ترجمه مقاله توسعه یک روش آموزش سه مرحله ای موثر برای مطالعه آکادمیک مشارکتی - نشریه الزویر

ترجمه مقاله توسعه یک روش آموزش سه مرحله ای موثر برای مطالعه آکادمیک مشارکتی - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۵۴,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
توسعه یک روش آموزش سه مرحله ای موثر برای مطالعه آکادمیک مشارکتی: شواهد و مدارکی از دانشجویان چینی سال اول کالج
عنوان انگلیسی
Developing an effective three-stage teaching method for collaborative academic reading: Evidence from Chinese firstyear college students
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2020
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
2.063 در سال 2019
شاخص H_index مجله
50 در سال 2020
شاخص SJR مجله
1.639 در سال 2019
شناسه ISSN مجله
1475-1585
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2019
کد محصول
11279
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
مجله
مجله انگلیسی برای اهداف دانشگاهی - Journal of English for Academic Purposes
دانشگاه
دانشکده زبان های خارجی، دانشگاه سان یات سن، چین
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jeap.2020.100853
فهرست مطالب
چکیده
1- بستر
2- مسئله
3- بکار بستن روش آموزش نوین
3-1- مروری بر دوره
3-2- گروه مطالعه مشارکتی
3-3- روش آموزش سه مرحله ای
3-4- جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها
4- گزارش کردن عملیات
4-1- آماده سازی مشارکتی از طریق مطالعه انفرادی
4-2- معناسازی از طریق بحث گروهی
4-3- اصلاح و بهبود درک از طریق تفکر مشارکتی
4-4- محدودیتهای یافت شده توسط دانشجویان
5- پیامدهای تمرین آموزشی
وضعیت ترجمه: انجام شده و آماده دانلود در فایل ورد و pdf
11279-IranArze     11279-IranArze1     11279-IranArze2
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Collaboration has been found to facilitate comprehension of challenging academic texts. Following the Collaborative Strategic Reading (CSR) model implemented in primary and secondary school classrooms, this researching EAP practice paper detailed the development of a three-stage teaching method to facilitate Chinese first-year college students’ comprehension of research articles. The three-stage teaching method consisted of individual reading, group discussion, and collaborative reflection. Drawing on the discussion and interview data from one of the reading groups, this study revealed their comprehension processes and collaborative use of strategies activated by the three stages. Specifically, results showed that the students prepared themselves for collaboration at the first stage, successfully constructed meaning collaboratively at the second stage, and modified their comprehension at the final stage. Implications and limitations of the three-stage teaching method for collaborative academic reading are also discussed.

1. The context

Research has suggested that collaboration can facilitate comprehension of academic texts, because it can help students share their understanding and clarify their confusion (Hirano, 2015). Collaborative reading is especially beneficial for college freshmen, as progressing from high schools to EAP classrooms poses many challenges (Ohata & Fukao, 2014). For example, college freshmen tend to find the lack of content knowledge particularly challenging (Hirano, 2015), because they have to apply content knowledge to understand academic discourse, the “difficult content in English” (Ohata & Fukao, 2014, p. 88). In addition, “discursive conventions of academic writing” and “domain-specific vocabulary” (McGrath, Berggren, & Mezek, 2016, p. 153) may also create difficulties for college students to comprehend academic texts. Moreover, non-native English speakers may face additional language challenges as they tend to struggle with unknown vocabularies for text comprehension (Hirano, 2015).

4.4. Limitations perceived by students

In interviews, students pointed out two limitations of this teaching method. First, as the length of the three sections of a text often varied, students assigned to read the longest section at the individual reading stage tended to face more difficulties. Second, although every two students read the same section, it was usually one of them that reported the content to other group members in group discussions. Those who had limited confidence in English or reading proficiency often kept silent. They reported in interviews that they had relied on their peers to share the content they were assigned to cover, which they perceived as a disadvantage of pairing.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مشخص شده است که مشارکت و تعامل سبب تسهیل فهم متون آکادمیک چالش برانگیز میشود. این مقاله عملی پژوهشی EAP (آموزش زبان انگلیسی با اهداف آکادمیک) با پیروی از مدل مطالعه استراتژیک مشارکتی (CSR) اجرا شده در کلاسهای درس مدارس دبستان و متوسطه، به شرح جزئیات توسعه یک روش آموزش سه مرحله ای برای تسهیل فهم دانشجویان چینی سال اول کالج از مقالات پژوهشی پرداخت. روش آموزش سه مرحله ای از مطالعه انفرادی، بحث گروهی، و تفکر مشارکتی تشکیل شده بود. بر اساس داده های حاصل از بحث و مصاحبه یکی از گروه های مطالعه، این پژوهش فرایندهای فهم و استفاده مشارکتی اعضای آن گروه را از استراتژی های فعال شده توسط این سه مرحله آشکار نمود. بطور اختصاصی، نتایج نشان دادند که دانشجویان در اولین مرحله خود را برای تعامل و مشارکت آماده کردند، در دومین مرحله به شکل موفقیت آمیزی بطور مشارکتی معناسازی نموده، و در مرحله آخر فهم خود را بهبود دادند. مفاهیم و محدودیتهای روش آموزش سه مرحله ای برای مطالعه آکادمیک مشارکتی نیز مورد بحث قرار گرفته اند.

1- بستر

مطالعات بیانگر آنند که مشارکت میتواند سبب تسهیل فهم متون آکادمیک گردد، چراکه میتواند به دانشجویان کمک کند که فهم خود از مطالب را به اشتراک گذاشته و موارد سردرگمی خود را شفافیت ببخشند (Hirano, 2015). مطالعه مشارکتی بطور ویژه برای دانشجویان تازه وارد کالج و در جریان چالش برانگیز ورود از دبیرستان به کلاسهای EAP، سودمند است (Ohata & Fukao, 2014). برای مثال، کمبود دانش محتوایی بطور ویژه ای برای دانشجویان تازه وارد چالش برانگیز است (Hirano, 2015)، زیرا آنان باید دانش محتوایی را برای پی بردن به مباحث آکادمیک، «محتوایی دشوار به زبان انگلیسی»، بکار ببرند (ص. 88 (Ohata & Fukao, 2014,). بعلاوه، «قواعد چندوجهی در نگارش آکادمیک» و «واژگان مختص به هر زمینه» (ص. 153 McGrath, Berggren, & Mezek, 2016,) نیز ممکن است دشواریهایی در فهم متون آکادمیک برای دانشجویان کالج بوجود بیاورد. علاوه بر این، انگلیسی زبانان غیر بومی ممکن است همچنان که اغلب برای درک مطلب با لغات ناشناخته کشمکش دارند، با چالشهای زبانی بیشتری روبرو شوند (Hirano, 2015).

4-4- محدودیتهای یافت شده توسط دانشجویان

دانشجویان در مصاحبه ها به دو محدودیت در این روش آموزش اشاره کردند. نخست اینکه، از آنجا که طول سه بخش یک نوشته معمولا مختلف بود، دانشجویانی که در مرحله مطالعه انفرادی به مطالعه طولانی ترین بخش گماشته میشدند احتمال مواجهه با دشواریهای بیشتری را داشتند. دوم اینکه، گرچه هر دو دانشجو بخش یکسانی را مطالعه میکردند، معمولا یکی از آنان در بحث گروهی محتوا را برای بقیه ی اعضای گروه توضیح میداد. افرادی که اعتماد به نفس کمتری در زبان انگلیسی یا مهارت مطالعه داشتند اغلب ساکت میماندند. آنان در مصاحبه ها بیان کردند که به همکار خود برای به اشتراک گذاشتن محتوایی که به آنها محول شده بود متکی شده بودند، که این به نظرشان بعنوان یک عیب جفت شدن بود.


بدون دیدگاه