ترجمه مقاله دلیل نیاز به ثبت دانش ضمنی در تولید - نشریه الزویر

ترجمه مقاله دلیل نیاز به ثبت دانش ضمنی در تولید - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۱,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
چرا و چگونه نیاز به ثبت دانش ضمنی در تولید داریم: مطالعات موردی بازرسی بصری
عنوان انگلیسی
How and why we need to capture tacit knowledge in manufacturing: Case studies of visual inspection
صفحات مقاله فارسی
29
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2019
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
3.275 در سال 2019
شاخص H_index مجله
84 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.957 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
0003-6870
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
10277
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت، مدیریت دانش، مدیریت صنعتی
مجله
ارگونومی کاربردی - Applied Ergonomics
دانشگاه
گروه روانشناسی صنعتی و عوامل انسانی، دانشکده هوافضا، ترابری و ساخت، دانشگاه کرنفیلد، انگلستان
کلمات کلیدی
دانش ضمنی، بازرسی بصری، تجزیه و تحلیل وظیفه
کلمات کلیدی انگلیسی
Tacit knowledge - Visual inspection - Task analysis
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.apergo.2018.07.016
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. پیشگفتار
2. پیش زمینه
2.1. فرایند بازرسی بصری
2.2. عوامل موثر بر بازرسی بصری
2.3. دانش ضمنی
3. روش
3.1. شرکت کنندگان
3.2. اخلاق پژوهش
3.3. روال
3.4. تجزیه و تحلیل
4. نتایج
4.1. ناحیه A
4.2. ناحیه B
5. بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Human visual inspection skills remain superior for ensuring product quality and conformance to standards in the manufacturing industry. However, at present these skills cannot be formally shared with other workers or used to develop and implement new solutions or assistive technologies because they involve a high level of tacit knowledge which only exists in skilled operators' internal cognitions. Industry needs reliable methods for the capture and analysis of this tacit knowledge so that it can be shared and not lost but also so that it can be best utilised in the transfer of manual work to automated systems and introduction of new technologies and processes. This paper describes two UK manufacturing case studies that applied systematic task analysis methods to capture and scrutinise the tacit knowledge and skills being applied in the visual inspection of aerospace components. Results reveal that the method was effective in eliciting tacit knowledge, and showed that tacit skills are particularly needed when visual inspection standards lack specification or the task requires greater subjective interpretation. The implications of these findings for future research and for developments in the manufacturing industry are discussed.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
مهارت‌های بازرسی بصری انسان همچنان برای تضمین کیفیت تولید و انطباق با استانداردهای صنعت تولید، برتر هستند. با این حال، در حال حاضر نمی‌توان این مهارت‌ها را به طور رسمی با سایر کارکنان به اشتراک گذاشت و به منظور توسعه و اجرای راه‌حل‎‌های جدید یا فناوری‌های کمکی استفاده کرد زیرا آن‌ها سطح بالایی از دانش ضمنی را شامل می‌شوند که تنها در شناخت‌های درونی اپراتورهای با مهارت وجود دارد. صنعت نیازمند روش‌های قابل اطمینانی برای ثبت و تجزیه و تحلیل این دانش ضمنی (پنهان) است به طوری که بتوان آن را به اشتراک گذاشت و گم نکرد و همچنین بتوان آن را به بهترین صورت در انتقال کار دستی به سیستم‌های خودکار و معرفی فرایندها و فناوری‌های جدید مورد بهره‌برداری قرار داد. این مقاله، دو مطالعه موردی در زمینه تولید در انگلستان را توصیف می‌کند که روش‌های تجزیه و تحلیل سیستماتیک وظیفه برای ثبت و بررسی دانش ضمنی و مهارت‌های مورد استفاده در بازرسی بصری مولفه‌های هوا فضا را به کار گرفته‌اند. نتایج نشان می‌دهند که این روش در ایجاد دانش ضمنی موثر واقع شده است و به ویژه هنگامی به مهارت‌های ضمنی نیاز است که استانداردهای بازرسی بصری فاقد ویژگی‌های خاصی باشند یا وظیفه نیاز به تفسیر ذهنی بیشتری داشته باشد. مفاهیم ضمنی این یافته‌ها برای تحقیقات آینده و برای توسعه صنعت تولید مورد بحث قرار می‌گیرند.

بدون دیدگاه