ترجمه مقاله تشخیص نئوپلاسم با MRI - نشریه هینداوی

ترجمه مقاله تشخیص نئوپلاسم با MRI - نشریه هینداوی
قیمت خرید این محصول
۳۳,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
کاربرد MRI برای تشخیص نئوپلاسم ها
عنوان انگلیسی
Application of MRI for the Diagnosis of Neoplasms
صفحات مقاله فارسی
11
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
هینداوی - Hindawi
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.034 در سال 2021
شاخص H_index مجله
147 در سال 2022
شاخص SJR مجله
0.647 در سال 2021
شناسه ISSN مجله
2314-6133
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2021
کد محصول
12459
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
ندارد ☓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
پزشکی - زیست شناسی - مهندسی پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله
آسیب شناسی پزشکی - مهندسی بافت - خون و آنکولوژی - ایمنی شناسی پزشکی - علوم سلولی و مولکولی - پردازش تصاویر پزشکی
مجله
BioMed Research International
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1155/2018/2715831
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- مواد و روش ها
3- نتایج
4- بحث
5- نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
هدف: هدف این مطالعه تعیین معمول ترین نئوپلاسم های تشخیص داده شده با اسکن MRI و نشان دادن ارتباط آنها براساس متغیرهای توصیفی می باشد. روش ها: نرم افزار SPSS برای تعیین شیوع نئوپلاسم در تشخیص های ویژه براساس متغیرهای توصیفی جمعیت مورد مطالعه به کار گرفته شد. طی دوره پنج ساله، 791 بیمار و 839 مورد اسکن MRI در فهرست نئوپلاسم شناسایی شد (C00-D48 با توجه به دسته بندی آماری بین المللی بیماری ها و مشکلات سلامتی مرتبط ICD-10). نتایج: زنان میزان بیشتری از C00-D48 (56%) را نسبت به مردان (44%) نشان دادند. سه دسته از نئوپلاسم ثبت گردید. علاوه بر این نئوپلاسم های خوش خیم که بیشترین تعداد را شامل می شدند اساساً در بیمارانی که در دهه پنجم زندگیشان بودند، تشخیص داده شد که شامل نئوپلاسم مغز و دیگر بخش های سیستم عصبی مرکزی نیز بود. نتیجه گیری: مردان با سن کمتر از 30 سال و دارای نئوپلاسم نرخ اسکن MRI سه برابری نسبت به زنان با همان گروه سنی داشتند. هرچند زنان در دسته های دیگر سابقه اسکن بیشتری داشتند. مردان جوان اغلب زمانی که مشکوک به داشتن نئوپلاسم هستند برای اسکن انتخاب می شوند. در نهایت تعداد نئوپلاسم هایی که از طریق MRI تشخیص داده شدند نشان دهنده افزایش خطی سالیانه بود.

 

مواد و روش ها
جمعیت مورد مطالعه شامل بیمارانی بود که بوسیله سیستم Siemens Magnetom Trio A Tim بیمارستان بالینی دانشگاه در Olsztyn (UCH) طی سال های 2011 تا 2015 مورد بررسی قرار گرفته بودند. داده در آزمایشگاه MRI بیمارستان جمع آوری گردید. جمعیت بیماران در محدوده سنی 2 تا 92 سال بودند. تعداد اسکن ها و بیماران و مشخصات بیماران مورد بررسی قرار گرفت تا بین دسته بندی C و D دسته بندی آماری بیماری ها و مشکلات سلامتی (ICD-10) ارتباط برقرار کنیم [13]. فرایند کد دهی بیماران و تشخیص در مطالعات قبلی ما شرح داده شده است [14].

 

نرم افزار IBM SPSS Statistics v.24 برای پردازش و آنالیز داده ها مورد استفاده قرار گرفت. داده های سالانه و داده های دوره پنج ساله مورد آنالیز قرار گرفت تا دموگرافی کلی و تشخیص کلی با توجه به تعداد بررسی های انجام شده (تعداد ویزیت ها) یا تعداد بیماران نشان دهنده کد C و D، بدست آید. به منظور شناسایی کاربرد MRI، آمار توصیفی برای نواحی مورد نظر به کار گرفته شد. نرم افزار SPSS برای تخمین متغیرهایی مانند جنس، سن بیماران و کدهای تشخیصی خاص مورد استفاده قرار گرفت. Cross-tabulations برای بررسی ارتباط بین متغیرها و تست X2 نیز برای تعیین سطح اهمیت نواحی انتخاب شده استفاده شد؛ با این حال تنها در صورتی که هر گروه حداقل پنج مشاهده داشته باشد.

 

نتایج
بین سال های 2011 تا 2015 تعداد 13298 مورد اسکن MRI در آزمایشگاه مربوط به UCH انجام شده است. آنالیز توزیع دسته های کدبندی شده با توجه ICD-10 در مطالعه قبلی ما انجام شده بود [14]. معمول ترین گروه از بیماری و اختلالاتی که با MRI بررسی شده بود، تعیین شد و دسته نئوپلاسم (C و D) جزو پنج بیماری غالب شناسایی شده در آزمایشگاه UCH بود. جدول 1 تعداد ویزیت ها و تعداد بیماران مرتبط با کدهای C و D در دوره پنج ساله و به طور منحصر به فرد برای هر سال از بازه سال های 2011 تا 2015 را نشان می دهد. بیماران با کدهای C و D به عنوان یک دسته شامل همه نئوپلاسم ها (C00-D48)، بیماری خون و اندام های خون ساز و اختلالات خاص درگیر کننده مکانیسم های ایمنی (D50-D89) در نظر گرفته شدند. 792 بیمار در دسته C و D بودند. هرچند یک بیمار با کد D 64 نشان دهنده بیماری خون بوده و به دلیل اینکه نئوپلاسم نداشت، بنابراین از مطالعه آماری کنار گذاشته شد.


بدون دیدگاه