ترجمه مقاله تاثیر اقتصاد نئوکلاسیک بر آموزش حسابداری مدیریت در آفریقای جنوبی

ترجمه مقاله تاثیر اقتصاد نئوکلاسیک بر آموزش حسابداری مدیریت در آفریقای جنوبی
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تاثیر اقتصاد نئوکلاسیک بر آموزش حسابداری مدیریت در افریقای جنوبی
عنوان انگلیسی
The influence of neo-classical economics on Management Accounting education in South Africa
صفحات مقاله فارسی
24
صفحات مقاله انگلیسی
12
سال انتشار
1994
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
10233
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
حسابداری، اقتصاد، حسابداری مدیریت و اقتصاد مالی
مجله
مجله پاسخگویی و تحقیقات حسابرسی آفریقای جنوبی - Southern African Journal of Accountability and Auditing Research
دانشگاه
دانشکده حسابداری، دانشگاه پرتوریا
کلمات کلیدی
تحلیل اقتصادی، حسابداری مدیریت، آموزش حسابداری مدیریت، رئوس مطالب حسابداری مدیریت، کتب حسابداری مدیریت، اقتصاد نئوکلاسیک، دیدگاه‌های حسابداری مدیریت، محیط افریقای جنوبی
کلمات کلیدی انگلیسی
Economic analysis - Management Accounting - management accounting education - management accounting syllabus - management accounting textbooks - neo-classical economics - perspectives on Management Accounting - South African context
فهرست مطالب
چکیده
1 مقدمه
2 مروری کلی بر اقتصاد نئوکلاسیک
۲.۱ تقاضا
۲.۲ عرضه
۲.۳ توزیع
۲.۴ رویکرد انتزاعی
۲.۵ حداکثر رضایتمندی
۲.۶ نبود مداخله دولت
۲.۷ رقابت
۲.۸ خلاصه‌ای از خصوصیات اصلی و فرضیات محدودکننده
۳. دیدگاه‌های گوناگون حسابداری مدیریت
۳.۱ پیش‌زمینه
۳.۲ الگوی سنتی
۳.۳ دیدگاه سیستم‌ها
۳.۴ چارچوب تفسیری
۳.۵ چارچوب ریشه‌ای
۳.۶ رهایی عمومی
۳.۷ توضیحات نهایی
۴. آموزش حسابداری مدیریت در افریقای جنوبی
۵. نتایج تحقیق: تأثیر اقتصاد نئوکلاسیک بر آموزش حسابداری مدیریت در افریقای جنوبی
۵.۱ خلاصه
۵.۲ برنامه‌ریزی و کنترل
۵.۳ تصمیم‌گیری
۵.۴ هزینه‌یابی محصول
۵.۵ سنجش عملکرد بخش
۵.۶ حسابداری مدیریت راهبردی
۵.۷ تکنیک‌های کمّی
۵.۸ خلاصه نتایج
۶. نتیجه‌گیری:پیامدهایی برای حسابداری مدیریت
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
ABSTRACT

An analysis of the major sources of influence on management accounting education in South Africa reveals that management accounting education in South Africa is largely based on neo-classical economic theory. Regarding the sources, Faul et al. (1997), Redelinghuis et al. (1996), as well as the SIACA (1997) and CIS (1999) syllabi implicitly accept neo-classical economics as basis. Drury (1996) does so explicitly but also addresses alternative approaches to the subject. In the CIMA syllabus several of the restrictive assumptions of neo-classical economics are relaxed. Bearing in mind that management accounting is based on the assumption of rationality, ignores the effect of quality and changes brought about by time and inflation, and that it proposes simplistic, determinate solutions in a complex world, it is not surprising that the relevance of the subject has been questioned. It is recommended that authors of management accounting textbooks should clarify the foundation(s) of their texts, and where the texts are based on neo-classical economics, indicate its limiting assumptions. Students should be encouraged to study the alternative perspectives and foundations of management accounting.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
تجزیه و تحلیل منابع مهم ذی‌نفوذ در زمینه آموزش حسابداری مدیریت در افریقای جنوبی نشان می‌دهد که آموزش این رشته در افریقای جنوبی تا حد زیادی مبتنی بر نظریه اقتصاد نئوکلاسیک است. در خصوص این منابع، فایول و همکاران (۱۹۹۷)، ردلینگ هویس و همکاران (۱۹۹۶) و نیز رئوس مطالب SIACA (۱۹۹۷) و CIS (۱۹۹۹) اقتصاد نئوکلاسیک را بطور ضمنی بعنوان یک نظریه پایه می‌پذیرند. دروری (۱۹۹۶) نیز به طور صریح این مسئله را می‌پذیرد، اما، علاوه براین، به رویکردهای دیگر به این موضوع نیز می‌پردازد. در رئوس مطالب CIMA، فرضیات محدودکننده متعددی درباره اقتصاد نئوکلاسیک مسکوت شده‌اند. با در نظر داشتن این موضوع که محور حسابداری مدیریت فرضیه عقلانیت است، تأثیر کیفیت و تغییرات ناشی از گذشت زمان و تورم نادیده گرفته می‌شود و با توجه به اینکه این رشته راه‌حل‌های ساده و قطعی را برای دنیایی پیچیده ارائه می‌کند، جای تعجب نیست که کاربردپذیری این رشته زیر سوال قرار گرفته باشد. توصیه می‌شود مولفین کتب حسابداری مدیریت مبانی کتب خود را شفاف‌سازی کنند، و در مواردی که مبنای کتاب اقتصاد نئوکلاسیک است، به فرضیات محدودکننده‌اش اشاره کنند. دانشجویان باید به مطالعه دیدگاه‌ها و مبانی دیگر حسابداری مدیریت تشویق شوند.

بدون دیدگاه