تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

دانلود رایگان مقاله انگلیسی بررسی مقاصد رفتار تجمل گرای برند محور مصرف کننده در زمینه رسانه های اجتماعی – الزویر ۲۰۱۸

عنوان فارسی: بررسی مقاصد رفتار تجمل گرای برند محور مصرف کننده در زمینه رسانه های اجتماعی: نقش واسطه ای انگزیش مفید و لذت بخش
عنوان انگلیسی: Examining consumer luxury brand-related behavior intentions in a social media context: The moderating role of hedonic and utilitarian motivations
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 18 تعداد صفحات ترجمه فارسی : ترجمه نشده
سال انتشار : 2018 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : PDF نوع مقاله : ISI
نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی) پایگاه : اسکوپوس
کد محصول : E10487 رفرنس : دارد
محتوای فایل : PDF حجم فایل : Kb 500
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، مدیریت فناوری اطلاعات
مجله: فیزیولوژی و رفتار - Physiology & Behavior
دانشگاه: Department of Marketing - University of Castilla-La Mancha - Ciudad Real - Spain
کلمات کلیدی: برندهای لوکس؛ رسانه های اجتماعی؛ دخالت برند؛ تعامل مصرف کننده با برند؛ قصد رفتاری؛ انگیزه های utilitarian/hedonic
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.physbeh.2018.03.028
برای سفارش ترجمه این مقاله با کیفیت عالی و در کوتاه ترین زمان ممکن توسط مترجمین مجرب سایت ایران عرضه؛ روی دکمه سبز رنگ کلیک نمایید.
چکیده

Abstract

Luxury brand marketers have recently turned their attention to customer-driven social media devoted to their brands. The key concepts of involvement, interaction and behavioral intention provide the theoretical foundation to investigate luxury brands. The purpose of this study is to test a model that analyzes the relationship among brand involvement, consumer-brand interaction and behavioral intention in the context of luxury brand-related activities on social media. Based on content value theory, the present research identifies the moderating role of utilitarian/hedonic motivations on the relationships proposed. Data were collected from 326 social media users who look for information on internet about luxury brands before purchasing a specific brand. We provide evidence indicating positive relationships between brand involvement, consumer-brand interaction and behavioral intention. The results also confirm the moderating role of the utilitarian/hedonic motivations. This study provides recommendations to luxury brands to understand the nature of consumer involvement and brand-customer relationship in order to forecast the behavioral intention of their consumers more accurately.

بحث

Discussion

Theoretical implications

This research contributes to the consumers’ behavior literature by providing a pioneering holistic framework that examines the effects of brand involvement on consumerbrand interaction and behavioral intention in the luxury context. The luxury sector is the basis of the study, because prior research already pointed out that luxury brands seem to have effective and successful ways of involving, engaging, and reaching their consumers through social media [54]. With the growing interest of luxury brands in providing luxurious values to consumers, luxury brands should engage in social media activities to anticipate positive contributions to brands by providing new luxury values to consumers [13]. An important effect highlighted from the research is the mediating effect of consumer-brand interaction between brand involvement and behavioral intention. Furthermore, this study is the first to detail the moderating effect of the utilitarian/hedonic motivation of consumers on the relationships analyzed.