تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله تجارب یادگیری مبتنی بر دانشگاه دانشجویان فیزیوتراپی با اختلال بینایی – نشریه الزویر

عنوان فارسی: دسترسی به برنامه درسی؛ تجارب یادگیری مبتنی بر دانشگاه دانشجویان فیزیوتراپی با اختلال بینایی
عنوان انگلیسی: Accessing the curriculum; university based learning experiences of visually impaired physiotherapy students
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 8 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 23 (1 صفحه رفرنس انگلیسی)
سال انتشار : 2020 نشریه : الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین سایز ترجمه مقاله : 14
نوع مقاله : ISI نوع نگارش : مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
پایگاه : اسکوپوس نوع ارائه مقاله : ژورنال
ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 2.091 در سال 2019 شاخص H_index مجله : 39 در سال 2020
شاخص SJR مجله : 0.810 در سال 2019 شناسه ISSN مجله : 1471-5953
شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q1 در سال 2019 کد محصول : 10643
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.85Mb
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله: آموزش پرستار در ممارست - Nurse Education in Practice
دانشگاه: انستیتوی بهداشت و جامعه، دانشگاه ووستر، انگلستان
کلمات کلیدی: اختلال در بینایی، آموزش عالی، موانع، توانمندسازی، گنجایش، فیزیوتراپی
کلمات کلیدی انگلیسی: Visual impairment - Higher education - Barriers - Enablers - Inclusion - Physiotherapy
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: ترجمه شده است ✓
ضمیمه: ندارد
بیس: نیست ☓
مدل مفهومی: ندارد ☓
پرسشنامه: ندارد ☓
متغیر: دارد ✓
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1016/j.nepr.2019.102620
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

1. مقدمه

2. روش

3. جمع آوری داده ها

4. یافته ها

5. عواملی که باعث ایجاد موانع در یادگیری مبتنی بر دانشگاه می شوند

1.5 فاکتورهای محیطی

2.5 رفتارهای غیرقابل حمایت

3.5 ایجاد موانع خواندن از نظر زمان و تلاش

6. عواملی که یادگیری مبتنی بر دانشگاه را در فیزیوتراپی ممکن می سازد

1.6 روابط حمایتی

2.6 ویژگی های فردی دانشجویان

6.3 استراتژی ها و سازگاری ها

7. بحث

7.1 ایجاد رویکردهای مربوط به مشارکت

7.2 کار با یکدیگر

8. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

Abstract

The aim of this study was to explore the learning experiences of visually impaired physiotherapy students in the UK, specifically focusing on barriers and enablers faced within university and classroom based education.

A qualitative multiple case study design was used due to the unique and small group of participants under exploration. Course Leaders of all universities in the UK that offered Physiotherapy education at undergraduate or pre-registration level were approached as gatekeepers to access participants. Four visually impaired physiotherapy students consented to take part in the study, each from a different institution.

Semi-structured interviews were used at a time and setting chosen by each participant. Data were recorded and transcribed verbatim, and analysed thematically using NVivo 10. Both barriers and enablers were identified, with sub-themes within the data; the barriers were: environmental factors, unsupportive behaviours and time and effort. The enablers were: supportive relationships, student attributes, and strategies and adaptations.

All participants experienced barriers to learning within their university setting, despite having disclosed a disability and having access to and provision of reasonable adjustments. However, despite facing barriers, there were many positive experiences that enabled learning, particularly when staff and students worked together in an open, supportive, and proactive environment.

نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف از این مطالعه، بررسی تجربیات یادگیری دانشجویان فیزیوتراپی با اختلال بینایی در انگلستان می باشد، که تمرکز ویژه آن بر موانع و امکاناتی است که در آموزش مبتنی بر دانشگاه و کلاس وجود دارد.

به دلیل وجود گروه منحصر به فرد و کوچک از شرکت کنندگان تحت اکتشاف، از طرح مطالعه کیفی چند موردی استفاده شده است.رهبران دوره از تمام دانشگاه های انگلستان که آموزش فیزیوتراپی را در سطح کارشناسی یا سطح پیش ثبت نام ارائه داده اند، به عنوان راهنما برای دسترسی به شرکت کنندگان مراجعه کردند. چهار دانشجوی فیزیوتراپی با اختلال بینایی موافقت کردند که ، هر کدام از یک موسسه متفاوت در این مطالعه شرکت کنند.

مصاحبه نیمه ساختار یافته در همان زمان استفاده شد و برای هر شرکت کننده شرایطی انتخاب شد. داده ها با استفاده از NVivo 10 ضبط و رونویسی شدند و به صورت موضوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند .موانع عبارت بودند از: عوامل محیطی، رفتارهای غیرمجاز و زمان و تلاش. فعال کننده ها عبارت بودند از: روابط حمایتی، ویژگی های دانشجویی، و استراتژی ها و سازگاری ها.

همه ی شرکت کنندگان با وجود آشکار شدن یک معلولیت و دسترسی و ارائه اصلاحات مناسب، موانع یادگیری را در محیط دانشگاه خود تجربه کردند. با وجود این، هنگام مواجهه با موانع، تجربیات مثبت زیادی وجود دارد که یادگیری را ممکن می سازد، به ویژه هنگامی که کارکنان و دانشجویان در یک محیط باز، پشتیبان و پیشرو با یکدیگر کار می کنند.