آشنایی با بانک رفاه کارگران

بانک رفاه کارگران با تکیه بر اعتماد مشتریان و بهره‌گیری از سرمایه انسانی متخصص، نقشی مهم در تحقق سیاست ‌های کلان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران ایفا می‌کند. این بانک به‌ ویژه در حمایت از صادرات کالاهای غیرنفتی، محصولات صنعتی و بخش کشاورزی، خدمات گسترده و ارزشمندی را در اختیار صادرکنندگان قرار داده است. همچنین، بانک رفاه به عنوان یکی از معتبرترین بانک‌های تجاری کشور، از دیدگاه بانک‌های بین‌المللی جایگاهی خوشنام دارد و با همکاری کارگزاران برگزیده از بانک‌های برتر جهان، نیازهای مشتریان خود را در حوزه عملیات بانکی بین‌المللی به‌طور کامل پوشش می‌دهد.

تاریخچه بانک رفاه

بانک رفاه کارگران در راستای اجرای تبصره ماده 39 قانون بودجه سال 1338 و ماده 38 قانون سازمان بیمه ‌های اجتماعی، با هدف سرمایه‌گذاری و استفاده بهینه از وجوه بیمه‌ ای کارگران و همچنین ارتقای سطح رفاه و تأمین نیازهای قشر کارگر، در تاریخ 27 مرداد 1339 تأسیس و به ثبت رسید. فعالیت رسمی این بانک از ششم فروردین 1340 با افتتاح شعبه مرکزی در تهران و همچنین شعبه اصفهان آغاز شد. سرمایه اولیه بانک رفاه معادل 400 میلیون ریال بوده که توسط سازمان تأمین اجتماعی تأمین شده است. امروزه بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بانک‌ های معتبر تجاری کشور با بیش از شش دهه تجربه، بهره‌گیری از 11,528 نیروی انسانی متخصص و شبکه ‌ای گسترده شامل 1,009 شعبه فعال در سراسر ایران، در تلاش است با ارائه متنوع ‌ترین خدمات بانکی، رضایت مشتریان و اقشار مختلف جامعه را جلب کند.

پس از ماه ها تلاش هیـــات مدیره بانک، سرانجام در مهر ماه 1390 شـــورای پـــول و اعـــتبار اســـاسنامه جدید بـــانک را به تصویب رساند و در تاریخ 1391/3/20 با ثبت این سامانه در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری، بانک رفاه رسماً خصوصی شد و سرمایه بانک از 895 میلیارد ریال به 4000 میلیارد ریال به ثبت رسید. با این اتفاق وضعیت مالکیتی بانک مشخص شد و با افزایش سرمایه به چهار هزار میلیارد ریال و از محل تجدید دارایی ها به ده هزار میلیارد ریال، زمینه برای افزایش فعالیت ها و خدمات مطلوب تر به مشتریان از طریق 1300 شعبه و واحدهای خدماتی فراهم آمد.

چشم انداز و ماموریت بانک رفاه

بانک رفاه کارگران با پایبندی کامل به اصول بانکداری بدون ربا، تلاش می‌کند خدمات مالی خود را مطابق با موازین شرعی ارائه دهد. این بانک علاوه بر توجه به توسعه بانکداری دیجیتال و اینترنتی، همواره در حال نوآوری است تا به عنوان یکی از اعضای اثرگذار نظام بانکی کشور، افق روشنی در ارائه انواع خدمات مالی و اعتباری ترسیم کند. ارائه تسهیلات به بازنشستگان تأمین اجتماعی، اعطای وام مسکن به جوانان، وام ازدواج و سایر خدمات بانکی از جمله اقداماتی است که بانک رفاه در مسیر پاسخگویی به نیازهای مشتریان خود دنبال می‌کند.

خط مشی سیستم مدیریت کیفیت بانک رفاه

بانک رفاه کارگران به عنوان یکی از بانکهای تجاری فعال کشور به منظور افزایش رضایتمندی ذی نفعان و در راستای نقشه راه سودآوری بانک خط مشی کیفی خود را به شرح زیر اعلام می نماید.

  1. برنامه محوری و اجرای صحیح و نظام مند برنامه های عملیاتی و پروژه های بانک همسو با نقشه راه و استراتژی های بانک.
  2. مدیریت فرآیندهای صف و ستاد و بهینه سازی و بازطراحی مجدد آنها به منظور ارتقاء کارآیی و اثربخشی آنها.
  3. بهبود مستمر محصولات و خدمات از طریق اخذ بازخورد از مشتریان نوآوری در خدمات الگوبرداری از بهترینها و بازنگری های نظام مند آنها و تمرکز بر خلق محصولات متمایز.
  4. توجه به مدیریت ریسک در کلیه فرآیندهای بانک و پایش دوره ای و منظم آنها.
  5. مدیریت بهینه سرمایه انسانی از طریق چابک سازی سازمانی توانمندسازی مدیران و کارکنان حمایت از نیروهای فعال موثر و اندیشه های خلاقانه آنان شایسته سالاری بهبود امور رفاهی و معیشتی و توجه به سلامت کارکنان.
  6. بهبود ساختار درآمدی بانک به واسطه ارزش آفرینی برای مشتریان مدیریت بهینه منابع مالی اصلاح پرتفوی سرمایه گذاری ها متنوع سازی درآمدهای کارمزدی و کاهش هزینه های با ارزش افزوده کم.
  7. پیاده سازی نظام جامع ارزیابی عملکرد در بانک با رویکرد نهادینه سازی عدالت سازمانی.
  8. رسیدگی و پاسخ گویی کامل به شکایات مشتریان به صورت منصفانه سریع و در کمال احترام.
  9. ارتقاء جایگاه و اعتلای برند بانک و رشد سهم بازار از طریق توسعه بانکداری اسلامی پیشبرد بانکداری جامع و توسعه بانکداری نسل ۴ (بر پایه تحول دیجیتال )
  10. صیانت از حقوق تمامی همکاران به ویژه حمایت و پشتیبانی از همکاران زحمتکش شرکت خدماتی و پشتیبانی رفاه پردیس از طریق ارتقاء تمامی جنبه های پرسنلی و معیشتی ایشان.
  11. خدمتگزاری صادقانه به مردم و جامعه تکریم ارباب رجوع و احترام به مشتریان توجه ویژه به جامعه

اقدامات بانک رفاه کارگران در حوزه مسئولیت های اجتماعی

کمک به افراد و خانواده‌های نیازمند، حمایت از صنعت، تولید و اشتغال، حمایت از ورزش،‌ حمایت و حفاظت از محیط زیست، حمایت از نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان بی بضاعت و حمایت از نظام سلامت کشور سرفصل‌های برنامه‌ها و اقدامات بانک رفاه در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی است.
کمک به مراکز پژوهشی و دانشگاهی، حمایت از انجمن‌های خیریه و عام‌المنفعه و ارائه خدمات و امکانات بانک به اقشار مختلف جامعه اعم از فرهنگیان و پرستاران، بخشی از برنامه‌های بانک رفاه به این منظور است. مواردی همچون کمک مالی به آستانه حضرت معصومه (س)، اهداء البسه زمستانی به کودکان مناطق محروم، حمایت مالی از ورزش کارگری، کمک به انجمن حمایت از بیماران کلیوی، تالاسمی و سرطانی، توزیع بسته‌های فرهنگی در مدارس، اهداء تجهیزات پزشکی به دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها از جمله این برنامه‌ها بوده است.

حمایت از صنعت، تولید، اشتغال و مناطق محروم 

مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی، مشارکت در احداث و تجهیز 21 باب مدرسه، کمک مستمر به احداث و تجهیز مراکز فرهنگی، مساجد و حسینیه ها در استان های مختلف کشور، مشارکت بانک در تامین جهیزیه افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، مساعدت مالی بانک در زمینه آبرسانی به 200 خانوار روستاهای محروم شهرستان لردگان، خرید تانکر مخازن نگهداری آب و تامین آب شرب سالم آسیب دیدگان سیل استان سیستان و بلوچستان، اعطای تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از ویروس کرونا، مساعدت مالی به منظور خرید تبلت برای دانش آموزان مناطق محروم و کم برخوردار کشور، مشارکت بانک در چاپ و انتشار کتاب موزه ملی ایران، مساعدت مالی بانک در اجرای طرح اطعام حسینی کمیته امداد امام خمینی (ره)، پوشش بخشی از هزینه های تحصیلی دانش آموزان دبیرستان شهدای بانک رفاه در روستای زلزله زده محروم باغان، تامین نیازهای فوری و ضروری 300 خانوار در مناطق سیل زده استان گیلان، احداث امکانات بهداشتی، تکمیل مقبره شهدای گمنام، کمک به تکمیل پروژه مسکن مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)، لایروبی 5 قنات و احداث استخر ذخیره آب روستاها در شهداد کرمان، مساعدت مالی به اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در تامین هزینه های چاپ 50 عنوان کتاب، خرید و توزیع ماسک در بین ساکنین حاشیه تهران، تامین هزینه های تهیه البسه برای دانش آموزان روستای چشمه زیارت، طرح تکمیل 300 بسته لوازم التحریر جهت اهدا به بیماران هموفیلی، مساعدت مالی بانک در اجرای طرح احداث و تکمیل انتقال آب آشامیدنی روستای محروم کلهرود، تامین مواد غذایی و کالای اساسی برای سیل زدگان استان بوشهر و راه اندازی “نمایشگاه صنایع دستی” با حمایت بانک رفاه و به منظور ایجاد اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی در مناطق محروم ازجمله برنامه‌هایی است که بانک رفاه در حمایت از تولید و اشتغال و در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی انجام داده است.

حمایت از ورزش

حمایت بانک رفاه از ورزش و توسعه فرهنگ ورزش به ویژه ورزش کارگری و حمایت مالی از مسابقات جام جهانی کشتی های پهلوانی و زورخانه ای در استان خراسان شمالی، حمایت بانک از جشن بازنشستگان طرفدار تیم از برنامه‌های بانک رفاه در حمایت از ورزش است.

حمایت از نظام سلامت کشور

با هدف حمایت از نظام سلامت کشور، تخصیص و اعطای تسهیلات به فعالان بخش سلامت و کادر درمان در قالب طرح هایی همچون پاک و جهش مهر سلامت، تقدیر و اهدای هدایای نقدی به مدافعان سلامت و کادر درمانی کشور در رسانه ملی برنامه کوی سلامت ، تقدیر فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونای کلان شهر تهران از شبکه بانکی، اهدای بیش از 50 آمبولانس به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی، همیاری در بهسازی و تجهیز بیمارستان، اهدای کمک‌های مالی به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، مشارکت در احداث بیمارستان سرطانی جنوب کشور و تامین هزینه‌های درمانی کودکان بی‌بضاعت تحت پوشش موسسه خیریه زنجیره امید توسط بانک رفاه انجام شده است.

بانک رفاه در آئین رونمایی از ثبت ملی خط نستعلیق میرعماد حسنی و به پاس ایفای مسئولیت های اجتماعی و حمایت از آثار ارزشمند ملی، مفتخر به دریافت جایزه ملی مسئولیت اجتماعی شد.

اعضای هیات مدیره و معاونان بانک رفاه

  • مدیر عامل: اسماعیل لله گانی
  • عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیر عامل: حمیدرضا فتححی بیرانوند
  • رئیس هیات مدیره: نجات امینی
  • عضو هیات مدیره: مصطفی سرگلزایی
  • عضو هیات مدیره: وحید خانلری
  • معاون مدیرعامل در امور سرمایه انسانی: رضا سهم دینی
  • معاون مدیرعامل در امور اعتباری: بیژن قزل بیگلو
  • معاون مدیرعامل در امور مالی: شهرام اسکندری دهکردی
  • معاون مدیرعامل در امور پشتیبانی: محسن ضیایی بیدهندی
  • معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات: مهرداد بحرینی
  • معاون مدیرعامل در امور حقوقی و وصول مطالبات: سید احمد داوودی حسن کلا

مرکز نوآوری بانکداری نوین بانک رفاه

رفاتک بانک رفاه کارگران

مرکز نوآوری بانکداری نوین در سال ١٣٩٧ تأسیس و از نیمه دوم همان سال شروع به فعالیت نموده است. هدف از ایجاد این مرکز، ارتقای شاخص های نوآوری، فناوری و کارآفرینی در بانک و بسترسازی مناسب به منظور همکاری با فین تک ‌ها و استارت ‌آپ‌ های فعال در حوزه مالی، لند تک و اینشور تک در راستای استراتژی های کلان بانک رفاه کارگران تعیین شده است.
مرکز نوآوری بانک رفاه کارگران با نام اختصاری «رفاتک» با هدف فعالیت در عرصه فین‌ تک تأسیس شده و تلاش دارد با بهره‌گیری از زیرساخت ‌های نرم‌ افزاری و سخت ‌افزاری بانک رفاه و همکاری با شرکای کلیدی، جایگاه خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست ‌بوم فناوری مالی ایران تثبیت کند. رفاتک با اتکا به توانمندی متخصصان و نخبگان حوزه فناوری و نوآوری، بستری مناسب برای رشد و حمایت از استارتاپ ‌ها فراهم آورده است. این مرکز از صاحبان ایده، کارآفرینان و فعالان زیست‌ بوم استارتاپی کشور از مرحله شکل‌گیری ایده تا تبدیل آن به محصول نهایی پشتیبانی کرده و سرمایه‌گذاری می‌کند. حوزه‌ های اصلی فعالیت رفاتک شامل فین‌ تک، لند تک و اینشور تک است و علاوه بر آن، در سایر زمینه ‌ها نیز متناسب با سیاست‌ های خود ورود خواهد داشت.

همراه بانک (موبایل بانک) و هوشمند سازی سامانه های بانک رفاه

با گسترش استفاده از گوشی‌ های هوشمند و تبلت ‌ها و همچنین استقبال کاربران از خدمات ارزش افزوده این ابزارها، تقاضا برای دریافت خدمات بانکی از طریق موبایل به شکل چشمگیری افزایش یافته است. در همین راستا و با هدف ایجاد هماهنگی در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و توسعه هرچه بیشتر آن، سامانه موبایل بانک رفاه برای سیستم‌ عامل ‌های Android و iOS طراحی و پیاده ‌سازی شده است. این اپلیکیشن اکنون آماده بهره‌ برداری بوده و امکان ارائه طیف گسترده ‌ای از خدمات غیرحضوری را در اختیار مشتریان بانک رفاه قرار می ‌دهد.

معرفی خدمات بانک رفاه

بانک رفاه کارگران یک بانک تجاری شناخته شده با بیش از نیم قرن تجربه در ارائه خدمات بانکی، بهره مندی از نیروی انسانی متخصصی و در اختیار داشتن 1012 شعبه فعال در سراسر کشور میکوشد از طریق ارائه مطلوب انواع خدمات بانکی، رضایت عموم اقضشار جامعه را تامین کند. جهت آشنایی کامل با خدمات بانک رفاه میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید.

خدمات بانک رفاه

اینترنت بانک بانک رفاه

امروزه ارائه خدمات الکترونیک مطلوب و مناسب به مشتریان، سرلوحه کار سازمان های مشتری محور است و بانک رفاه کارگران نیز با درک این شرایط، تلاش می کند تا با حرکت هوشمندانه در مسیر بانکداری دیجیتال، خدمات اینترنتی بانک رفاه را در سامانه بانکداری اینترنتی به نحو مطلوب به مشتریان ارائه دهد. جهت آشنایی بیشتر با اینترنت بانک بانک رفاه میتوانید فایل زیر را مطالعه نمایید.

بانکداری اینترنتی بانک رفاه

آشنایی بیشتر با فرارفاه

فرارفاه یک استارت آپ بانکی است که در روز های پایانی سال 1400 آغاز به کار کرد، اما این بار بدون نیاز به شعب و فرم های کاغذی و فرآیندهای معمول و همچنین با درک بهتر نیاز مشتریان.
در فرارفاه همه پروتکل های امنیتی در سیستم های زیرساخت بانکی و همچنین استاندارد های بانک مرکزی در خصوص تسویه وجوه و حسابداری، به دقت رعایت شده است.
جایگزینی کارت بانکی با پول کاغذی به دلیل اشراف لحظه ای بر دارایی های مشتریان، سبب امنیت دوچندان حساب های بانکی شده است. این تجربه موفق نشان داده است، روند دیجیتالی شدن منجر به آسایش و راحتی بیشتری برای مشتریان می شود. جهت آشنایی بیشتر با فرارفاه میتوانید از لینک زیر استفاده نمایید.

فرارفاه

چند نمونه از شرکت های تابعه بانک رفاه

شرکت صرافی رفاه

با مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نزدیک به دو دهه فعالیت خود را در زمینه های مختلف ارائه خدمات صرافی به مشتریان محترم بانک رفاه و سایر مشتریان عزیز ارائه می دهد.

  • خرید و فروش نقدی ارزهای معتبر
  • خرید و فروش انواع سکه های طلای بهار آزادی بانکی ضرب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران
  • نقل و انتقال ارز در داخل کشور از طریق صدور حواله
  • نقل و انتقال ارز در خارج از کشور از طریق کارگزاران متعدد در کشورهای مختلف
  • خدمات مشاوره ای حضوری و غیر حضوری رایگان

شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران

شرکت کارگزاری بانک رفاه کارگران (سهامی خاص) در تاریخ 06/01/1373 تحت شماره 103843 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران و در تاریخ 25/09/1387 به شماره 10641 بعنوان کارگزار بند 13 ماده یک قانون بازار اوراق بهادار مصوب آذر ماه سال 1384 نزد سازمان بورس و اوراق بهادار به ثبت رسیده است.

با رویکرد خلق ارزش برای مشتریان از طریق استفاده از فناوری های مدرن به روز، ارائه خدمات پشتیبانی حرفه ای و بی وقفه و تلاش برای حفظ ارتباط سالم و طولانی مدت، به اعتلای تجربه مشتریان از کارگزاری بانک رفاه پرداخته شده است.

شركت ساختمانی توسعه رفاه پردیس (سهامی خاص)

در تاریخ  1390/03/22 تاسیس و در اداره ثبت شركت ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است.

موضوع فعالیت شرکت عبارتند از:

  • ارائه كلیه فعالیتهای عمرانی، فنی و مهندسی ساختمان و پیمانكاری شامل طراحی، محاسبه، نظارت فنی و اجرای كلیه پروژه ها و عملیات ساختمانی و خدمات فنی، مهندسی و مشاوره ای.
  • طراحی، اجرا، تعمیر و نگهداری، راهبری و پشتیبانی فنی سیستم های تاسیسات ساختمانی.
  • ساخت و سازهای مقاوم در برابر زلزله، کاهش هزینه های ساخت، اجرای پروژه ها در کمترین زمان ممکن با مدیریت منابع مالی، حفظ و ارتقاء ایمنی و سلامت محیط کار.

صفحات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا