ترجمه مقاله بررسی رایانشی لایه خنک کننده از سوراخ های خنک کننده ترنچ شده ردیفی محفظه احتراق – نشریه الزویر

عنوان فارسی: | بررسی رایانشی لایه خنک کننده از سوراخ های خنک کننده ترنچ شده ردیفی و استوانه ای نزدیک دیواره انتهایی محفظه احتراق |
عنوان انگلیسی: | Computational investigation of film cooling from cylindrical and row trenched cooling holes near the combustor endwall |
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 9 | تعداد صفحات ترجمه فارسی : 14 |
سال انتشار : 2014 | نشریه : الزویر - Elsevier |
فرمت مقاله انگلیسی : PDF | فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده |
نوع مقاله : ISI | نوع نگارش : مقالات کوتاه (Short communication) |
پایگاه : اسکوپوس | کد محصول : 9401 |
محتوای فایل : zip | حجم فایل : 6.80Mb |
رشته های مرتبط با این مقاله: مهندسی مکانیک |
گرایش های مرتبط با این مقاله: مکانیک سیالات |
مجله: مطالعات موردی در مهندسی حرارتی - Case Studies in Thermal Engineering |
دانشگاه: گروه ترمودینامیک سیالات، دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالزی |
کلمات کلیدی: توربین گازی، لایه خنک گننده، سوراخ استوانه ای، سوراح ترنچ شده، سوراخ رقیق سازی |
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر: ترجمه شده است ✓ |
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر : ترجمه نشده است ☓ |
وضعیت ترجمه منابع داخل متن: به صورت عدد درج شده است ✓ |
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه: به صورت عکس، درج شده است ✓ |
doi یا شناسه دیجیتال: http://dx.doi.org/10.1016/j.csite.2014.07.004 |
چکیده
1-مقدمه
2- مواد و روش ها
3-یافته ها و بحث
4-نتیجه گیری و پیشنهادات
Abstract
This study was performed to investigate the effects of cylindrical and row trenched cooling holes with alignment angles of 0° and 90° at blowing ratio of 3.18 on the film cooling performance adjacent to the endwall surface of a combustor simulator. In this research a three-dimensional representation of Pratt and Whitney gas turbine engine was simulated and analyzed with a commercial finite volume package FLUENT 6.2. The analysis has been carried out with Reynolds-Averaged Navier–Stokes turbulence model (RANS) on internal cooling passages. This combustor simulator was combined with the interaction of two rows of dilution jets, which were staggered in the streamwise direction and aligned in the spanwise direction. Film cooling was placed along the combustor liner walls. In comparison with the baseline case of cooling holes, the application of a row trenched hole near the endwall surface doubled the performance of film cooling effectiveness.
چکیده
این مطالعه به منظور بررسی اثرات با زوایای همسوی 0 و 90 درجه در نسبت دمیدگی 3.18 بر روی عملکرد لایه خنک کننده نزدیک به سطح دیواره انتهایی شبیه ساز محفظه احتراق انجام شد. در این تحقیق، مدل سه بعدی موتور توربین گازی پرات و ویتنی شبیه سازی شده و با بسته حجم محدود اجاری FLUENT 6.2 شبیه سازی شد. این تجزیه تحلیل با مدل توربولانس رینولد، ناویر استاک بر روی محفظه های خنک کنندگی درونی انجام شد. این شبیه ساز محفظه احتراق با اثرات متقابل دو ردیف از جت رقیق سازی ترکیب شد که در جهت بخار بخود ترکیب شد. لایه خنک کننده در امتداد دیواره های محفظه احتراق قرار داشت. در مقایسه با مورد معیار سوراخ های خنک کننده، کاربرد حفره ترنچ شده ردیفی نزدیک به سطح دیواره نهایی موجب دو برابر شدن کارایی لایه خنک کننده شد.