تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله ترسیم چشم انداز رشد شناختی در کودکان مبتلا به صرع – نشریه الزویر

عنوان فارسی: ترسیم چشم انداز رشد شناختی در کودکان مبتلا به صرع
عنوان انگلیسی: Mapping the landscape of cognitive development in children with epilepsy
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 15
سال انتشار : 2015 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 6553 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.59Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی و پزشکی
گرایش های مرتبط با این مقاله: مغز و اعصاب، روانشناسی رشد و روانشناسی شناخت
مجله: Cortex
دانشگاه: گروه علوم اعصاب، دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی، چارلستون، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: رشد شناختی، شبکه شناختی، شروع زودرس صرع، نظریه گراف، سنجش روانشناسی عصب شناختی
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. روشها

1. 2 افراد مورد مطالعه

2. 2 سنجش روانشناسی عصب شناختی

3. 2 تحلیل شبکه

1. 3. 2 نمایش دیداری ساختار شبکه

2. 3. 2 پارامترهای شبکه جهانی3. 3. 2 پارامترهای شبکه محلی

3. نتایج

1. 3 نمایش دیداری ساختار شبکه

2. 3 متریک های شبکه جهانی

3. 3 متریک های شبکه محلی

4. بحث

5. محدودیت ها و ملاحظات

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Objective: Normal childhood development is defined by age-dependent improvement across cognitive abilities, including language, memory, psychomotor speed and executive function. Epilepsy is often associated with a global disruption in cognitive development, however, it is still largely unknown how epilepsy affects the overall organization of overlapping cognitive domains. The aim of the study was to evaluate how childhood epilepsy affects the developmental interrelationships between cognitive domains. Methods: We performed a comprehensive assessment of neuropsychological function in 127 children with new onset epilepsy and 80 typically developing children matched for age, gender, and socio-demographic status. A cross-correlation matrix between the performances across multiple cognitive tests was used to assess the interrelationship between cognitive modalities for each group (patients and controls). A weighted network composed by the cognitive domains as nodes, and pair-wise domain correlation as links, was assessed using graph theory analyses, with focus on global network structure, network hubs and community structure. Results: Normally developing children exhibited a cognitive network with well-defined modules, with verbal intelligence, reading and spelling skills occupying a central position in the developing network. Conversely, children with epilepsy demonstrated a less well-organized network with less clear separation between modules, and relative isolation of measures of attention and executive function. Conclusion: Our findings demonstrate that childhood-onset epilepsy, even within its early course, is associated with an extensive disruption of cognitive neurodevelopmental organization. The approach used in this study may be useful to assess the effectiveness of future interventions aimed at mitigating the cognitive consequences of epilepsy.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: رشد طبیعی دوران کودکی با پیشرفت وابسته به سن توانایی های شناختی، من جمله زبان، حافظه، سرعت روانی حرکتی و کارکردهای اجرایی تعریف می شود. صرع اغلب با وقفه کلی رشد شناختی ارتباط دارد، اما هنوز چگونگی تاثیرگذاری صرع بر سازماندهی کلی حوزه های شناختی همپوشان مشخص نیست. هدف مطالعه حاضر، ارزیابی چگونگی اثرگذاری صرع دوران کودکی بر روابط متقابل رشدی بین حوزه های شناختی بود.

روشها: در اینجا وظیفه روانشناسی عصب شناختی را در 127 کودک مبتلا به شروع صرع جدید و 80 کودک در حال رشد مورد سنجش قرار دادیم که از لحاظ سن، جنسیت، و وضعیت اجتماعی دموگرافیکی باهم مطابقت داشتند.

از ماتریس همبستگی متقابل بین عملکرد در میان آزمون های شناختی متعدد برای سنجش روابط متقابل بین ابعاد شناختی هر گروه استفاده گردید ( بیماران و کنترل). شبکه وزندار متشکل از حوزه های شناختی به عنوان گره ها و همبستگی حوزه جفتی به عنوان لینک ها، با استفاده از تحلیل های نظریه گراف با تمرکز بر ساختار شبکه کلی، هاب های شبکه و ساختار جامعه سنجیده شد.

نتایج- کودکانی با رشد طبیعی شبکه شناختی با ماژول های درست تعریف شده ای به معرض نمایش گذاشته، و هوش کلامی ، و مهارتهای خواندن و هجی در موقعیت مرکزی شبکه رشد قرار دارند. برعکس، کودکان مبتلا به صرع شبکه کمتر سازماندهی شده ای با جداسازی مبهم بین ماژول ها و جداسازی نسبی معیارهای توجه و کارکردهای اجرایی نشان دادند.

نتیجه گیری: یافته های بدست آمده نشان می دهد که بیماری صرع با شروع درکودکی، حتی در دوره اولیه اش، با اختلال گسترده در سازماندهی رشد عصبی شناختی ارتباط دارد. شیوه بکاررفته در این مطالعه برای سنجش اثربخشی مداخلات آتی با هدف کاهش پیامدهای شناختی صرع مفید واقع می شود.