آشنایی با دوره متصدی معاملات املاک سازمان فنی و حرفه‌ای

یکی از دوره‌های آموزشی پرطرفدار و جذاب سازمان فنی و حرفه‌ای، متصدی معاملات املاک است. هدف از برگزاری این دوره، افزایش دانش حقوقی، فنی و همچنین تخصصی مشاوران املاک است. در طول دوره مذکور، دانش تخصصی مدیریت امور قراردادهای ویژه خرید و فروش انواع ملک به کارآموزان آموزش داده می‌شود. از این‌رو شرکت کنندگان در پایان دوره، مسلط بر قوانین و مقررات املاک خواهند شد. دوره متصدی املاک با حضور اساتید مجرب و متخصص در زمینه معاملات ملکی برگزار می‌شود. اگر قصد دارید در مورد این دوره بیشتر بدانید،‌ پیشنهاد می‌شود مطالب ارائه شده در مقاله پیش رو را تا پایان مطالعه نمایید.

منظور از متصدی معاملات املاک کیست؟

متصدی معاملات املاک کسی است که بتواند از عهده شایستگی‌های مرتبط با این حرفه برآید. برخی از این شایستگی‌های این شغل شامل ثبت،‌ تنظیم و نگارش قراردادهای استاندارد است. یک متصدی همچنین باید از فن بیان و شیوه مذاکره عالی برخوردار باشد تا بتواند روند معامله را به خوبی مدیریت کند.‌ لازم به ذکر است که این شغل معمولا با سازندگان، فروشندگان و خریداران املاک و ساختمان در ارتباط است.

دانلود رایگان سوالات متصدی معاملات املاک سازمان فنی و حرفه ای

معرفی دوره متصدی معاملات املاک

دوره آموزشی متصدی معاملات املاک سازمان فنی و حرفه‌ای،‌ کاملا جامع و وسیع است. در طول دوره کلیه آموزش‌های لازم در رابطه با قرارداد نویسی و انواع اجاره نامه به کارآموزان داده خواهد شد. در واقع کارآموزان با شرکت در این دوره، مهارت لازم جهت پیشرفت در این مسیر را پیدا خواهند کرد.‌ این دوره به صورت کاملا رایگان در تمامی مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر کشور برگزار می‌شود. تمامی علاقه‌مندان به این حرفه در صورت واجد شرایط بودن،‌ می‌توانند جهت ثبت‌نام در دوره اقدام نمایند. کلاس‌های آموزشی دوره مذکور، بنا به درخواست شرکت‌کنندگان، به صورت هر روزه یا یک روز در میان برگزار می‌شود. مخاطبین این دوره را بیشتر مشاوران، دفترداران املاک و سایر فعالان حوزه املاک و نیز ساخت و ساز تشکیل می‌دهند. این دوره به صورت کاملا حضوری با مربیگری اساتید مجرب و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

شرایط و نحوه‌ی ثبت‌‌نام در دوره متصدی معاملات املاک

به منظور شرکت در دوره متصدی معاملات املاک سازمان فنی و حرفه‌ای،‌ این سازمان یک سری شرایط عمومی، ویژه داوطلبان لحاظ کرده است. برخی از مهم‌ترین شرایط عمومی جهت ثبت‌نام در دوره متصدی املاک عبارتند از:

  • برخورداری از سلامت جسمانی و روانی کامل
  • دارای حداقل سن 18 سال تمام (در شرایط استثنا نوجوانان در رده سنی 15 تا 18 سال نیز پذیرفته خواهند شد.)
  • دارای حداقل مدرک تحصیلی سیکل یا پایان دوره متوسطه اول

توجه: شرکت در دوره مذکور نیاز به هیچ نوع پیش زمینه مهارتی ندارد. آموزشات این دوره صفر تا صد مباحث را شامل می‌شود.

سوالات گروه شغلی خدمات حقوقی فنی و حرفه ای

مزایای دوره متصدی معاملات املاک

کارآموزان از طریق شرکت در دوره متصدی املاک سازمان فنی و حرفه‌ای، مهارت و دانش تخصصی لازم را به دست می‌آورند. علاوه بر این شرکت‌کنندگان در این دوره می‌توانند در آزمون مهارت‌سنجی پایان دوره شرکت کنند که در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، مدرک معتبر و رسمی متصدی املاک از سوی سازمان به آن‌ها اعطا می‌شود.‌ همان طور که گفته شد این مدرک کاملا رسمی و بین‌المللی است و جهت مهاجرت نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

 نمره این آزمون از دو بخش کتبی و عملی تشکیل می‌شود که برای آمادگی و موفقیت داوطلبان در آن، لازم است از قبل با نمونه سوالات ویژه متصدی معاملات املاک آشنا شوند.‌ به همین منظور سایت ایران عرضه اقدام به جمع‌آوری نمونه سوالات آزمون‌های ادوار قبلی سازمان فنی و حرفه‌ای کرده است.‌ این فایل به شکل pdf در سایت نامبرده، قابل دانلود است. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت هزینه مربوطه از طریق درگاه الکترونیکی، اقدام به خرید فایل مورد نظر نمایند.

ویژگی‌های دوره آموزشی متصدی معاملات املاک

آموزش‌های دوره مذکور با بیانی ساده و صریح به کارآموزان ارائه می‌شود. در واقع این آموزش‌ها به صورتی است که برای کارآموزان در رده‌های سنی مختلف، آسان و قابل فهم است. در حین آموزش‌های دوره، مهارت‌های عملی لازم نیز به کارآموزان یاد داده می‌شود. کارآموزانی که موفق به گذراندن این دوره شوند مانند کسانی هستند که 5 سال سابقه کاری در دفاتر و مراکز مشاور املاک، دارند. از آن‌جا که در کشور ما مشاغل مرتبط با خرید و فروش املاک بسیار کاربرد دارد، کارآموزان می‌توانند با گذراندن این دوره مهارت‌های ویژه جهت تاسیس بنگاه‌ها و مشاور املاک را به دست آورند که از این طریق درآمد خوبی نیز کسب خواهند کرد.

سرفصل‌های آموزشی دوره متصدی معاملات املاک

مباحث آموزشی دوره متصدی املاک متنوع و فراوان است. در دوره آموزشی مذکور کلیه نکات مهم و اساسی در مورد معاملات املاک به کارآموزان یاد داده می‌شود. در این بخش به برخی از مهم‌ترین مباحث آموزشی دوره اشاره شده است.

  • آشنایی با اصول قرارداد نویسی، تنظیم عملی اجاره نامه و مبایعه‌ نامه
  • شناخت اصول کلی معاملات در قراردادهای صلح، رهن،‌ پیش فروش، هبه و سایر قوانین و مقررات مالی
  • شناخت اصول راه‌اندازی و نیز روش‌های ارتقا مدیریت دفتر معاملات املاک
  • آشنایی با روش‌های فن بیان قوی و اصول کلی مذاکره در حین قرارداد

پرسش‌های متداول پیرامون دوره متصدی معاملات املاک

سوالات بسیاری ممکن است در ذهن مخاطبان در مورد دوره متصدی معاملات املاک ایجاد شده باشد. در این بخش به برخی از مهم‌ترین و رایج‌ترین سوالات ایجاد شده در ذهن مخاطبان پیرامون این دوره اشاره شده است.

در دوره آموزشی متصدی معاملات املاک چه نوع مطالبی به کارآموزان یاد داده می‌شود؟

به طور کلی در این دوره هر آنچه که یک مشاور یا متصدی معاملات ملکی باید بداند، به کارآموزان آموزش داده می‌شود. آموزشات دوره شامل کلیه مباحث مقدماتی و پیشرفته مشاور املاک است. برخی از این مباحث شامل منطقه‌شناسی، رنج و رنج‌بندی، فایل‌یابی حرفه‌ای، آموزش فن بیان و روابط عمومی قوی، نحوه کارشناسی و قیمت‌گذاری ملک، نگارش حرفه‌ای متن قرارداد و نحوه پاسخگویی به سوالات مشتریان است.

طول دوره آموزشی مذکور چقدر است؟

طول این دوره آموزشی بستگی به تعداد جلسات برگزار شده در هر هفته دارد. هر چقدر تعداد جلسات برگزار شده در هفته بیشتر باشد، طول دوره کمتر می‌شود.

میزان شهریه برای شرکت در دوره‌ متصدی معاملات املاک سازمان فنی و حرفه‌ای چقدر است؟

همان طور که در بالا گفته شد، برای شرکت در دوره‌های آموزشی برگزار شده در مراکز سازمان فنی و حرفه‌ای، هیچ گونه هزينه‌ای از داوطلبان اخذ نخواهد شد.‌

راهنمای ثبت نام آزمون فنی و حرفه ای

جمع ­بندی

دوره آموزشی متصدی معاملات املاک جزو دوره‌های مهارتی و کاربردی در سازمان فنی و حرفه‌ای محسوب می‌شود. شرکت در کلاس‌های آموزشی این دوره به صورت کاملا رایگان برای همه‌ی افراد واجد شرایط امکان پذیر است‌. این دوره با حضور اساتید و کارشناسان حوزه‌ی خرید و فروش املاک برگزار می‌شود. در طول دوره کلیه نکات و مباحث مهم و نیز اساسی با موضوع معاملات املاک به کارآموزان آموزش داده خواهد شد.‌ علاوه بر این، شرکت‌کنندگان می‌توانند در آزمون پایان دوره متصدی معاملات املاک شرکت کرده و در صورت کسب حد نصاب نمره قبولی، مدرک معتبر و رسمی متصدی املاک از سوی سازمان به آن‌ها اعطا می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا