ترجمه مقاله رفتارهای لرزه ای سیستم خاک- تونل تاسیسات عمومی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رفتارهای لرزه ای سیستم خاک- تونل تاسیسات عمومی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۶۲,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رفتارهای لرزه ای سیستم خاک- تونل تاسیسات عمومی: با اتصالات مشترک و بدون آن
عنوان انگلیسی
Seismic behaviors of utility tunnel-soil system: With and without joint connections
صفحات مقاله فارسی
25
صفحات مقاله انگلیسی
14
سال انتشار
2021
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس و تامسون رویترز
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.846 در سال 2020
شاخص H_index مجله
12 در سال 2021
شاخص SJR مجله
0.774 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
2467-9674
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q2 در سال 2020
کد محصول
12117
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
دارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، سازه، مدیریت ساخت، زلزله
مجله
فضای زیرزمینی - Underground Space
دانشگاه
دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه چونگ کینگ، چین
کلمات کلیدی
تونل شهری، اتصالات مشترک، رفتارهای لرزه ای، میز لرزان، آزمایش روی مدل
کلمات کلیدی انگلیسی
Utility tunnel - Joint connections - Seismic behaviors - Shaking table - Model test
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.undsp.2021.08.001
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. مقدمه
2. طراحی آزمایش و ابزارآلات دقیق برای مدل
2.1. تجهیزات میز لرزان
2.2. آماده سازی مدل
2.3. برنامه آزمایش
3. تجزیه و تحلیل نتایج آزمایش و بحث
3.1. پاسخ دینامیکی فشار خاک
3.2. پاسخ شتاب
3.3. پاسخ لنگر خمشی
4. نتیجه گیری
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Seismic responses of utility tunnel-soil system were studied via shaking table model tests with considerations of two kinds of double box utility tunnels: with and without joint connections. These two testing utility tunnel models were made of galvanized iron wire and micro-concrete, and the ground was simulated by the dry standard sand through layered tamping treatment. The utility tunnel-soil system was subjected to horizontal vibration in uniaxial direction perpendicular to the longitudinal direction of tunnel model. Via instrumentations of earth pressure gauges, accelerometers and strain gauges, the earth pressure response, acceleration response and bending moment response were measured. The testing results show that the joint connections in the utility tunnel along the longitudinal direction play an important role in determining the characteristic of earth pressure response and bending moment response, whereas the effect of joint connections on acceleration response is less significant. In addition, the partition wall exhibits the consistent acceleration response with the side-wall of double box utility tunnel model under seismic condition. Based on the testing results, it is suggested that the joint connection should be taken reasonably into consideration during design and construction for engineering practice.

1 Introduction

With development of city infrastructure system, land resources are becoming increasingly scarce (Von der Tann et al., 2020; Zhu et al., 2016). Therefore, the utility tunnel is gradually adopted during urbanization to fully utilize the underground space (Wang et al., 2018b; Yang et al., 2019a; Chen et al., 2021) and protect the historic centers (Valdenebro & Gimena 2018), as it provides a practical solution to the complex layout of underground pipelines. On the one hand, many underground pipelines (like highvoltage cables, water supply pipe, heat pipe, telecommunications cable, and gas pipeline) can be installed in it directly so that workers can maintain these important pipelines conveniently. On the other hand, once the utility tunnel invariably suffers severe damage during natural hazards or other emergencies, the failure of these underground pipelines will further distress the earthquake victims (Sakai et al., 2017). Recently, various studies related to underground utility tunnel have been conducted from the perspective of construction technology (Valdenebro et al., 2019), effect of buried depth (Xu et al., 2018), influence of utility tunnel on adjacent buildings (Tan et al., 2019), settlement control and monitoring (Huang et al., 2018) and economic design (Li et al., 2019), most of which were under the static condition. However, as earthquake is one of the most serious natural hazards, the seismic performance should not be ignored (Chen et al., 2019b).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

پاسخهای لرزه ای سیستم خاک-تونل تاسیسات عمومی از طریق آزمونهای مدل میز لرزان، با در نظر گرفتن دو نوع تونل تاسیسات دو ریتگی، با اتصالات مشترک و بدون آن مورد مطالعه قرار گرفت. این دو مدل تونل آزمایشی، از سیم آهنی گالوانیزه و میکرو بتن ساخته شده بودند و خاک توسط شن و ماسه استاندارد خشک از طریق عملیات کوبیدن لایه ای شبیه سازی شد. سیستم خاک-تونل تاسیسات عمومی تحت ارتعاش افقی در جهت تک محوری عمود بر جهت طولی مدل تونل قرار گرفت. پاسخ فشار خاک، پاسخ شتاب و پاسخ لنگر خشی از طریق ابزارهای دقیقی مانند فشار سنج خاک، شتاب سنج و کرنش سنج اندازه گیری شد. نتایج آزمایش نشان می دهد که اتصالات مشترک در تونل تاسیسات عمومی در امتداد جهت طولی، نقش مهمی در تعیین مشخصه پاسخ فشار خاک و پاسخ لنگر خمشی دارند، در حالیکه اثر اتصالات مشترک بر پاسخ شتاب اهمیت کمتری دارد. علاوه بر این، دیوار جداساز، پاسخ شتاب هماهنگ را با دیواره جانبی مدل تونل تاسیسات عمومی دو رینگی، تحت شرایط لرزه ای نشان می دهد.

1. مقدمه

با توسعه سیستم زیرساختهای شهری، منابع زمین به طور فزاینده ای کاهش می یابند (Von der Tann و همکاران، 2020؛ Zhu و همکاران، 2016). بنابراین، تونل تاسیسات عمومی با ارائه راه حلی عملی برای شکل پیچیده خطوط لوله زیرزمینی، به تدریج در طی شهرنشینی به منظور استفاده کامل از فضای زیرزمینی مورد پذیرش قرار می گیرد (Wang و همکاران، 2018b، Yang و همکاران، 2019a، Chen و همکاران، 2021) و از مراکز تاریخی محافظت می کند (Valdenebro & Gimena، 2018). از یک سو، بسیاری از خطوط لوله زیرزمینی (مانند کابلهای ولتاژ بالا، لوله آبرسانی، لوله حرارتی، کابل مخابراتی و خط لوله گاز) را می توان مستقیماً در آن نصب کرد تا کارگران بتوانند به راحتی این خطوط لوله مهم را حفظ و نگهداری کنند. از سوی دیگر، هنگامی که تونل برق به طور مداوم در طی خطرات طبیعی یا سایر شرایط اضطراری آسیب شدیدی را متحمل شود، شکست این خطوط لوله زیرزمینی، قربانیان زلزله را مضطرب تر می کند (Sakai و همکاران، 2017). اخیراً مطالعات مختلفی در رابطه با تونل زیرزمینی تاسیسات از منظر فن اوری ساخت و ساز (Valdenebro و همکاران، 2019)، اثر عمق دفن (Xu و همکاران، 2018)، تاثیر تونل تاسیسات عمومی بر ساختمان های مجاور (Tan و همکاران، 2019) کنترل و نظارت بر شهرک سازی (Huang و همکاران، 2018 و طراحی اقتصادی (Li و همکاران، 2019) انجام شده است که اکثر آنها در شرایط ایستا بودند. با این حال، از آنجایی که زلزله یکی از جدی ترین مخاطرات طبیعی است، عملکرد لرزه ای را نباید نادیده گرفت (Chen و همکاران، 2019b).


بدون دیدگاه