ترجمه مقاله یک مدل مفهومی از فرآیند مد: مدل فرآیند دگرگونی مد – نشریه امرالد

عنوان فارسی: | یک مدل مفهومی از فرآیند مد - بخش 1: مدل فرآیند دگرگونی مد |
عنوان انگلیسی: | A conceptual model of the fashion process – part 1: The fashion transformation process model |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 16 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 18 (2 صفحه رفرنس انگلیسی) |
سال انتشار : 2002 | نشریه : امرالد - Emerald |
فرمت مقاله انگلیسی : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش | فرمت ترجمه مقاله : pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش |
فونت ترجمه مقاله : بی نازنین | سایز ترجمه مقاله : 14 |
نوع مقاله : ISI | پایگاه : اسکوپوس |
نوع ارائه مقاله : ژورنال | ایمپکت فاکتور(IF) مجله : 1.968 در سال 2019 |
شاخص H_index مجله : 42 در سال 2020 | شاخص SJR مجله : 0.653 در سال 2019 |
شناسه ISSN مجله : 1361-2026 | شاخص Q یا Quartile (چارک) : Q2 در سال 2019 |
کد محصول : 10409 | وضعیت ترجمه : انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 2.65Mb |
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت، بازاریابی، مدیریت بازرگانی |
مجله: مجله بازاریابی و مدیریت مد - Journal of Fashion Marketing and Management |
دانشگاه: کالج هنر و طراحی سنت مارتینز، لندن، انگلستان |
کلمات کلیدی: مد، جامعه، نظریه |
کلمات کلیدی انگلیسی: Fashion - society - theory |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت انگلیسی درج شده است ✓ |
ضمیمه: ندارد |
بیس: است ✓ |
مدل مفهومی: دارد ✓ |
پرسشنامه: ندارد ☓ |
متغیر: ندارد ☓ |
رفرنس: دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله |
رفرنس در ترجمه: در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است |
doi یا شناسه دیجیتال: https://doi.org/10.1108/13612020210422428 |
چکیده
مقدمه
چشم اندازی دیگر درباره مدل سازی سیستم مد : "مدل سازی فرآیند تغییر شکل مد"
سطح ذهنی-کلان
سطح کلان-عملی
سطح خرد-عینی
سطح ذهنی-خرد
نتیجه
Abstract
The purpose of this paper is to present a new framework to conceptualise the fashion process called “the fashion transformation process model”. This model integrates much previous research about the fashion process, fills important gaps that the symbolic interactionist (SI) theory of fashion omits, and makes a number of new predictions about the translation of social trends into specific lifestyles and individual differences. Those new emerging lifestyles are interpreted by fashion designers into fashion concepts and then translated into fashion commodities. The model proposes two important fashion forces: the “differentiating force” and the “socialising force”. These operate at different levels (macro and micro) and through different fashion practitioners. Two empirical studies investigate the framework: a case study at the macro level and a survey interview study at the micro level. The studies provide excellent support for the reconceptualisation and, in particular, suggest that individual psychological factors might be given a new prominence in the overall fashion process and the way in which new fashions emerge.
چکیده
هدف این مقاله ارائه یک چارچوب جدید است تا تصوری از فرآیند مد که "مدل فرآیند دگرگونی مد" نامیده می شود ، به دست آید. این مدل تا حد زیادی تحقیق قبل درباره فرآیند مد را کامل می کند ، خلأهای مهمی که نظریه ایجاد کننده اثر متقابل نمادین (SI) مد ، حذف کرده را پر می کند ، و تعدادی از پیش بینی های جدید را درباره برگردان گرایش های اجتماعی به سبک زندگی های خاص و تفاوت های فردی ایجاد می کند. آن سبک زندگی های در حال آشکار شدن توسط طراحان مد به مفاهیم مد و سپس به کالاهای مد برگردان می شوند. مدل، دو نیروی مهم مد را نشان می دهد : "نیروی ایجاد تمایز" و "نیروی اجتماعی کردن". این ها در دو سطح متفاوت (کلان و خرد) و از طریق کارورزان مختلف مد عمل می کنند. دو مطالعه تجربی چارچوب را بررسی می کند : یک مطالعه موردی در سطح کلان و یک مصاحبه مطالعاتی در سطح خرد. تحقیقات حمایت عالی ای برای دوباره مفهوم سازی انجام می دهند و به طور خاص ، پیشنهاد می دهند که ممکن است عوامل روان شناختی فردی امتیاز جدیدی در فرآیند کلی مد و مسیری که در آن مد جدید پدیدار می گردد ، داده شود.