ترجمه مقاله مدل سازی دینامیک سیستم چشمی در سه بعدی - نشریه IEEE

ترجمه مقاله مدل سازی دینامیک سیستم چشمی در سه بعدی - نشریه IEEE
قیمت خرید این محصول
۳۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
مدل سازی دینامیک سیستم چشمی در سه بعدی
عنوان انگلیسی
Modeling the Dynamics of Oculomotor System in Three Dimensions
صفحات مقاله فارسی
12
صفحات مقاله انگلیسی
5
سال انتشار
2003
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
آی تریپل ای - IEEE
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
کنفرانس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
1.107 در سال 2021
شاخص H_index مجله
129 در سال 2023
شاخص SJR مجله
0.787 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0191-2216
کد محصول
12550
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی برق - ابزار دقیق - مهندسی کنترل
کلمات کلیدی
حرکات چشم - قانون لیستینگ - چرخش - حالت چهارگانه
کلمات کلیدی انگلیسی
Eye movements - Listing’s law - Rotations - Quaternions
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1109/CDC.2003.1272353
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. ماتریس های چرخش، حالت های چهار گانه و بردار های چرخش
3. قانون داندرز و قانون لیستینگ
4. مدل سه بعدی چشم
5. نتایج
6. جمع بندی
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کنترل کردن نگاه خیره در سه بعد با استفاده از آرایش هندسی عضله های خارج چشمی به دست آمده است. برای حرکات جهشی با حالت ثابت سر، محور چرخش چشم بر اساس قانون لیستینگ (وقتی پلک از حالت استراحت به حرکت درمی‌آید در حالت دوم زاویه چرخشی مساوی زاویه‌ای خواهد بود که چشم در حول یک محور ثابت عمود بر خط بینائی حالات اول و دوم گردش کند) محدود می شود. در این مقاله، یک مدل چشمی برای کنترل کردن نگاه خیره مورد استفاده قرار گرفته است. حالت های چهار گانه مرتبط با جایگاه چشم و چرخش های آن برای توصیف دقیق محور چرخش مورد استفاده قرار می گیرد.

 

2. ماتریس های چرخش، حالت های چهار گانه و بردار های چرخش
برای نشان دادن جایگاه های چشمی، یک جایگاه مرجع نخست تعریف می شود. این جایگاه مرجع معمولا به عنوان جایگاهی در نظر گرفته می شود که فرد به صورت مستقیم رو به جلو نگاه می کند و سر او حالت صاف دارد. جایگاه فعلی چشم به صورت یک چرخش سه بعدی از جایگاه مرجع به جایگاه فعلی چشم تعریف می شود. براساس نظریه ی اویلر، هر جایگاه چشمی را می توان با یک چرخش از حالت مرجع به دست آورد.

 

برای تعریف کردن حرکات سه بعدی، ما نخست حالت ثابت سر و حالت ثابت چشم ها را در سیستم مختصات دست راستی تعریف می کنیم ( شکل 1 را مشاهده کنید). زمانی که چشم در جایگاه مرجع قرار دارد، h1 با خط دید تقاطع دارد، H2 با محور میانی و h3 با محور افقی تقاطع دارد. زمانی که چشم در جایگاه مرجع قرار دارد، سیستم مختصات با حالت تثبیت شده ی چشم نیز با سیستم مختصات با حالت تثبیت سر تقاطع دارد. یک چرخش سه بعدی در سیستم مختصات با حالت تثبیت چشم از جایگاه مرجع به هر جایگاهی را می توان با استفاده از معادله ی زیر به دست آورد :که R نشان دهنده ی چرخش حول محور تثبیت شده در فضا بوده و متعلق به گروه متعامد خاص SO(3) می باشد. برای نشان دادن این موضوع، ماتریس زیر یک چرخش حول محور h1 را با زاویه ی ایجاد می کند.

 

B حالت چهارگانه و بردار چرخش
یک روش موثر برای توصیف یک چرخش چشمی ، استفاده از یک بردار می باشد که جهت بردار مطابق با محور چرخش بوده و طول آن متناسب با معیار زاویه ای این چرخش بوده و گرایش آن نیز براساس قانون دست راست مشخص می شود. این دو توصیف در مقالات مرتبط با حرکات چشم مورد استفاده قرار می گیرد : حالت چهارگانه و بردار چرخش.
مجموعه ی حالت های چهارگانه همراه با عملیات افزودن و ضرب کردن، از یک حلقه و یا از یک حلقه ی تقسیم غیر جابجایی پذیر بر این حقیقت تاکید دارد که ضرب چهارگانه به صورت کلی، غیر جابجایی پذیر می باشد و همچنین نشان می دهد که حالت معکوس افزاینده برای تمام المان های غیر صفر از مجموعه وجود دارد . فرض می کنیم که فضای حالت چهارگانه به صورت می باشد. هر را می توان به صورت زیر نوشت :


بدون دیدگاه