فرضیات). دوما، روی ویژگی قابلیت دسترسی AIS مبتنی بر ابر تمرکز می‌کنیم و از پنج ویژگی فرایند برای آشکارسازی تفاوت‌های بالقوه بین کاربران ابر و کاربران غیر ابر استفاده می‌کنیم (مجموعه b فرضیات).

 

ویژگی‌های فرایند

اقتصاد هزینه معاملات بر نقش هزینه‌های معاملات در تصمیم به تولید داخلی چیزی یا به دست آوردن آن از بازار باز تاکید دارد (به اصطلاح تصمیم به شاخت-یا-خرید). طبق TCE، هر گونه تعاملی بین شرکت شرکت و بازار متشکل از مجموعه‌ای از معاملات است (به عنوان مثال، جستجوی تامنی کنندگان، مذاکره قراردادها) (ویلیامسون، ۱۹۸۱). در حالی که تصمیم‌گیرندگان در شرکت‌ها همیشه به دنبال انجام معاملاتی هستند که بیشترین فایده را برای شرکت آن‌ها داشته باشد، توانایی آن‌ها در انجام این کار محدود است. ویلیامسون (۱۹۸۱)، این محدودیت‌ها را از طریق مفاهیم منطق محدود تصمیم‌گیرندگان (یعنی عدم توانایی در کسب و پردازش همه اطلاعات مورد نیاز برای انجام یکی تصمیم‌گیری منطقی)، و رفتار فرصت طلبانه تامین کنندگان در بازار (یعنی اطلاع‌رسانی نادرست عمدی به شرکت‌های مشتری برای سود شخصی) توضیح دادند. بنابراین، طبق TCE، انجام معاملات بازار، هزینه‌هایی را به همراه دارد که روی تصمیم به ساخت-یا-خرید تاثیر می‌گذارد. اگرچه TCE عمدتا در مطالعات سازمانی به کار رفته است، در عین حال تبدیل به یکی از نظریات اصلی مورد استفاده در تحقیقات مربوط به برونسپاری IS/IT نیز شده است (دیبرن و همکاران، ۲۰۰۴؛ لاسیتی و همکاران، ۲۰۱۱ب). در TCE، سه ویژگی ذاتی معاملات ارائه می‌شوند و نظریه‌پردازی شده است که این ویژگی‌ها دارای تاثیر روی تصمیم به ساخت-یا-خرید هستند: فرکانس، ویژگی دارایی‌ها، و عدم قطعیت. بنابراین ما توسعه فرضیات را با توضیح نحوه ارتباط این سه ویژگی به برونسپاری حسابداری و بحث نحوه تفاوت این ویژگی‌ها در کاربران ابر و کاربران غیر ابر انجام می‌دهیم.


بدون دیدگاه