دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی ششم ابتدایی

خلاصه و نکات مهم راهنمای معلم فارسی ششم ابتدایی

دانلود رایگان جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی ششم دبستان:

جزوه خلاصه راهنمای معلم فارسی ششم

دانلود رایگان نکات مهم راهنمای معلم فارسی ششم دبستان:

نکات مهم راهنمای معلم فارسی ششم

دانلود رایگان کتاب راهنمای معلم فارسی ششم دبستان تهیه شده در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

کتاب معلم فارسی ششم دبستان

بخشی از متن کتاب راهنمای معلم فارسی ششم ابتدایی

تحول در آموزش و پرورش به عنوان اساسی ترین نهاد آموزشی ــ تربیتی کشور، با تعامل اثربخش و جامع نگر، همسو با دیگر ارکان فرهنگی ــ تربیتی، به صورت بنیادین آغاز گردیده است. تعیین ساختار آموزشی کار آمد؛ منطبق بر همه ی اهداف ساخت های نظام تعلیم و تربیت، به منظور قوام بخشی فرهنگ تعالی بخش عمومی، با تأکید بر شایستگی ها، همه به صورت نظام مند، همگانی و عادالنه؛ استقرار طرح 3ــ3ــ6 را در نظام آموزشی کشور رقم زد. شورای عالی آموزش و پرورش هشتصد و پنجاه و یکمین جلسه خود مصوبه استقرار این نظام جدید را به تصویب رسان.  همگام با این تحول، زبان فارسی که همیشه به عنوان میراثی ارجمند، حافظ وحدت و رمز هویت ملی بوده است امروز نیز نقش خود را به عنوان تکیه گاه رشد و اعتلای فرهنگ و ارزش ها بیش از پیش داراست و البته برنامه درسی  زبان آموزی فارسی بزرگترین رکن این تداوم و غناست.

زبان فارسی، برای ما جایگاه و اهمیت بسیار ارجمندی دارد. چون از سویی هویت فرهنگی ما را سامان میدهد و از دیگر سوی، درگاه رفتن به دنیای آموزش و یادگیری دیگر علوم و فضایل است.

درس فارسی، پیام آور شکوه و جلال فکر و فرهنگ ایران اسالمی در طول روزگاران است. جوهره آثار حکیمان و فرزانگان پهنه علم و ادب فارسی، همواره از دو آبشخور گوارا و روح پرور، مایه ور است: سرچشمه زلال معارف باورشناختی دین اسلام، بنمایه های فرهنگی.

بزرگان و ستارگان رخشان آسمان فرهنگ و ادب، همچون فردوسی، سعدی، مولوی، حافظ و مالصدرا و…، حکیمان الهی و انسان های فرهنگمند و دین باوری بوده اند که رگ ِرگ وجودشان از آن دو آبشخور، بارور و سیراب شده است و به همین سبب است که آثار این ادیبان و عالمان، روایتگر معارف قرآنی و ظرایف حکمی زبان فارسی است. زبان فارسی، روح ملت و جانمایه وحدت آفرین ایرانیان، در سراسر عالم است.

صفحات مرتبط با آزمون استخدامی آموزش و پرورش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا