منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله فاصله فرهنگی ملی، فرهنگ سازمانی و انطباق نوآوری های مدیریت در شرکت های تابعه خارجی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله فاصله فرهنگی ملی، فرهنگ سازمانی و انطباق نوآوری های مدیریت در شرکت های تابعه خارجی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۰,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
فاصله فرهنگی ملی، فرهنگ سازمانی و انطباق نوآوری های مدیریت در شرکت های تابعه خارجی: آنالیز مجموعه فازی اجرای TQM در عربستان سعودی
عنوان انگلیسی
National cultural distance, organizational culture, and adaptation of management innovations in foreign subsidiaries: A fuzzy set analysis of TQM implementation in Saudi Arabia
صفحات مقاله فارسی
38
صفحات مقاله انگلیسی
16
سال انتشار
2020
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
11.063 در سال 2021
شاخص H_index مجله
217 در سال 2022
شاخص SJR مجله
2.316 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
0148-2963
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2021
کد محصول
12476
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه و درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
دارد و ترجمه شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
دارد ✓
متغیر
دارد ✓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت - مهندسی صنایع - مدیریت کسب و کار - مدیریت فناوری اطلاعات مدیریت تکنولوژی - مدیریت سازمان های دولتی - نوآوری تکنولوژی - مدیریت نوآوری و فناوری
مجله
Journal of Business Research
کلمات کلیدی
انطباق - نوآوری مدیریتی - فرهنگ سازمانی - فاصله فرهنگی ملی - QCA
کلمات کلیدی انگلیسی
Adaptation - Management innovation - Organizational culture - National cultural distance - QCA
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2019.11.037
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. مرور ادبیات
3. روش‌شناسی
4. بحث
5. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
این مقاله تاثیرات فرهنگ سازمانی و فاصله فرهنگی ملی بین دفتر اصلی و زیر مجموعه‌های یک شرکت را در خصوص انطباق نوآوری‌های مدیریتی در شرکت‌های چند ملیتی (MNEs) بررسی می‌کند. اطلاعات در مورد پیاده‌سازی برنامه مدیریت کیفیت کلی (TQM) از نمونه متشکل از 126 شرکت چند ملیتی فعال در عربستان سعوی استخراج شده و توسط تحلیل‌ کیفی مقایسه‌ای مجموعه فازی (fs-QCA) آنالیز شده است. یافته‌ها نشان دهنده نقش کلیدی مشترک فرهنگ ملی و سازمانی در انطباق نوآوری‌های مدیریتی هستند. نتایج نشان می‌دهند هنگامی که نوآوری‌های مدیریتی از سوی دفتر مرکزی شرکت به زیرشاخه‌های واقع در کشورهای خارجی انتقال پیدا می‌کند، تنظیمات مختلف در فرهنگ سازمانی و فاصله فرهنگی ملی منجر به سطوح مختلفی از وفاداری و گستردگی به‌کارگیری می‌شود. به بیان روشن‌تر، یافته‌های ما نشان می‌دهند که سطح بالایی از فاصله فرهنگی ملی لزوما مانعی بر سر راه انتقال نوآوری‌های مدیریتی در داخل یک شرکت چند ملیتی نیست و فرهنگ سازمانی می‌تواند تاثیرات ناشی از فاصله فرهنگی ملی را متعادل‌سازی نماید.

 

 

مرور ادبیات
به کار گیری و انطباق نوآوری‌های مدیریتی
ادبیات مطالعاتی گسترده‌ای در رابطه با به کار گیری نوآوری‌های مدیریتی (آبراهامسون 1991؛ اکس و گریو 2017؛ دامنپور 1987؛ جابین و بهری 2017) وجود دارد. این مطالعات چشم انداز قابل توجهی درباره الگوهای انتشار نوآوری در سازمان‌ها ارائه کرده است که چگونگی و چرایی انتقال روش را توضیح می‌دهد. با این حال، پس از به کار گیری و پیاده سازی چه اتفاقی برای این نوآوری‌ها می‌افتد موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است. همانطور که لونسوبری و کراملی (2007) اشاره کرده‌اند «بخشی از مشکل آنجا ناشی میشود که پژوهش‌ها روش‌ها را موضوعاتی تلقی می‌کنند که یا به کار گرفته می‌شوند و یا خیر، این همان موضوعی است که منجر به جعبه سیاه شدن روش می‌گردد (صفحه 993)». به دست آوردن درک بهتر از انطباق روش از آن جهت مهم است چون اکثر نوآوری‌های مدیریتی یا «منطبق» شده یا برای استفاده خاصی سازگار شده‌اند (کاناتو و همکاران 2013) همان جایی که سازگار کننده در تلاش است تناسبی بین روش‌های به کار گرفته شده و روش‌های سازمانی فعلی (ژو و کرامر 2005) ایجاد کند.

 

با توجه تحقیقات فیس و همکاران (2012)، وقتی که یک روش درون سازمانی و در طول مدت زمانی تفسیر و مدنظر قرار داده میشود، رویه انطباق شامل تغییرات خواهد بود. همانطور که فرامباخ و شیلوارت (2002) عقیده دارند، «فرآیند نوآوری تنها زمانی موفقیت محسوب میشود که درون سازمانی تایید و استفاده شود و سازگار کنندگان هدف در طول مدت زمان تداوم استفاده از آن را حفظ کنند (صفحه 164)». بنابراین، طبق نظر محققان انطباق باید در کنار به کار گیری مورد بررسی قرار گیرد تا تغییرات کلی ایجاد شده در روش مدیریت نیز ثبت گردد. علاوه بر این، با اینکه بعضی تحقیقات روش‌های مدیریت پیاده‌سازی را در یک بعد بررسی کرده‌اند (جنسن، سولانسکی 2004؛ کندی و فیس 2009)، تعدادی از پژوهش‌های اخیر هم (انصاری و همکاران 2014؛ فیس و همکاران 2012) از مفهوم اجرای روش پیشنهاد شده توسط انصاری و همکاران (2010) بهره برده‌اند که دو بعدی است و شامل وفاداری و گستردگی تعریف شده توسط انصاری و همکاران (2010) میشود. بعد وفاداری مربوط به «این است که آیا روش منطبق شده به نوعی تغییر یافته مورد پیشین است یا خیر»؛ در عین حال بعد گستردگی بر «درجه‌ای از پیاده سازی روش که بیشتر یا کمتر از نسخه قبلی روش باشد» دلالت دارد.

 

 

نقش فاصله فرهنگی ملی در انطباق نوآوری‌های مدیریتی
فاصله فرهنگی موجود بین دفتر مرکزی و زیر مجموعه‌های یک شرکت چند ملیتی به عنوان مولفه‌ای اصلی در انتقال نوآوری مدیریتی تبدیل شده است (انصاری و همکاران 2014؛ جنسن و سولانسکی 2004؛ کوستوا و راس 2002). چنین نشان داده شده است که فاصله فرهنگی ملی که منعکس کننده میزان تفاوت فرهنگی ملی در یک کشور با کشور دیگر است (هوفستد 2005) بر پیاده سازی روش‌ها در شرکت‌ها چند ملیتی تاثیر می‌گذارد. برای مثال، کوستوا (1999) مدلی از انتقال روش داخل MNE ارائه کرده است و عقیده دارد فاصله سازمانی ملی، که خود بر اساس تفاوت‌های سازمانی و فرهنگ ملی بین دفتر مرکزی و زیر مجموعه یک شرکت شکل گرفته، به جای اینکه احتمال به کار گیری روش را افزایش دهد، احتمال انطباق را افزایش میدهد. جنسن و سولانسکی (2004) هم از این عقیده دفاع کرده و خاطر نشان می‌کنند دانش انتقال داخل یک MNE از فاصله فرهنگی تاثیر سوء می‌گیرد. در همین راستا، سیمونین (1999) پی برد فاصله فرهنگی بین ملت‌ها ابهام در انتقال بهترین روش‌ها بین شرکت اصلی و زیر مجموعه‌هایش را افزایش می‌دهد.


بدون دیدگاه