ترجمه مقاله استفاده از مواد پیونده دهنده جهت پایداری قیر - لاستیک – شن - نشریه الزویر

ترجمه مقاله استفاده از مواد پیونده دهنده جهت پایداری قیر - لاستیک – شن - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۱۲,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
استفاده از مواد پیونده دهنده جهت پایداری قیر - لاستیک – شن، به منظور افزایش خصوصیات مکانیکی آن
عنوان انگلیسی
Use of coupling agents to stabilize asphalt–rubber–gravel composite to improve its mechanical properties
صفحات مقاله فارسی
9
صفحات مقاله انگلیسی
4
سال انتشار
2009
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
9241
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
درج نشده است ☓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مهندسی پلیمر
گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی مواد مرکب و پلیمریزاسیون
مجله
مجله تولیدات پاک - Journal of Cleaner Production
دانشگاه
مرکز فیزیک کاربردی و فناوری پیشرفته، دانشگاه ملی مکزیک
کلمات کلیدی
آسفالت، عوامل پیوند دهنده، ماسه، ذرات لاستیکی، آسفالت اصلاح شده
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2009.04.002
فهرست مطالب
چکیده
1.مقدمه
1 .1. عامل پیوند قیر- ذرات لاستیکی
1 .2. عامل پیوند دانه های شن - قیر
2. آزمایش‌ها
2. 1. آماده سازی نمونه‌ها
2 . 2. تست مکانیکی
3. نتایج و بحث
4. نتایج
سپاسگزاریها
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

The mechanical performance of rubber-modified asphalt roads depends, besides the intrinsic properties of the constituents (asphalt, rubber and gravel), on their interfaces. To improve the adhesion between constituents, two different coupling agents were required: one to link asphalt with the rubber particles to stabilize the composite creating an elastic network in the interior of the material to improve its elastic recovery, and other to increase the adhesion between the hydrophobic asphalt and the hydrophilic gravel. A phenolic resin was used to link the rubber particles with the asphalt, while a switterionic molecule (phosphatidyl-choline) was used to change the OH groups on the gravel surface by hydrocarbon chains to make it compatible with the asphalt.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
کارایی آسفالت جاده ای اصلاح شده با ذرات لاستیکی علاوه بر خصوصیات ذاتی اجزا (قیر، لاستیک، شن) به مقدار اتصالات بین این اجزا هم وابسته می‌باشد. جهت بهبود چسبندگی بین اجزا دو نوع پیوند دهنده مختلف نیاز است : یکی جهت پیوند دادن ذرات لاستیکی به قیر به منظور ایجاد یک شبکه الاستیکی داخل مواد که بازیابی الاستیکی را بهبود دهد. دیگری جهت چسبندگی قسمت آبگریز قیر با قسمت آب دوست دانه های شن و ماسه می‌باشد. رزین فنولیک جهت پیوند دادن ذرات لاستیکی با قیر استفاده شده. در حالیکه یک مولکول خنثی (فسفاتیدیل کولین) با تغییر گروه OH موجود در سطح دانه های شن و ماسه توسط زنجیره‌های هیدروکربنی سبب سازگاری آن با قیر می‌گردد.

بدون دیدگاه