دانلود رایگان جزوه خلاصه مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

خلاصه و نکات مهم مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

دانلود رایگان جزوه خلاصه و نکات مهم مهارت معلمی استاد محسن قرائتی (فقط 3 فصل اول) شامل دو بخش:

  1. خلاصه مهارت معلمی استاد محسن قرائتی
  2. نکات مهم مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

خلاصه مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

بخشی از کتاب مهارت معلمی استاد قرائتی

کتاب مهارت معلمی نوشته محسن قرائتی است که انتشارات ستاد اقامه نماز منتشر کرده است.

در گام اول، نوع نگاه ما به شغل معلمی است که می‌تواند در تعلیم و تربیت و انجام این مسئولیت بزرگ تأثیرگذار باشد. با قاطعیت می‌توان گفت که معلمی فراتر از همهٔ کارها و سرآمد همهٔ شغل‌هاست. معلم نیاز به حقوق و تأمین نیازهای زندگی دارد؛ اما هیچ‌گاه به کار مهمش از دریچه مادیات نمی‌نگرد.

کار معلم، تعلیم و تربیت است؛ تعلیم و تربیتی که کار خدای تعالی و پیامبران اوست. اساساً عالم با همهٔ پیچیدگی‌ ها، تنوعات، زیبایی‌ ها، نعمت‌ ها و ابتلائاتش برای تربیت «انسان» خلق شده است. آری! زمین، مرکز آموزش و پرورش خداست؛ با پیامبرانی که معلمان آسمانی‌اند و مسئولیت تربیت انسان را بر دوش دارند.

معلم ربّانی، هادی و ناجی بشر است. آموزش و تحصیلات، هم می‌ تواند دامی برای تحصیل‌ کردگان و ایجاد وابستگی آنها به ابر قدرت‌ ها شود، هم وسیله نجات بشر از شرّ طاغوت‌ ها.

بر اساس آیات قرآن کریم، یکی از شاخصه‌ ها و اهداف بزرگ حضرت موسی (ع) نجات بنی‌ اسرائیل از شرّ فرعون بود؛ چنانکه با صراحت به فرعون گفت: (أَنْ أَرْسِلْ مَعَنا بَنِی إِسْرائِیلَ)۱۹؛ «بنی‌ اسرائیل را [آزاد کن و] همراه ما بفرست.»

نشانه فقیه آن است که مردم را از شرّ دشمنانشان آزاد سازد: (وَ أَنْقَذَهُمْ مِنْ أَعْدَائِهِمْ).

قرآن کریم یکی از وظایف انبیاء را رهاسازی افکار جامعه از غل و زنجیرهایی برشمرده است که به آن گرفتار شده بودند: (وَ یضَعُ عَنْهُمْ إِصْرَهُمْ وَ الْأَغْلالَ الَّتِی کانَتْ عَلَیهِمْ)؛۲۱«و از آنان بار گران (تکالیف سخت) و بند هایی را که بر آنان بوده است، برمیدارد [وآزادشان می‌کند].»

امروزه رشته‌ های تحصیلی متنوعی ایجاد شده است که در بسیاری از امور، رفاه را برای بشر به ارمغان آورده‌اند؛ اما آیا توانسته‌اند بشر را آزاد کنند؟ در موارد زیادی علم هست؛ ولی ثمره‌ اش نیست. مثلاً تلفن همراه ـ که یک وسیله ارتباطی است ـ نزد هر کس هست؛ اما آیا خود «ارتباط» هم هست؟ چه‌ بسا وسیلهٔ ارتباطی باشد، اما خود انسان‌ ها با هم قهر باشند. علم و ثمرهٔ آن نیز می‌ تواند دچار این آسیب شود.

صفحات مرتبط با آزمون کنکور فرهنگیان

5 دیدگاه

    1. سلام ممنون
      درصورتی که میتوانید جهت مطالعه این بخش زمان کافی بگذارید پیشنهاد میشود کتاب را مطالعه کنید ولی اگر زمان کافی ندارید جزوه خلاصه را در کنار نمونه سوالات مطالعه کنید و اگر در قسمت خاصی ضعف داشتید به منبع اصلی مراجعه کنید.

  1. با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خیلی خوب شما. ببخشید از شما درخواستی داشتم لطف می کنید فایل کامل جدال دو اسلام رو بارگذاری کنید بخاطر اینکه خلاصه یک کتاب زمانی کوثر واقع میشه که حداقل یک بار متن رو کامل خونده باشی بعد نکات مهم خلاصه شود ولی وقتی تدوین که متن چی گفته خلاصه موثر واقع نمیشه. ممنون از سایت بسیار خوبتون.

    1. سلام وقت بخیر
      جهت تهیه کتاب جدال دو اسلام میتوانید از انتشارات و سایت های مربوط به فروش این کتاب اقدام نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا