ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
مقالات پیشین و تدوین فرضیه
به گفته Simunic (1980)، حق الزحمه حسابرسی را میتوان بصورت زیر مدلسازی کرد:
بطوریکه E(C) مجموع هزینههای حسابرسی یا حق الزحمه حسابرسی مورد انتظار حسابرس است؛ C هزینه عوامل تولید است؛ q مقدار منابعی است که حسابرس در انجام حسابرسی از آن استفاده میکند؛ E(d) ارزش فعلی مورد انتظار زیانهای آینده است که ممکن است از حسابرسی در یک دوره خاص حاصل شود، و E (θ) احتمال این است که حسابرس مجبور به پرداخت چنین زیانهایی باشد. بنابراین انتظار میرود که حق الزحمه حسابرسی شامل دو عامل باشد: عامل هزینه منابع (cq) و عامل زیان مورد انتظار (E(d) × E (θ)). Prattو Stice (1994) خاطرنشان کردهاند که در یک بازار رقابتی، حسابرسان برای ارزیابی عامل زیان مورد انتظار و صرف هزینه منابع از قضاوت استفاده میکنند، تا جاییکه هزینه حاشیهای یک واحد هزینه اضافی با کاهش حاشیهای زیانهای مورد انتظار برابر است.
به منظور توجه درست به ریسک زیانهای مورد انتظار ناشی از ریسک کسب و کار مشتریان در طی دهه 1990، برخی از شرکتهای حسابرسی پیشرو، حسابرسی ریسک کسب و کار را اقتباس کردهاند که این امر مستلزم استفاده از پایگاههای اثبات شدۀ گسترده، ارزیابی جامعتر ریسک، بکارگیری متخصصانی که از دانش و شایستگی لازم برای اجرای این ارزیابیهای پیچیده ریسک برخوردارند، و هدایت مجدد منابع حسابرسی مطابق با این ریسکهای ارزیابی شده میباشد (Bell و همکاران، 2008؛ ص730).
Beasley و همکاران (1999، ص43) نشان میدهند که" غربالگری مؤثر ریسکهای احتمالی قبل از پیشبرد کار ... میتواند منجر به توجه بهتر به ریسک حسابرسی کلی شود". استانداردهای حسابرسی حرفهای به منظور حصول اطمینان از عدم وجود تحریفات عمده در صورتهای مالی، حسابرسان را به برنامه ریزی و انجام حسابرسی ترغیب میکنند (PCAOB، 2010). برای انجام این کار ، حسابرسان ماهیت حسابرسی، زمان بندی و حدود روند حسابرسی را پس از در نظر گرفتن میزان ریسک تحریفات عمده در گزارشگری مالی در بین سایر عوامل دیگر مشخص میکنند.
با این حال، ارزیابی ریسک مشتری فراتر از ریسک تحریفات مالی، مؤلفه مهمی در روند برنامه ریزی حسابرسی است. Arens و Loebbecke (2000، ص262) ریسک کسب و کار را به عنوان ریسکی تعریف میکنند که حسابرس یا شرکت حسابرسی به دلیل روابط مشتری حتی در صورت صحیح بودن گزارش حسابرسی ارائه شده به مشتری متحمل خواهد شد. Houston و همکاران (2005) ریسکهای غیرحسابرسی را به عنوان ریسک باقیمانده و ریسک غیرقضایی (برای مثال، زیانهای ناشی از صدمه به اعتبار، عدم پرداخت حق الزحمه، و کاهش در تعهدات آتی حسابرسی) تعریف میکنند. انواع خاصی از زیانهای احتمالی که به عنوان ریسک باقیمانده کسب و کار حسابرس به آنها اشاره میشود (Kannan و همکاران، 2014) از ریسکهای غیرحسابرسی ناشی میشوند که حتی با سرمایه گذاری بیشتر در منابع حسابرسی نیز نمیتوانند تا سطوح قابل قبولی کاهش یابند.