ترجمه مقاله شیمی درمانی همراه با رادیوتراپی برای درمان موفقیت آمیز لنفوم سلول T آنژیوایمونوبلاستیک - نشریه BMC

ترجمه مقاله شیمی درمانی همراه با رادیوتراپی برای درمان موفقیت آمیز لنفوم سلول T آنژیوایمونوبلاستیک - نشریه BMC
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
شیمی درمانی همراه با رادیوتراپی برای درمان موفقیت آمیز لنفوم سلول T آنژیوایمونوبلاستیک: گزارش یک مورد
عنوان انگلیسی
Chemotherapy combined with radiotherapy for successful treatment of angioimmunoblastic T-cell lymphoma: a case report
صفحات مقاله فارسی
8
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2020
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
BMC
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
گزارش موردی (Case report)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
0.986 در سال 2022
شاخص H_index مجله
36 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.284 در سال 2022
شناسه ISSN مجله
1752-1947
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q3 در سال 2022
کد محصول
12582
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد☓
ضمیمه
ندارد☓
بیس
نیست☓
پرسشنامه
ندارد☓
متغیر
ندارد☓
فرضیه
ندارد☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایشهای مرتبط با این مقاله
پزشکی - ایمنی شناسی پزشکی - پرتودرمانی یا رادیوتراپی - خون و آنکولوژی
مجله
Journal of Medical Case Reports
کلمات کلیدی
لنفوم سلول T - لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T - شیمی درمانی - CHOP - رادیوتراپی TOMO
کلمات کلیدی انگلیسی
T-cell lymphoma - Angioimmunoblastic T-cell lymphoma - Chemotherapy - CHOP - TOMO radiotherapy
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1186/s13256-020-02489-4
فهرست مطالب
چکیده
پیش زمینه
معرفی مورد
بحث
نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
     پیش زمینه: میزان بروز لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T در سراسر جهان نادر است و این بیماری پیش آگهی ضعیفی دارد. به دلیل نادر بودن این بیماری، هیچ خط اول درمان ثابت شده یا استانداردی وجود ندارد که برای اکثر بیماران مبتلا به لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T موثر باشد. درمان و مدیریت بالینی این بیماری برای پزشکان چالش برانگیز است.
معرفی مورد: این گزارش فرآیند تشخیص و درمان یک مرد چینی 65 ساله که با سرفه و تورم غده ی لنفی در زیر بغل چپ به بیمارستان مراجعه کرده بود را شرح می دهد. لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T در بیمار تشخیص داده شد. او تحت 8 دوره شیمی درمانی با CHOP (سیکلو فسفامید، هیدروکسی دائو نوروبیسین، آنکووین، پردنیزون) و سپس رادیوتراپی TOMO (توموتراپی چرخشی، نوعی از رادیوتراپی برای درمان سرطان با استفاده از اسکن توموگرافی کامپیوتری) قرار گرفت. بعد از درمان، حدودا 3 ماه بعد اثرات درمان با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی و توموگرافی کامپیوتری ارزیابی شد. بیمار بدون عود هیچ یک از علائم تومور ریکاوری شد و هیچ گونه عوارض جانبی شدید ناشی از درمان مشاهده نشد.
نتیجه گیری: این تجربه ی درمانی نقش حیاتی ترکیب پرتو درمانی و CHOP را نشان می دهد که ممکن است پیش آگهی بهتری نسبت به درمان هایی داشته باشد که در آنها از پرتو درمانی استفاده نمی شود. اما چالش های به وجود آمده نشان می دهند با انجام مطالعات آینده نگر این روش بیشتر تایید می شود.

