ترجمه مقاله پیش بینی کمال گرایی دانش آموزان از طریق بررسی کمال گرایی والدین آنها - نشریه الزویر

ترجمه مقاله پیش بینی کمال گرایی دانش آموزان از طریق بررسی کمال گرایی والدین آنها - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۳۵,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
پیش بینی کمال گرایی دانش آموزان از طریق بررسی کمال گرایی والدین آنها
عنوان انگلیسی
Predicting the students’ perfectionism from their parents’ perfectionism
صفحات مقاله فارسی
11
صفحات مقاله انگلیسی
6
سال انتشار
2010
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شاخص H_index مجله
46 در سال 2020
شاخص SJR مجله
0.158 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1877-0428
کد محصول
11128
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی و روانشناسی، روانشناسی تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
پروسدیا علوم اجتماعی و رفتاری - Procedia Social and Behavioral Sciences
دانشگاه
دانشکده آموزش، دانشگاه ریزه، ترکیه
کلمات کلیدی
کمال گرایی، FMPS (مقیاس کمال گرایی چندبعدی فراست)، دانش آموزان دبیرستان، سطح کمال گرایی والدین
کلمات کلیدی انگلیسی
Perfectionism - FMPS (Frost Multidimentional Perfectionism Scale) - secondary school students - level of perfectionism - parents’ perfectionism
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.675
فهرست مطالب
چکیده

1. مقدمه

2. روش

2.1. گروه مورد تحقیق

2.2. ابزار جمع آوری داده

2.3. پردازش

3. نتایج (یافته ها)

4. بحث

5. نتیجه گیری و توصیه

تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
11128-IranArze     11128-IranArze1
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The aim of this study is to predict the perfectionism level of secondary school students from their parents’ perfectionism. This study was performed with 408 parents and 591 students. FMPS, adapted to Turkish by Özbay and Mısırlı-Taşdemir, was used. According to the analyses; it was seen that there is a meaningful effect while predicting the scores of female students in Organization, Doubts About Actions, Parental Expectations and Parental Criticisms subscales of FMPS; scores of parents and mothers on its own. It was seen that there is a meaningful effect while predicting the male students’ scores only in Parental Expectation subscale; scores of parents and mothers on its own.

1. Introduction

When the studies about perfectionism are taken into account in literature, Hollander (1965), Burns (1980), Patch (1984) and Frost, Marten, Lahart and Rosenblate (1990) explained that perfectionism as setting goals that are out of range and as a structure in which it causes the person to experience negative feelings as a consequence. Likewise, according to the Cognitive Therapy introduced by Beck (1979), it was mentioned that “cognitive distortions” are related with perfectionist mind. Bandura, establisher of Social Learning Theory, argued that learning occurs in a social environment and most important learning experience of children happens by observing others’ behaviors. At this point, reinforcements and praises that the parents give might be effective in the development of perfectionism, together with imitations of parents by children.

5. Conclusion and Recommendation

According to the study; it was seen that there is a meaningful effect while predicting the scores of female students in Organization, Doubts About Actions, Parental Expectations and Parental Criticisms subscales of FMPS; scores of parents and mothers on its own. It was seen that there is a meaningful effect while predicting the male students’ scores only in Parental Expectation subscale; scores of parents and mothers on its own. These results obtained from the study can be shared with families in educational seminars. By this way, it might be provided that parents realize that these characteristics of themselves reflected over their children. At this point, parents can be helped for recognizing themselves better, for being better model and for how to communicate better with their children.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

هدف از این تحقیق پیش بینی سطح کمال گرایی دانش آموزان دبیرستان از طریق بررسی کمال گرایی والدین آنها است. در این تحقیق، 408 پدر و مادر و 591 دانش آموز شرکت کردند. FMPS، که توسط اوزبای و میسیرلی-تاشدمیر  به ترکی برگردانده شد، مورد استفاده قرار گرفت. بر اساس تجزیه و تحلیل های انجام شده، مشاهده شد که در زمان پیش بینی نمرات دانش آموزان دختر در سازمان، تردیدها در مورد فعالیت ها، خرده مقیاس های انتظارات و انتقادات والدین FMPS، نمرات والدین و مادران به تنهایی، تاثیر بامعنایی وجود دارد. مشخص شد که در زمان پیش بینی نمرات دانش آموزان پسر، تنها در خرده مقیاس انتظارات والدین، نمرات والدین و مادران به تنهایی تاثیر بامعنایی وجود دارد.

1. مقدمه

زمانی که مطالعات مربوط به کمال گرایی در آثار منتشر شده در نظر گرفته می شود، هولَندر  (1965)، بِرنز  (1980)، پَچ  (1984)و فراست، مارتن ، لاهارت  و روزنبلیت  (1990) توضیح دادند که کمال گرایی به عنوان اهداف موقعیتی خارج از محدوده و به عنوان یک ساختار هستند که در آن باعث می شوند تا فرد احساس نامطلوبی را به دنبال آن تجربه کند. به همین صورت، بر اساس درمان شناختی مطرح شده توسط بِک  (1979)، چنین اشاره شده است تحریف های شناختی با ذهنی کمال گرا مرتبط هستند. باندورا ، بنیانگذار نظریه آموزش اجتماعی، چنین استدلال کرد که آموزش در محیطی اجتماعی روی می دهد و مهم ترین تجارب آموزشی کودکان مشاهده رفتار سایرین حاصل می شود. در این لحظه، تعریف و تمجیدهایی که والدین می کنند، همراه با تقلید کودکان از والدین، ممکن است در ایجاد کمال گرایی موثر باشند.

5. نتیجه گیری و توصیه

بر اساس این تحقیق، مشخص شد که در زمان پیش بینی نمرات دانش آموزان دختر در مورد خرده مقیاس های سازمان، ترددی در مورد فعالیت ها، انتظارات و انتقادات والدین و نمرات والدین و مادران به تنهایی تاثیر معناداری وجود دارد. مشخص شد که در زمان پیش بینی نمرات دانش آموزان پسر تنها در مورد خرده مقیاس انتظارات والدین، نمرات والدین و مادران به تنهایی تاثیر معناداری وجود دارد. می توان نتایج به دست آمده از این تحقیق را در سمینارهای آموزشی با خانواده ها به اشتراک گذاشت. به این صورت، والدین متوجه می شوند که خصوصیات آنها بر روی کودکان آنها اثر می گذارد. در این زمان، می توان به والدین کمک کرد تا خود را بهتر بشناسند تا مدل بهتری بوده و بهتر بتوانند با کودکان خود ارتباط برقرار کنند.


بدون دیدگاه