آخرین اخبار استخدام مربی پرورشی 1402 (به زودی)

انتشار جزئیات برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1402 و 1403

با موافقت سازمان اداری و استخدامی کشور برای تأمین نیروی انسانی وزرات آموزش و پرورش در سال تحصیلی 1404 ـ 1403 و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه برای تأمین اعتبار، ثبت‌ نام در آزمون استخدام پیمانی این وزارت برای مشاغل آموزگاری، دبیری، هنرآموز و مشاغل کیفیت‌ بخشی در معاونت‌ های پرورشی و فرهنگی، تربیت‌ بدنی، مشاوره و سلامت، در بهمن‌ آغاز می‌ شود.

بر این اساس، آزمون استخدامی آموزگار ابتدایی (عادی و استثنایی) با ظرفیت 28 هزار تن در 18 اسفند 1402 و همچنین، آزمون مشاغل دبیری و هنرآموز با ظرفیت 24 هزار و 961 تن در 28 اردیبهشت 1403 برگزار خواهد شد که جزئیات این دو آزمون در قالب یک دفترچه ثبت‌ نام به‌ زودی منتشر می‌ شود.

نتایج نخست آزمون آموزگاری، حداکثر 24 فروردین 1403 و همچنین نتایج آزمون دبیری و هنرآموز نیز در 15 خرداد 1403 اعلام خواهد شد.

آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش برای مشاغل کیفیت‌ بخشی در معاونت‌ های پرورشی و فرهنگی، تربیت‌ بدنی و سلامت نیز به تعداد 19 هزار و 130 تن در 17 اسفند امسال برگزار می‌ شود که نتایج نخست آن حداکثر تا نیمه فروردین 1403 اعلام خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون های بعدی آموزش و پرورش

  • آزمون آموزگار ابتدایی: 18 اسفند 1402
  • اعلام نتایج آزمون: 24 فروردین 1403
  • آزمون دبیری و هنرآموز: 28 اردیبهشت 1403
  • اعلام نتایج آزمون: 15 خرداد 1403

صدور مجوز جذب 14 هزار نیروی پرورشی در آموزش و پرورش

معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت:

مجوز جذب ۱۴ هزار نیروی پرورشی صادر شده است که با توجه به میزان مدارس شبانه‌ روزی هرمزگان، سهم بیشتری از مربیان به این استان خواهد رسید.


احتمال برگزاری آزمون معلم تربیت بدنی و مربی پرورشی اسفند 1402

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صدور مجوز استخدام معلم تربیت بدنی و پرورشی گفت:

احتمالا آزمون استخدامی “اسفند” امسال برگزار شود اما باید به توانمندی معلمان هم توجه داشته باشیم.

در برنامه هفتم توسعه مصوب شد تا معلمان بتوانند پاداش پایان خدمت را دریافت کرده و استمرار خدمت بدهند و این موضوع فقط برای وزارت آموزش و پرورش مصوب شد. همچنین معلمان غیررسمی شامل خرید خدمات و غیردولتی به اعزای هر سال خدمت در آموزش و پرورش در آزمون استخدامی ضریب 10 درصد دریافت خواهند کرد.


 برگزاری آزمون استخدامی مشاور و مربی پرورشی در ماه پایانی 1402

غلامعلی خدیبی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری گفت:

طبق آخرین اطلاعات در ماه‌ های پایانی سال یعنی اسفندماه آزمون استخدامی جذب مشاور و مربی پرورشی انجام می‌ شود که انتظار می‌ رود فرایند آن به سرعت صورت گیرد تا برای ابتدای مهر سال 1403 – 1404 شاهد حضور همکاران مشاور، مربی پرورشی و مراقبان سلامت باشیم.

کمبود کلی در سطح کشور حدود 60 هزار نیروی مربی پرورشی و همین تعداد با اختلاف جزئی مشاور است.

یک بخشی از کمبود مشاور و مربی پرورشی را از طریق رابطین روحانی طرح امین و سایر همکارانی که به صورت جهادی فعالیت می‌ کنند در حال پوشش هستیم و باز هم این مقدار نیرویی که قرار است جذب شود کفایت نمی کند، امید است در طی سال جذب بیشتری صورت گیرد.


برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی در اسفند 1402

اصغر باقرزاده، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت:

با برنامه‌ ریزی و پیگیری‌ های صورت گرفته مقرر شد آزمون استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش اسفند 1402 برگزار و نتایج نهایی در بازه زمانی خرداد اعلام شود تا دوره‌ های توانمند سازی برگزار شود و افراد آموزش دیده و توانمند در ماه مهر وارد مدارس شوند.


جذب 19 هزار مربی پرورشی آموزش و پرورش در سال پیش رو

وزیر آموزش و پرورش از کمبود 60 هزار مربی پرورشی خبر داد و گفت:

نیروی انسانی کماکان از مشکلات ما است و در سراسر کشور با کمبود مربی پرورشی مواجه هستیم و هم اکنون به تعداد 60 هزار مربی پرورشی نیاز داریم و در سال پیش رو 19 هزار مربی پرورشی جذب خواهند شد.


برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در اسفند ماه در صورت تامین اعتبار

رئیس سازمان اداری و استخدامی در حاشیه هیات دولت، گفت:

آزمون استخدامی آموزش و پرورش اگر تامین اعتبار شود اسفندماه و قبل از ماه رمضان انجام می‌ شود.


صدور مجوز جذب نیروی مربی پرورشی آموزش و پرورش در سال 1402

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در خصوص جذب نیروی مربی پرورشی گفت:

در مهرماه امسال با چالش کمبود معلم روبرو بودیم که با درایت توانستیم آن را مدیریت کنیم. مجوز جذب 19 هزار و 700 نفر علوم تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایه‌دار در آموزش و پرورش اخذ شد. نیروی انسانی و منابع ما محدود است اما در دو سال گذشته اتفاقات خوبی رقم خورده است.

در سال 1396 جذب نیروی انسانی به سه هزار نفر رسیده بود اما امسال 28 هزار و 197 نفر در مقطع ابتدایی و 22 هزار و 184 نفر در مقطع متوسطه جذب شدند و همچنین مجوز جذب 19 هزار و 700 نفر علوم تربیتی و پرورشی و به همین میزان هم نیروی خدماتی و سرایه‌دار اخذ شده است.

صفحات مرتبط با استخدام مربی پرورشی آموزش و پرورش

2 دیدگاه

  1. باسلام .ازشما خواهشمندم از رشته زبان وادبیات عربی هم درآزمون مربی پرورشی نیرو بردارین .از دانش آموخته های این رشته هم کسانی هستن که ب پرورشی وآموزگاری علاقه مندند

    1. سلام وقت بخیر
      میتوانید پیشنهاد خود را از طریق سامانه های ارتباطی به سازمان سنجش، مجری آزمون مربی پرورشی اعلام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا