ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
The primary aim of this study is to propose a new method for structural assessment of topside structures on offshore installations subjected to hydrocarbon explosions. In the present study, lots of dispersion and explosion scenarios are selected by probabilistic approach, and analyzed for definition of actual explosion loads. Then, sets of actual explosion loads from CFD simulation are transferred by interface program between CFD and FEA, and nonlinear structural consequence analyses is performed. The structural consequences under actual explosion loads investigated by FEA are used for a consequence exceedance curve which is a new method for structural assessment proposed in this study. The consequence exceedance curve can reduce uncertainties from simplification of load, structure and procedure. In addition, it can be directly found the structural behavior of topside structure under explosions at risk acceptance level by consequence exceedance curve.
هدف اصلی این تحقیق پیشنهاد روش جدیدی برای ارزیابی سازهای روسازههای سکوهای دریایی تحت انفجارهای هیدروکربنی است. در این مطالعه، سناریوهای انتشار و انفجار متعددی از طریق روش احتمالاتی انتخاب، و سپس آنالیز میشوند تا بارهای انفجار واقعی مشخص شوند. در مرحله بعد، مجموعههای بارهای انفجار واقعی حاصل از شبیهسازی دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) از طریق نرمافزار رابط CFD و آنالیز المان محدود (FEA) منتقل، و در نهایت پیامدهای سازهای غیرخطی آنالیز میشوند. پیامدهای سازهای بارهای انفجار واقعی، که از طریق آنالیز المان محدود بررسی میشوند، برای منحنی تجاوز پیامدهای سازهای از حد بحرانی بکار میروند که روش جدیدی برای ارزیابی سازهای پیشنهادی این مطالعه است. این منحنی میتواند عدم قطعیت ناشی از سادهسازی بار، سازه و روش را کمتر کند. علاوه بر این، میتوان رفتار سازهای روسازه سکو را، تحت انفجارهای با سطح ریسک قابلقبول، از طریق همین منحنی مستقیماً مشخص کرد.