دانلود رایگان جزوه خلاصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

خلاصه و نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شامل دو بخش:

  1. خلاصه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تالیف ایران عرضه
  2. نکات مهم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تالیف ایران عرضه

جزوه خلاصه و نکات سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

دانلود رایگان جزوه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:

جزوه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بخشی از متن کتاب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

تحقق ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم تلاش همه جانبه در تمام ابعاد فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی است. عرصه تعلیم و تربیت از مهمترین زیرساخت های تعالی همه جانبه كشور و ابزار جدی برای ارتقای سرمایه انسانی شایسته كشور در عرصه های مختلف است. تحقق آرمانهای متعالی انقلاب اسلامی ایران مانند احیای تمدن عظیم اسلامی، حضور سازنده، فعال و پیشرو در میان ملت ها و كسب آمادگی برای برقراری عدالت و معنویت در جهان در گرو تربیت انسان های عالم،متقی وآزاده و اخلاقی است. تعلیم و تربیتی كه تحقق بخش حیات طیبه، جامعه عدل جهانی و تمدن اسلامی ایرانی باشد در پرتو چنین سرمایه انسانی متعالی است كه جامعه بشری آمادگی تحقق حكومت جهانی انسان كامل را یافته و در سایه چنین حكومتی ظرفیت و استعدادهای بشر به شكوفایی و كمال خواهد رسید.

تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر آرمان های بلند نظام اسلامی باید معطوف به چشمان اندازی باشد كه در افق روشن 1404 ،ترسیم گر ایرانی توسعه یافته با جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه با هویتی اسلامی انقلابی، الهام بخش جهان اسلام همراه با تعاملی سازنده و مؤثر در عرصه روابط بین المللی است.

نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی

نهادی است اجتماعی و فرهنگی و سازمان یافته که به عنوان مهم ترین عامل انتقال، بسط واعتلای فرهنگ در جامعه اسلامی ایران، مسئولیت آماده سازی دانش آموزان جهت تحقق مرتبه ای از حیات طیبه در همه ابعاد را برعهده دارد که تحصیل آن مرتبه برای عموم افراد جامعه لازم یا شایسته باشد . دستیابی به این مرتبه از آمادگی برای تكوین وتعالی پیوسته هویت دانش آموزان (با تاكید بر وجوه مشترك انسانی، اسلامی و ایرانی) ضمن ملاحظه ویژگی های فردی و غیر مشترک و نیز در راستای شکل گیری و اعتلای مداوم جامعه صالح اسلامی مستلزم آن است که تربیت یافتگان این نظام شایستگی های لازم برای درک واصلاح مداوم موقعیت خود ودیگران را براساس نظام معیار اسلامی کسب نمایند.

تعلیم و تربیت

فرایندی تعالی جویانه، تعاملی، تدریجی، یکپارچه ومبتنی بر نظام معیار اسلامی که به منظور هدایت افراد جامعه به سوی آمادگی برای تحقق آگاهانه واختیاری مراتب حیات طیبه در همة ابعاد، زمینه های مناسب تكوین و تعالی پیوستة هویت ایشان را در راستای شکل گیری وپیشرفت جامعه صالح اسلامی فراهم می آورد.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا