منابع آزمون اصلح آموزگار ابتدایی 1403

منابع آزمون اصلح آموزگار ابتدایی در سال 1403

دفترچه آزمون اصلح آموزگار ابتدایی در حال حاضر منتشر نشده است و منابع درج شده در این صفحه طبق دفترچه استخدامی ادوار گذشته آزمون اصلح آموزگار ابتدایی نوشته شده است لازم به ذکر است به محض انتشار دفترچه استخدامی آزمون اصلح آموزگار ابتدایی 1403، منابع بر اساس آزمون جدید بروزرسانی خواهد شد.

  • سوال های چهار گزینه ای عادی
    1. معلم تحول آفرین (15 سوال)
    2. آموزش ریاضی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی) (15 سوال)
    3. آموزش علوم تجربی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی) (15 سوال)
    4. آموزش فارسی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی) (15 سوال)
    5. آسیب شناسی کودک و نوجوان (15 سوال)
  • آزمون عملکردی
    1. آموزش _ یادگیری ریاضی (5 سوال چهارگزینه ای)

کتاب های اعلامی برای آزمون اصلح آموزگار ابتدایی

  • معلم تحول آفرین
    1. شورای عالی انقلاب فرهنگی، مبانی نظری سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (بخش اول و دوم، صص از ابتدا تا ص 318 و بخش چرخش های تحول آفرین، صص: 413-418). (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
    2. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
    3. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند برنامه درسی ملی، وزارت آموزش و پرورش.
    4. فلسلفه تعلیم و تربیت اسلامی (1391) جمعی از نویسندگان زیر نظر علامه مصباح یزدی، انتشارات مدرسه برهان (بخش دوم مبانی تعلیم و تربیت، صص: 83-211).
    5. فلسلفه تعلیم و تربیت اسلامی (1400)، محمد داوودی و حسین کارآمد، نشر مشترک دانشگاه فرهنگیان و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه.
  • آموزش ریاضی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی)
    1. مبانی آموزش ریاضی برای معلمان دبستان و مهارت آموزان آموزش ابتدایی. مولف دکتر مانی رضائی. دانشگاه فرهنگیان (139۷).
    2. کتاب تدریس ریاضی در دوره ابتدایی، نوشته گیل باتل. ترجمه شهرناز بخشعلی زاده.انتشارات سمت. 1394.
    3.  آموزش ریاضیات در دبستان. مولفین: روبین بورگنسن، شلی دال. مترجم:دکتر امیر حسین آشنا.ناشر: بی نش نو. 1393
    4. کمک به کودکان در یادگیری ریاضیات. مولفان: رابرت.ای.ریس، مرلین.ن.سایدام، مری مونتگومری لی ندکوئیست. مترجم: مسعود نوروزیان. انتشارات مدرسه.1393.
    5. ریاضیات برای معلمان (نسخه مهارت آموز، نسخه مدرس)، نویسنده: جان ال. مارتین- مترجم شهرناز بخشعلی زاده. انتشارات مدرسه1389.
    6. کمک کنیم کودکان ریاضی یادبگیرند.کمیته مطالعه یادگیری ریاضی. تدوین کنندگان: جرمی کیل پارتیک و جین سوافورد. مترجمان: مهدی بهزاد و زهرا گویا. انتشارات فاطمی.(138۷).
  • آموزش علوم تجربی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی)
    1. مبانی آموزش علوم در دوره ابتدایی، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
    2. برنامه های درسی علوم تجربی در دوره ابتدایی.
    3. طراحی فعالیت های یادگیری در دوره ابتدایی، ماهرخ حسن زادگان رودسری، نشر: پژوهشگر برتر
  • آموزش فارسی (طراحی واحد یادگیری و بررسی کتب درسی)
    1. دادرس، محمد و نقیب زاده، میرعبدالحسین.(1386). زبان، مساله ای معرفتی و تربیتی در آراء فیلسوفان و مربیان، فصل نامه اندیشه های نوین تربیتی. 3 (3)، 95-117.
    2. دادرس محمد (1391) طبقه بندی چندگانه موضوعی واژگان پایه فارسی، فصل نامه مطالعات برنامه درسی، ۷ (27) 33-66
    3. دستجردی کاظمی مهدی, سلیمانی زهرا، 1385. آگاهی واج شناختی چیست؟، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال 6، شماره 931، 4-954.
    4. صفوی، ک. 0382؛ معنی شناسی کاربردی؛ تهران: انتشارات همشهری.
    5.  محسنیان راد، مهدی. 0384 ارتباط شناسی. تهران: سروش
    6. نعمت زاده شهین, دادرس محمد, دستجردی کاظمی مهدی و منصور ی زاده، محرم (1390). واژگان پایه فارسی از زبان کودکان ایرانی، تهران: مدرسه برهان
    7. یول، جرج (13۷9) نگاهی به زبان، (یک بررسی زبانشناختی)، ترجمه: نسرین حیدری، تهران: سمت.
    8. باطنی محمدرضا (138۵) زبان و تفکر؛ مجموعه مقالات زبانشناسی. چاپ هشتم. تهران. آگه.
  • آسیب شناسی کودک و نوجوان
    1. جفری، ج، هوگارد(1393). رفتارهای دردسر آفرین در نوجوانی. ترجمه امیر خطیبی. تهران: رشد
    2. نراقی زاده، افسانه (1396) مسائل نوجوانان و جوانان. تهران: مهراندیش.

بخش های سه گانه آزمون جامع پایانی و حد نصاب

  • نمره کارآموزی: این بخش 2۷۵ نمره دارد و نمره توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبل از برگزاری آزمون جامع در اختیار مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای قرار خواهد گرفت.
  • نمره مؤلفه فرهنگی: این بخش 2۷۵ نمره دارد و شامل معدل نمره های هفت گانه فرهنگی است (که در پودمان های اول و دوم ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز برگزار شده است). الزم به ذکر است در صورتی که شرکت کنندگان در یک یا چند عنوان غایب باشند یا حد نصاب را کسب نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع نخواهند بود.
  • نمره مؤلفه کتبی: این بخش 4۵0 نمره دارد و آزمون آن توسط مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای و طبق جدول شماره یک طراحی خواهد شد.

صفحات مرتبط با آزمون اصلح آموزگار ابتدایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا