ترجمه مقاله بررسی ماتریس پدیدارشناختی تمرین های مرتبط با حضور ذهن از دیدگاه عصبی شناختی
عنوان فارسی: | بررسی ماتریس پدیدارشناختی تمرین های مرتبط با حضور ذهن از دیدگاه عصبی شناختی |
عنوان انگلیسی: | Investigating the Phenomenological Matrix of Mindfulness- related Practices from a Neurocognitive Perspective |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 73 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 51 |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
کد محصول : f393 | رفرنس : دارد |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 845.27Kb |
رشته های مرتبط با این مقاله: روانشناسی |
گرایش های مرتبط با این مقاله: روانشناسی شناخت و روانشناسی عمومی |
کلمات کلیدی: مدیتیشن حضور ذهن، حضور ذهن جهتمند، MBSR، MBCT، مدیتیشن مبتنی بر توجه، مدیتیشن نظارت باز، تصویربرداری عصبی، فراآگاهی، شیءوارگیزدایی، مرکززادیی، تعدیل توجه |
چکیده
حضور ذهن به عنوان قانون کلی
مروری بر تحقیقات
به سمت رویکرد شباهت خانوادگی
معنای حضور ذهن
یک ماتریس پدیدارشناختی از تمرینات حضور ذهن
مدیتیشنهای توجه متمرکز (FA) و نظارت باز (OM) به عنوان نمونه
بررسی عصب شناختی تمرینات حضور ذهن
شبکههای عصبی مورد نظر در آموزش حضور ذهن
ماتریس پدیدارشناختی حضور ذهن به عنوان کشفکننده
نقش جهتگیری هدف در تمرینات حضور ذهن
نقش بعد تجسمزدایی در MT
نقش بعد فراآگاهی در MT
شواهد تجربی برای ویژگیهای ثانویه در PM
خلاصه
محدودیتهای روش تحقیقات حضور ذهن
جهتگیریهای آیندهی تحقیقات
Abstract
There has been a great increase in literature concerned with the effects of a variety of mental training regimes that generally fall within what might be called contemplative practices, and a majority of these studies have focused on mindfulness. Mindfulness meditation practices can be conceptualized as a set of attention-based, regulatory and self-inquiry training regimes cultivated for various ends, including well-being and psychological health. This article examines the construct of mindfulness in psychological research and reviews recent, non-clinical work in this area. Instead of proposing a single definition of mindfulness, we interpret it as a continuum of practices involving states that can be mapped into a multidimensional phenomenological matrix which itself can be expressed in a neurocognitive framework. This phenomenological matrix of mindfulness is presented as a heuristic to guide formulation of next-generation research hypotheses from both cognitive/behavioral and neuroscientific perspectives. In relation to this framework, we review selected findings on mindfulness cultivated through practices in both traditional and research settings, and we conclude by identifying significant gaps in the literature and outlining new directions for research.
چکیده
ادبیات متمرکز بر تاثیرات انواع آموزشهای روانی که عموما میتوان آنها را در حیطهی تمرینهای تاملی جای داد در حال افزایش بوده و اکثریت این مطالعات نیز بر حضور ذهن تمرکز داشتهاند. تمرینهای مدیتیشن حضور ذهن را میتوان به عنوان مجموعهای از دورههای آموزشی نظارتی، خودجستوجو و مبتنی بر توجه مفهومسازی کرد که برای اهداف مختلفی شامل سلامت جسمی و روانی به انجام میرسند. این مقاله به بررسی سازهای از حضور ذهن در تحقیقات روانشناسی پرداخته و مروری بر تحقیقات غیربالینی اخیر ارائه میدهد. به جای ارائهی تعریفی واحد از حضور ذهن، آن را به عنوان طیفی از تمرینها شامل حالاتی که میتوان آنها را در یک ماتریس پدیدارشناختی چندبعدی تفسیر کنیم که خود میتواند در چارچوب عصبی شناختی بیان شود. این ماتریس روانشناختی حضور ذهن به عنوان اکتشافی برای هدایت شکلگیری فرضیههای تحقیقات نسل بعد از دیدگاههای عصبشناختی و شناختی/رفتاری ارائه میشود. در رابطه با چارچوب، یافتههای منتخبی در باب حضور ذهن را مرور کردهایم که از طریق تمرین در شرایط تحقیقاتی و سنتی به انجام رسیدهاند، سپس با شناسایی شکافهای قابلتوجه در ادبیات و خلاصهسازی جهتهای جدید تحقیقاتی نتایج را ارائه دادهایم.