منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله فاکتورهای انسانی در حمایت از راه آهن موفق - نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله فاکتورهای انسانی در حمایت از راه آهن موفق - نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
فاکتورهای انسانی در حمایت از راه آهن موفق: یک بررسی
عنوان انگلیسی
Human factors in support of a successful railway: a review
صفحات مقاله فارسی
22
صفحات مقاله انگلیسی
11
سال انتشار
2005
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.000 در سال 2019
شاخص H_index مجله
33 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.436 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1435-5558
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11079
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی عمران، مهندسی صنایع، مهندسی راه آهن
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی راه و ترابری، ایمنی صنعتی، مهندسی خط و سازه های ریلی
دانشگاه
مرکز عوامل انسانی ریلی، موسسه ارگونومی حرفه ای، دانشگاه ناتینگهام، انگلستان
کلمات کلیدی
فاکتورهای انسانی، راه‌آهن، ایمنی، قطارها، علامت‌دهی، مراکز
کلمات کلیدی انگلیسی
Human factors - Railways - Safety - Trains - Signalling - Centres
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/s10111-005-0016-6
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. زمینه‌ فاکتورهای انسانی در راه‌آهن

3. تحقیق فاکتورهای انسانی خط آهن تا به امروز

4. برنامه‌های جاری فاکتورهای انسانی اصلی راه‌آهن

5. تحقیق آینده فاکتورهای انسانی راه‌آهن و انتقال دانش فاکتورهای انسانی

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11079-IranArze     11079-IranArze1
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

One of the critical infrastructure components in most economies across the world is the rail network. In different nations rail is responsible for ensuring that there is not complete gridlock on the roads in commuter hours, and for moving both people and freight for long distances in an as efficient manner as possible. This critical role, a number of high profile accidents and proposals for new network control philosophies and systems have led to a great upsurge in human factors rail research and applications in the past few years. This paper provides a retrospective on rail human factors research covering driving, signalling and control, maintenance, incident reporting systems, passengers and the public, planning and technical systems change. This research foundation, and also current major rail human factors programmes, are placed in the context of technology, investment, competition, cultural and safety requirements and constraints. The paper concludes with an examination of where rail human factors should and will be going into the future.

1 Introduction

Rail human factors research has, to an extent, been the forgotten branch of transport ergonomics, at least in comparison to aviation (cockpit and air traffic control) and road driving. Good research has been carried out over the years, for instance, in Sweden, Germany, The Netherlands, Japan and the UK, but not to the extent—in funding programmes, numbers of researchers or publications—of other transport sectors. (Note that ergonomics and human factors are synonymous terms within many rail organisations, are for these authors also, and so will be used interchangeably within this paper.)

5 Future rail human factors research and transfer of human factors knowledge

As we have seen in this paper, we are at something of a cusp in rail human factors—in its research and its application. After something of a barren period there has been a rapid growth in initiatives in the industry, with many of the businesses involved recognising the vital role of human factors in the way they run their business. People are central, both because a large part of the rail business is to move people from place to place in an effective and affordable manner, thus meeting some of the goals of any society, but also because the reliable, safe, high quality and efficient railway of the future will depend upon the workforce together with the artefacts and systems that they use. This means that there are great opportunities for ergonomics in several areas of support, but chiefly in research to generate new knowledge, develop and transfer standards, guidance and analysis/assessment tools, and establish processes to integrate human factors within the total rail systems life cycle.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

یکی از مولفه‌های اساسی زیربنایی در بیشتر اقتصادهای سراسر دنیا شبکه راه‌آهن است. راه‌آهن در کشورهای مختلف مسئول تضمین این است که طی ساعات رفت‌وآمد کاری و برای حرکت افراد و کشتی‌ها در فواصل طولانی به کارآمدترین شیوه ممکن، راه‌بندان کامل در جاده‌‌ها وجود ندارد. این نقش بسیار حائز اهمیت، برخی از تصادفات برجسته و پیشنهاداتی برای فلسفه‌ها و سیستم‌های کنترل شبکه جدید منجر به صعود ناگهانی در تحقیق و کاربردهای فاکتور انسانی در راه‌آهن طی سال‌های اخیر شده است. این مقاله دیدگاهی درباره تحقیق فاکتورهای انسانی راه‌آهن ارائه می‌دهد که پوشش‌دهنده رانندگی، سیگنال‌دهی و کنترل، تعمیر و نگهداری، سیستم‌های گزارش‌دهی برخورد، مسافرین و عموم مردم، برنامه‌ریزی و تغییر سیستم‌های فنی است. این شالوده تحقیقاتی و نیز برنامه‌های فاکتورهای انسانی جاری در راه‌آهن، در زمینه تکنولوژی، سرمایه‌گذاری، رقابت، شروط و محدودیت‌های فرهنگی و ایمنی قرار گرفته‌اند. این مقاله با بررسی جایی که فاکتورهای انسانی راه‌آهن باید به سوی آن بروند و آینده این حرکت، نتیجه‌گیری می‌کند.

1. مقدمه

تحقیق فاکتورهای انسانی راه‌آهن حداقل در مقایسه با هوانوردی (کابین خلبان و کنترل ترافیک هوایی) و رانندگی جاده ای، شاخه تحقیقاتی فراموش‌شده در ارگونومیک حمل‌ونقل است. تحقیقات خوبی طی سال‌ها مثلا در سوئد، آلمان، هلند، ژاپن و بریتانیا انجام شده است اما گستره آن با سایر بخش‌های حمل‌ونقل- از نظر برنامه‌های تامین بودجه، تعداد محققین یا انتشارات- قابل‌مقایسه نیست. (توجه کنید که ارگونومیک و فاکتورهای انسانی در بسیاری از سازمان‌های راه‌آهن مترادف هستند و برای نویسنده‌های این تحقیق نیز همین گونه است و بنابراین در این مقاله به جای یکدیگر به کار می‌روند.)

5. تحقیق آینده فاکتورهای انسانی راه‌آهن و انتقال دانش فاکتورهای انسانی

همانطور که در این مقاله دیده‌ایم، تنها بخش کمی از فاکتورهای انسانی خط آهن را در تحقیق و کاربردش، مورد توجه قرار داده‌ایم. بعد از دوره بی‌حاصل، رشد سریعی در ابتکارات صنعتی وجود داشته که بسیاری از کسب‌وکارهای موجود در حال درک نقش حیاتی فاکتورهای انسانی در روش اداره کسب‌وکار خود هستند. مردم نقطه مرکزی هستند؛ هم به این خاطر که بخش بزرگی از کسب‌وکار راه‌اهن مرتبط با حرکت دادن مردم از جایی به جای دیگر به روش کارآمد و مقرون‌به‌صرفه است و بنابراین برخی از اهداف هر جامعه‌ای را برآورده‌ می‌کند، و هم به این دلیل که راه‌آهن پایا، ایمن، با کیفیت بالا و کارآمد آینده به نیروی کار همراه با مصنوعات و سیستم‌هایی که استفاده می‌کنند بستگی دارد. این یعنی موقعیت‌های زیادی برای پشتیبانی ارگونومیک در چندین زمینه وجود دارد اما ایجاد دانش جدید، تهیه و انتقال استانداردها، ابزارهای راهنمای و تحلیل/ارزیابی و تعیین فرایندهایی برای ترکیب فاکتورهای انسانی در چرخه زندگی سیستم‌های کلی راه‌آهن در زمینه تحقیقاتی انجام شده است.


بدون دیدگاه