ترجمه مقاله نقش ضروری ارتباطات 6G با چشم انداز صنعت 4.0
- مبلغ: ۸۶,۰۰۰ تومان
ترجمه مقاله پایداری توسعه شهری، تعدیل ساختار صنعتی و کارایی کاربری زمین
- مبلغ: ۹۱,۰۰۰ تومان
A simple analytical model is proposed to describe the effects of local buckling of circular cross section on the maximum strength and behavior of tubular beam-columns. The behavior is presented in the form of load-deflection and load-shortening relationships. These relationships are developed on the basis of an assumed deflection method coupled with the moment-thrust-curvature relationship including the softening branch of the relationship due to the local cross-sectional distortion. The analytically obtained maximum strength interaction curves of beam-columns show a reasonably good agreement with the available experimental results. The trend of the analytical load-deflection and load-shortening curves is very similar to that of the available experimental results. It is found that the effects of the local buckling on the behavior and strength of tubular beam-columns become more severe with an increase in diameter-to-thickness ratio, and with a decrease in slenderness ratio.
یک مدل تحلیلی ساده برای توصیف اثرات کمانش موضعی سطح مقطع دایره ای روی حداکثر مقاومت و رفتار تیر ستونهای لوله ای یا مجوف ارائه میشود. رفتار در شکل خمش –بار و روابط کوتاه شدگی –بار ارائه میشود.این روابط بر مبنای یک روش خمش مفروض توسعه می یابند با رابطه خمیدگی فشار محوری –گشتاور که شامل شاخه ی نرم رابطه به خاطر کرنش زاویه ای مقطع عرضی میشود.
منحنی های منحصربفردی حداکثر قدرت تحلیلی ستون های پرتو نشان می دهد توافق منطقی خوبی با نتایج تجربی موجود است. روند انحراف بار تحلیلی و منحنی کوتاه بار بسیار شبیه به نتایج تجربی موجود است. مشخص شده است که اثرات لرزش موضعی بر رفتار و مقاومت ستون های ستون فقرات لوله ای با افزایش نسبت قطر به ضخامت و با کاهش میزان انعطاف پذیری سنگین تر می شود.