گزارش کارآموزی نمایندگی سایپا

گزارش کارآموزی نمایندگی سایپا
قیمت خرید این محصول
۴۴,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان بخشی از مقاله
فرمت
ورد - word
قابلیت ویرایش
دارد
رشته
مهندسی مکانیک، مهندسی خودرو
جزئیات محصول
گروه آموزشی فروشگاه اینترنتی ایران عرضه اقدام به تهیه گزارش کارآموزی نمایندگی سایپا برای رشته تکنولوژی مکانیک خودرو نموده است. جهت مشاهده اطلاعات بیشتر در مورد بسته گزارش کارآموزی نمایندگی ایران خودرو به بخش های زیر مراجعه کنید.
فهرست مطالب
نمايندگي مجاز سايپا مباركه
نمودار سازماني تشكيلات
سيستم سوخت رساني بنزيني
علائم سوختگي واشر سر سيلندر
علائم تاب برداشتن سر سيلندر
دلايل كمپرس در قسمتهاي موتور
ميل لنگ
قطعات ميل سوپاپ
نقطه تايمينگ
انواع سوپاپ
علت فيلر گيري سوپاپ ها
موتور ديزل
دلايل دل زدن كلاچ
صداي غير عادي در گيربكس
قطعات اصلي گاردان
سيستم جرقه  الكتريكي
كويل
دلكو
استارت
دينام
آفتامات
سيستم سوخت رساني بنزيني
علائم مخلوط شدن روغن و بنزين
كاربراتور
سيستم خنك كننده و روغن كاري
سيستم روغنكاري
سيستم ترمز – فرمان و تعليق
تاريخچه سيستم ترمز ABS
سيستم ABSچيست ؟
اصول كاركرد ABS
سنسورهاي سرعت چرخ
بخشی از گزارش کارآموزی
علائم كار نكردن دينام :
ضعف شدن نور چراغها – خالي شدن ظرفيت باطري ذغال روي كلكتور آرميچر سوار مي شود و برق را جمع آوري مي كند و بالشتك باعث ايجاد حوزه مغناطيسي كه آرميچر آنرا قطع مي كند مي شود .
طريقه آزمايش خرابي دينام : موقعي كه موتور روشن است يكي از كابلهاي (قطب ) باطري را در آوريد اگر موتور خاموش نشد دينام سالم است ولي اگر خاموش شد دينام خراب است و بايد تعمير گردد .
طريقه تشخيص صداي دينام :تسمه پروانه را باز كرده و اگر و با روشن كردن موتور صداي غير عادي قطع شد اشكال از دينام است ولي اگر صدا ادامه داشت اشكال مربوط به قسمتهاي ديگر است .
آفتامات : كار آن كنترل جريان برق خروجي دينام و كنترل شارژ باطري و در بين باطري و دينام نصب مي گردد .
دليل كم يا زياد شدن نور چراغها در هنگام گاز دادن :
1) خرابي آفتامات 2) خرابي باطري 3) شل بودن تسمه پروانه 4)شل و يا كثيف بودن بست هاي باطري ويا اتصال آهن
ميزان شدن نور چراغهاي جلو : ماشين را در فاصله 5 متري ديوار تاريكي پارك كنيد و دو خط + موازي با چراغ ها روي ديوار بكشيد به طوريكه فاصله دو چراغ با فاصله دو خط + مساوي باشد سپس به وسيله پيچهاي تنظيم (چاك دار ) نور پايين چراغ را از نظر عمودي وافقي تنظيم كنيد .
سيستم سوخت رساني بنزيني
باك – پمپ بنزين – كاربراتور
باك : مخزني است كه در آن بنزين مي ريزند و معمولاً در عقب اتومبيل نصب               مي شود .
پمپ بنزبين : بين باك و كاربراتور قرار دارد و بر دو نوع است 1- مكانيكي  2- الكتريكي پمپ بنزين الكتريكي به وسيله دايره خارج از مركز ميل سوپاپ كار  مي كند .
قسمتهاي پمپ بنزين : 1) شيطانك 2- بدنه 3- فنر 4- دياگرام 5- سوپهاي ورودي و خروجي 6- استكان 7- واشر بين پمپ و بدنه سيلندر 8- توري (صافي )روي پمپ9- بست نگهدارنده و محكم كننده استكان .
علت داغ كردن پمپ بنزين
1-داغ كردن موتور و روغن كاري نشدن انگشتي و دايره خارج از مركز 2– رانندگي در سر بالايي و به مسافت زياد 3- خرابي ديافراگم
اگر پمپ داغ كرد كمي صبر كرده تا پمپ بنزين خنك شود و با پاشيدن  آب سرد و يا با قرار دادن مقداري ماسه خنك روي پمپ بنزين آنرا خنك نمايد و اگر شيطانك يا دايره خارج از مركز ميل سوپاپ معيوب شود و فشار بنزين پمپ بنزين كم خواهد شد و براي اين كار تعداد واشر بين سيلندر و پمپ ينزين را كم نموده اگر يك واشر بود واشر ديگري با ضخامت كمتر قرار دهيد .اگر ديافراگم  پمپ بنزين سوراخ شود بنزين به داخل روغن كارتل نفوذ پيدا مي كند .
علائم مخلوط شدن روغن و بنزين
1- سطح روغن بالا مي آيد 2- رنگ روغن تغيير كرده و روغن رقيق مي گردد 3- موتور بد كار مي كند .
كاربراتور : دستگاهي است كه مخلوط هوا و بنزين را در دورهاي مختلف تهيه                مي كند. و در روي منيفولد گاز نصب مي گردد و انواع آن عبارتند از 1- كاربراتر با ونتوري متغيير (مانند اتومبيل پرايد)2-كاربراتور با ونتوري ثابت (كاربراتور با ونتوري ثابت (كاربراتور معمولي مانند اتومبيلهاي جيب و مزدا)
قسمتهاي مختلف كاربراتور :
1) شناور 2) شوزن شناور 3)پياله ينزين 4) پيچ تنظيم دور آرام 5) پيچ تنظيم مخلوط و ينزين 6) درچه گاز 7)دريچه ساسات 8) دهانه كارباتور 9) ژيگلورها
انواع ژيگلور : ژيگلور دور آرام – ژيگلور كمكي (پمپ شتاب دهنده) 3) ژيگلور دور اصلي
ژيگلور آرام در موقعي كه خودرو ايستاد و در جا كارمي كند ميزان مخلوط هوا و بنزين را تعيين مي كند ژيگلور كمكي در موقع گاز دادن وسبقت كردم مخلوط هوا و بنزين را تعيين مي كند ژيگلور اصلي در موقع حركت و در دور بالا مخلوط هوا و بنزين را تعيين مي كند و ساسات هم براي زمستان و هواي سرد مناسب مي باشد .
كاربراتور فلوت كردن : يعني بنزين به صورت مايع وارد سيلندر مي شود .
علت فلوت كردن :
ناميزاني شناور يا آب بندي نبودن سوزن شناور – سوراخ شدن شناور زيادي فشار پمپ بنزين – اهرم شناور گير كرده است .
مواقعي كه مصرف سوخت زياد مي شود : ژيگلور گشاد باشد- صافي هوا (هواكش) كثيف باشد – كاربراتور (مخلوط هوا و بنزين ) ناميزان باشد – نا ميزاني ساسات – ناميزاني پلاتين و كثيفي شمع ها
زماني كه كاربراتور فلوت كرد بايد چند دقيقه صبر كرد و  بعد از استارت زد و اگر باز تكرار شد شناور بايد تنظيم گردد .
اگر استارت خوب بزند ولي موتور روشن نشود علت : 1- بنزين در باك نيست                 2- كاربراتور ناميزان است 3- واير سر كويل قطع است 4- كويل سوخته است 5 - پلاتين سوخته يا دهانه پلاتين ناميزان است .
نکات
- تنها در فروشگاه اینترنتی ایران عرضه میتوانید قبل از خرید برای اطمینان از محتوای محصول، قسمتی از گزاش کار آموزی را به طور رایگان دانلود کنید و در صورت رضایت خریداری نمایید.

- دکمه دانلود بلافاصله پس از پرداخت فعال خواهد شد. محصول به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.


بدون دیدگاه