 

معرفی مورد
یک مرد چینی 65 ساله در 28 دسامبر 2017 با سابقه ی 1 ماه سرفه و تورم غده ی لنف که به تدریج بیشتر می شد؛ در بیمارستان محلی پذیرش شد. بر اساس بیوپسی که از غده ی لنف زیر بغل چپ بیمار گرفته شد؛ AITL در او تشخیص داده شد (شکل 1a) و سپس بیمار برای درمان به بخش ما مراجعه کرد. ما یک معاینه-ی بدنی دقیق انجام دادیم؛ اما تنها به چند لنفادنوپاتی دو طرفه در گردن پی بردیم که با تب، سرفه، احساس فشار در ناحیه ی قفسه سینه و ادم همراه نبود. یافته های نرمال حاصل از تست آزمایشگاهی او بدین صورت بود: تعداد گلبول های قرمز: 3.76 × 1012/L؛ هموگلوبین: 7.5 گرم در هر دسی لیتر خون؛ نسبت آسپارتات ترانس آمیناز/ آلانین ترانس آمیناز: 2.12 (حد نرمال این آنزیم 0.2 تا 2 است)؛ آلبومین 26.6 گرم بر لیتر؛ زمان پروترومبین: 12.8 ثانیه؛ نسبت نرمال پروترومبین: 1.17؛ محلول استوک دی دایمر: 1989 نانوگرم/ میلی لیتر (حد نرمال 0 تا 500 نانوگرم/ میلی لیتر). اسمیر حاصل از آسپیراسیون مغز استخوان هیچ گونه سلول غیر طبیعی را نشان نداد.

 

تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) لنفادنوپاتی های متعدد دو طرفه ای را در ناحیه ی گردن نشان داد که اندازه ی یکی از آنها تقریبا 22×18 میلی متر بود. توموگرافی کامپیوتری (CT) از قفسه ی سینه او، لنفادنوپاتی دو طرفه در ناحیه ی زیر بغل و میان سینه را نشان داد و اندازه ی غده ای که در ناحیه میان سینه قرار داشت حدودا 13×18میلی متر بود؛ غده هایی در لوب فوقانی و میانی ریه راست، پنومونی لوب های تحتانی، تراوش جنبی دو طرفه و ضخیم شدن دو طرفه ی پرده جنب نیز مشاهده شد (شکل 2a). توموگرافی کامپیوتری از شکم بیمار، لنفادنوپاتی مجاور آئورت و مجاور طحال را نشان داد که اندازه ی یکی از آنها حدودا 16 میلی متر بود (شکل 2c). توموگرافی کامپیوتری از ناحیه لگن، لنفادنوپاتی لگنی و دو طرفه ی کشاله ی ران را نشان داد که اندازه ی یکی از آنها حدودا 13×10میلی متر بود. مطالعه ی هیستوپاتولوژیک مجددا انجام شد و وجود لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T را آشکار کرد که لنفوسیت های کوچک تا متوسط، سیتوپلاسم شفاف و هیپرپلازی رگی را در غدد لنفاوی نشان می داد (شکل 1b). نتایج تست ایمونو هیستوشیمی بدین شرح بود: CD34+, CD4+, CD38+,، +Bcl-6+, CD21+, CD20+, CD23+, CD5+, CD10-, PD-1 و Ki-67 (50%). بر اساس این نتایج، لنفوم آنژیوایمنوبلاستیک سلول T تشخیص داده شد و این لنفوم در مرحله ی IIIA قرار داشت. بیمار از 12 ژانویه 2018 تا 21 ژوئن 2018 تحت 8 دوره شیمی درمانی با CHOP قرار گرفت و لوکوپنی درجه 1 در طول شیمی درمانی اتفاق افتاد. هیچ گونه سمیت شدید دیگری از این درمان مشاهده نشد. به منظور ارزیابی اثرات درمانی، توموگرافی انتشار پوزیترون بعد از 6 دوره شیمی درمانی انجام شد که نشان داد لنفادنوپاتی هایپرمتابولیک در ناحیه ی گردن همچنان وجود دارد. ما بررسی کردیم که آیا رادیوتراپی باید بعد از 6 دوره شیمی درمانی شروع شود یا بعد از 8 دوره شیمی درمانی. بعد از بحث در مورد این موضوع در گروه تحقیقاتی‌مان و بعد از اتمام دو دوره شیمی درمانی باقیمانده، ما رادیوتراپی TOMO (تنظیم حجم هدف- حجم هدف بالینی 40 Gy در هر 20 فراکشن) را برای تخلیه ی لنفاتیک سر و گردن انجام دادیم. بیمار به دلیل آستانه ی تحمل پایین، از 2 آگوست 2018 تنها تحت 18 فراکشن رادیوتراپی قرار گرفت.


بدون دیدگاه