منابع آزمون اصلح آموزگار ابتدایی 1404

منابع درج شده در این صفحه طبق سرفصل های اعلامی از سوی دانشگاه فرهنگیان در اردیبهشت 1404، برای قبول شدگان آزمون آموزگار ابتدایی میباشد.

کتاب های اعلامی برای آزمون اصلح آموزگار ابتدایی

  • آسیب شناسی کودک و نوجوان
    1. جفری، ج، هوگارد (1393). رفتارهای دردسر آفرین در نوجوانی، ترجمه امیر خطیبی. تهران: رشد
    2. نراقی زاده، افسانه (1396) مسائل نوجوانان و جوانان. تهران: مهراندیش.
  • آموزش و طراحی واحد یادگیری فارسی
    1. دادرس، محمد و نقیب زاده، میرعبدالحسین (1386). زبان، مساله ای معرفتی و تربیتی در آراء فیلسوفان و مربیان، فصل نامه اندیشه های نوین تربیتی. 3 (3)، 95-117.
    2. دادرس محمد (1391) طبقه بندی چندگانه موضوعی واژگان پایه فارسی، فصل نامه مطالعات برنامه درسی، ۷ (27) 33-66
    3. دستجردی کاظمی مهدی, سلیمانی زهرا 1385. آگاهی واج شناختی چیست؟، پژوهش در حیطه کودکان استثنایی، سال 6، شماره 931، 4-954.
  • آموزش و طراحی واحد یادگیری ریاضی
    1. هشت فصل اول کتاب مبانی آموزش ریاضی برای معلمان دبستان و مهارت آموزان ابتدایی (1397). مولف دکتر مانی رضائی. دانشگاه فرهنگیان.
  • آموزش و طراحی واحد یادگیری علوم تجربی
    1. مبانی آموزش علوم در دوره ابتدایی. سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی.
    2. کتاب معلم (راهنمای تدریس علوم تجربی پایه های اول تا ششم دبستان)
  • مدیریت کلاس درس و یادگیری 
    1. مدیریت کلاس درس (آخرین انتشار). نویسنده: محمدرضا سرمدی و محمدحسن صیف، انتشارات دانشگاه پیام نور، فصلهای 4، 6، 7 و 8.
    2. مدیریت اثربخش کلاس درس (آخرین انتشار). نویسنده: گریت تریسی، ترجمه نادرقلی قورچیان و همکاران، انتشارات نسل آفتاب، فصلهای 1 و 3.
    3. مدیریت کلاس درس (آخرین انتشار). نویسندگان: رودولف درایکورس و دیگران، مترجم: حمید علیزاده و علیرضا روحی، انتشارات دانژه، بخش 2، 3 و 4.
  • معلم تحول آفرین
    1. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390). مبانی نظری سند تحول بنیادین تعلیم و تربیت رسمی و عمومی (بخش اول و دوم، صص از ابتدا تا ص 318 و بخش چرخش های تحول آفرین، صص: 413-418). (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)
    2. شورای عالی انقلاب فرهنگی (1390)، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش. (فایل pdf سوالات) (خرید پاسخنامه)

بخش های سه گانه آزمون جامع پایانی و حد نصاب

  • نمره کارآموزی: این بخش 275 نمره دارد و نمره توسط معاونت محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی قبل از برگزاری آزمون جامع در اختیار مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای قرار خواهد گرفت.
  • نمره مؤلفه فرهنگی: این بخش 2۷۵ نمره دارد و شامل معدل نمره های هفت گانه فرهنگی است (که در پودمان های اول و دوم ارائه و آزمون آن به صورت متمرکز برگزار شده است). الزم به ذکر است در صورتی که شرکت کنندگان در یک یا چند عنوان غایب باشند یا حد نصاب را کسب نکرده باشند، مجاز به شرکت در آزمون جامع نخواهند بود.
  • نمره مؤلفه کتبی: این بخش 4۵0 نمره دارد و آزمون آن توسط مرکز سنجش شایستگی های حرفه ای و طبق جدول شماره یک طراحی خواهد شد.

صفحات مرتبط

جدول آزمون اصلح آموزگار ابتدایی 1404

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا