منوی کاربری
  • پشتیبانی: ۴۲۲۷۳۷۸۱ - ۰۴۱
  • سبد خرید

ترجمه مقاله صلاحیت های اجتماعی و احساسی و رفاه کودکان در معرض خطر- نشریه اشپرینگر

ترجمه مقاله صلاحیت های اجتماعی و احساسی و رفاه کودکان در معرض خطر- نشریه اشپرینگر
قیمت خرید این محصول
۳۷,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
صلاحیت های اجتماعی و احساسی و رفاه کودکان در معرض خطر: نقش پویایی فردی و میان فردی در کودکان مبتلا به ADHD، اختلال های احساسی و رفتاری و ناتوانی تکاملی ( مرتبط با روند رشد)
عنوان انگلیسی
Social and Emotional Competence and At-Risk Children’s Well-Being: The Roles of Personal and Interpersonal Agency for Children with ADHD, Emotional and Behavioral Disorder, Learning Disability, and Developmental Disability
صفحات مقاله فارسی
31
صفحات مقاله انگلیسی
23
سال انتشار
2017
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
کد محصول
9990
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روانشناسی رشد
مجله
آموزش اجتماعی و احساسی در استرالیا و آسیا و اقیانوسیه - Social and Emotional Learning in Australia and the Asia-Pacific
دانشگاه
دانشکده آموزش ، دانشگاه نیو ساوت ولز ، سیدنی ، استرالیا
کلمات کلیدی
صلاحیت های اجتماعی و احساسی، یادگیری اجتماعی و احساسی، نظریه اجتماعی – شناختی، اختلال نقص تمرکز / بیش فعالی (ADHD) ، اختلال های احساسی رفتاری، عدم توانایی یادگیری، عدم توانایی رشد تکاملی
کلمات کلیدی انگلیسی
Social and emotional competence - Social and emotional learning - Social-cognitive theory - Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) - Emotional and behavioral disorder - Learning disability - Developmental disability
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1007/978-981-10-3394-0_7
۰.۰ (بدون امتیاز)
امتیاز دهید
فهرست مطالب
چکیده
1. نظریه ی اجتماعی - شناختی و صلاحیت های اجتماعی و احساسی
2. نگاهی نزدیک تر به پویایی فردی و میان فردی
2.1 باور های مناسب
2.2 کنترل درک شده
2.3 روابط میان فردی
2.4 کودکان در معرض خطر، صلاحیت های اجتماعی و احساسی، و پویایی فردی و میان فردی
2.5 اختلال بیش فعالی / نقص تمرکز ( ADHD)
2.6 اختلال احساسی و رفتاری (EBD)
2.7 اختلال یادگیری
2.8 ناتوانی در رشد تکاملی
3. پویایی فردی، پویایی میان فردی و دلالت های آن ها در زمینه های عملی
3.1 بهبود باور های مناسب
3.2 ارتقای کنترل درک شده
3.3 بهبود و حفظ روابط میان فردی
4. جمع بندی
منابع
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Social and emotional competence has attracted significant and increasing theoretical and research attention. Drawing on Bandura’s social-cognitive theory, social and emotional competence is defined in terms of children’s personal agency (competence beliefs, perceived control) and interpersonal agency (peer relationships, teacher–student relationships, parent/carer–child relationships, social support). Personal agency and interpersonal agency are desirable ends in themselves and also an important means to other desirable ends (e.g., academic achievement, health and well-being). A bulk of research has investigated social and emotional competence among “mainstream” populations. Relatively less systemic attention has been directed to “at-risk” children. This chapter explores the role and relevance of personal and interpersonal agency in at-risk children’s academic, personal, and social well-being. For each of four at-risk groups—children with attention-deficit/ hyperactivity disorder (ADHD), emotional and behavioral disorder, learning disability, and developmental disability—the chapter identifies personal and interpersonal agency factors that are critical to well-being. The theory and research described in the chapter clearly show that social and emotional competence, by way of personal and interpersonal agency, plays a fundamental role in at-risk children’s well-being outcomes. Following from this, directions for practice are discussed.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
صلاحیت های اجتماعی و احساسی توجه بسیاری از محققان و نظریه پردازان را به خودش جلب کرده است و سطح این توجه در حال افزایش می باشد. با در نظر داشتن نظریه ی اجتماعی – شناختی بندورا ، صلاحیت های اجتماعی و احساسی از نظر پویایی فردی کودک ( باور های مناسب، کنترل درک شده ) و پویایی میان فردی او ( رابطه با افراد هم سن ، رابطه مناسب بین معلم – دانش آموز، رابطه ی مناسب بین والدین یا سرپرست – کودک، پشتیبانی اجتماعی) تعریف می شود. پویایی فردی و میان فردی به خودی خود، اهدافی مطلوب از نظر رشد کودک هستند و همچنین ابزاری بسیار مناسب برای رسیدن به دیگر اهداف مطلوب می باشند ( مانند دستاورد های علمی، سلامتی و رفاه). مجموعه ی گسترده ای از تحقیقات به بررسی صلاحیت های اجتماعی و احساسی بین جمیعت « اصلی» مردم پرداخته است. اما باید به این نکته اشاره کرد که توجه سیستمی اندکی به کودکان « در معرض خطر» پرداخته شده است. ما در این بخش به بررسی نقش و ارتباط پویایی فردی و میان فردی در شرایط تحصیلی ، فردی و رفاه اجتماعی کودکان در معرض خطر می پردازیم. برای هر کدام از چهار گروه در معرض خطر – کودکان مبتلا به نقص تمرکز / اختلال بیش فعالی (ADHD) ، اختلال های احساسی و رفتاری ، عدم توانایی یادگیری و عدم توانایی رشد تکاملی – در این بخش ما عوامل پویایی فردی و میان فردی که برای رفاه آن ها ضروری است را شناسایی می کنیم. نظریه و تحقیقی که در این بخش توصیف شده است به صورت شفاف نشان می دهد که صلاحیت های اجتماعی و احساسی از طریق پویایی فردی و میان فردی ، نقش بسیار مهمی در شرایط رفاهی کودکان در معرض خطر ایفا میکند. بر همین اساس، جهت گیری های عملیاتی در این زمینه مورد بحث قرار می گیرد.

بدون دیدگاه