منابع آزمون اصلح آموزگار استثنائی و معلولین 1403

منابع آزمون اصلح آموزگار استثنائی و امور آموزشی معلولین در سال 1403

منابع درج شده در این صفحه طبق سرفصل های اعلامی از سوی دانشگاه فرهنگیان برای قبول شدگان آزمون آموزگار استشنایی در اسفند ماه ۱۴۰۳ میباشد.

  • سوالات چهار گزینه ای عادی
    1. معلم تحول آفرین (۱۵ سوال)
    2. اختلالات یادگیری (15 سوال)
    3. آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
    4. آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
    5. آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی دانش آموزان با نیاز های ویژه (15 سوال)
  • آزمون عملکردی
    1. مدیریت کلاس درس و یادگیری (۵ سوال چهار گزینه ای)
  • کتاب های اعلامی برای آزمون اصلح آموزگار استثنائی

    • معلم تحول آفرین
      1. شورای عالی انقلاب فرهنگی. مبانی نظری سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (بخش اول و دوم،صص از ابتدا تا ص ۳۱۸ و بخش چرخش های تحول آفرین، صص: ۴۱۳-۴۱۸) (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
      2. شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۳۹۰). سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
      3. شورای عالی انقلاب فرهنگی (۱۳۹۰) سند برنامه درسی ملی. وزارت آموزش و پرورش.
      4. فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (۱۳۹۱). جمعی از نویسندگان زیر نظر علامه مصباح یزدی، انتشارات مدرسه برهان (بخش دوم مبانی تعلیم و تربیت، صص: ۲۱۱-۸۳).
      5. فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (۱۴۰۰). محمد داوودی و حسین کارآمد، نشر مشترگ دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
    • اختلالات یادگیری
      1.  لرنر، ژانت ترجمه عصلمت دانش. ناتوانی های یادگیری، نظریه ها، تشخیص و راهبردهای آموزشی. نشر
        دانشگاه شهید بهشتی.
      2. لوید، جان؛ هالاهان، دانیل پی. ترجمه حمید علیزاده و همکاران. اختلال های یادگیری، مبانی، ویژگی ها و تدریس موثر، نشر ارسباران
      3. شکوهی یکتا، محسن؛ پرند، اکرم. ناتوانی های یادگیری. نشر تیمورزاده
      4. کریمی، بهروز؛ علیزاده، حمید؛ پیرزادی وکریمی. اختلال یادگیری خواندن، ارزیابی و برنامه آموزش. نشر روان
      5. کله، پیتر؛ چان، لورنا. ترجمه فرهاد ماهر. روش ها و راهبردها در تعلیم و تربیت کودکان استثنایی. نشر جیحون
    • آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی دانش آموزان با نیاز های ویژه
      1. مبانی آموزش علوم تجربی در دوره ابتدایی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش
      2. کتاب معلم (راهنمای تدریس علوم تجربی پایه های اول تا ششم دبستان، برای دانش آموزان کم توان ذهنی)
    • آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی دانش آموزان با نیاز های ویژه
      1. زبان آموزی و جمله سازی پایه های دوم تا پنجم به انضمام راهنمای معلم گروه آسیب دیده شنوایی (دوره ابتدایی)
      2. زبان آموزی و جمله سازی و انشاء پایه ششم به انضمام راهنمای معلم. گروه آسیب دیده شنوایی.
      3. توانبخشی شنوایی کودکان، امیرعباس ابراهیمی، نشر دانژه، 1388.
      4. زبان آموزی، بهمن زندی، انتشارات سمت، 1381.
      5. روش محاوره (آموزش صرف و نحو زبان) به کودکان دچار نقص شنوایی، علی اصغر کاکو جویباری و آلیس هوسپیان، سازمان استثنایی.
      6. راهنمای معلم فارسی اول و راهنمای معلم فارسی پایه های دوم تا ششم دانش آموزان کم توان ذهنی
    • آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی دانش آموزان با نیاز های ویژه
      1. ک تاب معلم (راهنمای تدریس) ر یاضی – پایه دوم تا چهارم دبستان (نیازهای ویژه ذهنی.
      2. آموزش مفاهیم پایه ریاضی به کودکان پیش دبستانی، مولف:ماریان ناشی- جکی الو، مترجمان مهدی دستجردی و فرزانه دستجردی، انتشارات مدرسه 1392.
      3. آموزش ریاضی به کودکان دبستانی (به روش کشورهای پیشرفته)، ترجمه و نگارش امان اله صفوی.
      4. کتاب تدریس ریاضی در دوره ابتدایی، انتشارات سمت
      5. ریاضیات برای معلمان (نسخه مهارت آموز، نسخه مدرس)، انتشارات مدرسه
      6. کمک به کودکان در یادگیری ریاضی
      7. اختلالات حساب، محمد اسماعیل،الهه، انتشاران دانژه

بخش های سه گانه آزمون جامع پایانی و حد نصاب

  • نمره کارآموزی: این بخش ۲۷۵ نمره دارد و نمره توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبل از برگزاری آزمون جامع در اختیار مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای قرار خواهد گرفت.
  • نمره مؤلفه فرهنگی: این بخش ۲۷۵ نمره دارد و شامل معدل نمره های هفت گانه فرهنگی است (که در پودمان های اول و دوم ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز برگزار شده است). لازم به ذکر است در صورتی که شرکت کنندگان در یک یا چند عنوان غایب باشند یا حد نصاب را کسب نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع نخواهند بود.
  • نمره مؤلفه کتبی: این بخش ۴۵۰ نمره دارد و آزمون آن توسط مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای و طبق جدول شماره یک طراحی خواهد شد.

صفحات مرتبط با آزمون اصلح آموزگار استثنائی

جدول مواد آزمون اصلح آموزگار استثنایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button