آخرین اخبار استخدام نیروی خدماتی و سرایدار 1402 (به زودی)

تلاش برای اخذ مجوز استخدام 20 هزار سرایدار در مدارس کشور

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پایان آزمون استخدامی 51 هزار نفری سال 1402 خبر داد و افزود:

در این آزمون‌ها حدود 45 هزار نفر معلم استخدام شدند در سال 1403 نیز مجوز استخدام بیش از 72 هزار نفر صادر شده است همچنین بیش از 32 هزار نفر دانشجو معلم در سال 1403 جذب و استخدام خواهند شد.

همچنین تلاش ها برای اخذ مجوز استخدام حدود 20 هزار نفر نیروی سرایدار مدرسه و خدمتگزار آغاز و عملیاتی خواهد شد.


تلاش برای اخذ مجوز استخدام خدمتگزار و سرایدار آموزش و پرورش 1403

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش فرهادی گفت:

ما چیزی حدود 40 هزار کمبود سرایدار و خدمتگزار در آموزش و پرورش داریم و فعلا ظرفیتی در حدود 5 یا 6 هزار نفری برای استخدام دیده شده است.

وی افزود: در تلاش هستیم تا یک ردیف استخدامی و آزمون استخدامی خاص سرایدار و خدمتگزار برگزار کنیم و در سال 1403 به جد این موضوع پیگیری خواهد شد.


صدور مجوز استخدام 20 هزار سرایدار و نیروی خدماتی مدارس

رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه دو آزمون استخدامی آموزش و پرورش در جهت کیفیت بخشی بعد از عید نوروز برگزار خواهد شد، گفت در سال 1403 مسیر دانشگاه فرهنگیان بیش از گذشته پیگیری می‌شود. وی افزود:

به دانشگاه فرهنگیان مجوز جذب 30 هزار نفر و همچنین مجوز جذب هیات علمی نیز به وزارت آموزش و پرورش داده شده است.
برای حوزه سرایداری و نیروی خدمات مدارس نیز 20 هزار مجوز داده شد؛ انشالله بتوانیم بخشی از مسائل آموزش و پرورش را حل کنیم.


استخدام نیروی خدماتی آموزش و پرورش در سال 1402

معاون حقوقی و مجلس وزیر آموزش و پرورش از کمبود بیش از 30 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش و فراهم شدن مقدمات جذب این افراد خبر داد و اضافه کرد اما در روش جذب و به کارگیری این افراد در آموزش و پرورش اختلاف نظر‌هایی وجود دارد.


خبر استخدام 11 هزار نیروی خدماتی در آموزش و پرورش (۳۰ مرداد ۱۴۰۲)

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، بعد از ظهر یکشنبه در در جمع مدیران مدارس شهرستان البرز اظهار کرد: مقام معظم رهبری از معلمین با عنوان سربازان گمنام نظام اسلامی و معماران آینده کشور یاد کرد و ضمن تجلیل از معلمین عزیز چند توصیه نیز داشت که باید این توصیه‌ها را نصب العین خود قرار دهیم.

وی افزود: تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن هویت ایرانی اسلامی، نگاه فرزند گونه به دانش‌آموزان، تقویت مدارس دولتی و توسعه عدالت آموزشی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری خطاب به معلمان بود.

سیاهکالی مرادی بیان کرد: علاوه بر این ۱۲ مأموریت مهم نیز ریاست محترم جمهوری به وزارت آموزش و پرورش محول نموده که ایجاد تحول از طریق سند تحول بنیادین، جذب معلمین کارآمد از طریق دانشگاه فرهنگیان، توجه ویژه به عدالت آموزشی و تقویت مدارس دولتی از جمله مهمترین این مأموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه مدیران در شناسایی نیروهای خوش فکر، جوان و متعهد جهت تصدی پست‌ها کمک کنند، تاکید کرد: مدیر مدرسه رکن اصلی مدرسه است و هر کجا مدیر قوی داشتیم مشکل خاصی مشاهده نشده است و بالعکس اکثر مدارس ضعیف مدیر ضعیف داشتند.

برای آمادگی بیشتر برای شرکت در آزمون های استخدامی نیروی خدماتی و سرایدار و در صورت تمایل به دانلود رایگان نمونه سوالات استخدامی، میتوانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

سیاهکالی مرادی ادامه داد: اخذ وجه ثبت‌نام غیر از وجوه مجاز بیمه و کتاب، صریحاً ممنوع و تخلف است و باید برای اخذ کمک‌های مردمی از ظرفیت‌های قانونی استفاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رعایت عفاف و حجاب یکی بدیهیات اولیه است و باید در مدارس توسط معلمان و دانش آموزان رعایت شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به آغاز سال تحصیلی عنوان کرد: اقدامات لازم از جمله ثبت سفارش کتب درسی، شاداب‌سازی فضای آموزشگاه، ایمن‌سازی و … در راستای برنامه ملی بازگشایی مدارس انجام شود.

وی بیان کرد: امسال در سطح کشور حدود یازده هزار نیروی خدماتی سرایدار خدمتگزار جذب خواهد شد که کمک بزرگی به مدیران مدارس خواهد شد.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه یک ضلع مهم تربیت اولیای دانش آموزان هستند، تصریح کرد: حتماً برای این بخش مهم تربیتی برنامه داشته باشید و در قالب کارگاه‌های مختلف به توانمندسازی و آموزش آنان بپردازید.

وی در پایان با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی در وزارت آموزش پرورش، رتبه‌بندی را یک افتخار بزرگ در کارنامه دولت دانست و ادامه داد: امروز بیش از ۲۶ درصد حقوق معلمان از رتبه‌بندی است.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا