ترجمه مقاله سیستم خنک کننده هوشمند و مدل کنترل جهت بهبود مدیریت حرارتی موتور - نشریه الزویر

ترجمه مقاله سیستم خنک کننده هوشمند و مدل کنترل جهت بهبود مدیریت حرارتی موتور - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۴۷,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
یک سیستم خنک کننده هوشمند و مدل کنترل جهت بهبود مدیریت حرارتی موتور
عنوان انگلیسی
An intelligent cooling system and control model for improved engine thermal management
صفحات مقاله فارسی
32
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فرمت ترجمه مقاله
pdf و ورد تایپ شده با قابلیت ویرایش
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع نگارش
مقالات پژوهشی (تحقیقاتی)
نوع ارائه مقاله
ژورنال
پایگاه
اسکوپوس
ایمپکت فاکتور(IF) مجله
5.576 در سال 2020
شاخص H_index مجله
158 در سال 2021
شاخص SJR مجله
1.714 در سال 2020
شناسه ISSN مجله
1359-4311
شاخص Q یا Quartile (چارک)
Q1 در سال 2020
کد محصول
12074
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت عدد درج شده است ✓
وضعیت فرمولها و محاسبات در فایل ترجمه
به صورت عکس، درج شده است ✓
ضمیمه
ندارد ☓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
ندارد ☓
فرضیه
ندارد ☓
رفرنس در ترجمه
در انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
مهندسی مکانیک، تاسیسات حرارتی و برودتی و طراحی کاربردی
مجله
مهندسی حرارتی کاربردی - Applied Thermal Engineering
دانشگاه
گروه مهندسی مکانیک، دانشگاه ایالتی آیووا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
سیستم خنک کننده هوشمند، مدیریت حرارتی، بازده موتور، ترموستات، پمپ آب الکتریکی، فن سرعت متغیر
کلمات کلیدی انگلیسی
Intelligent cooling system - Thermal management - Engine efficiency - Heated thermostat - Electrical water pump - Variable speed fan
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.1016/j.applthermaleng.2017.08.102
فهرست مطالب
نکات برجسته
چکیده
1 مقدمه
2 اجزای سیستم خنک کننده هوشمند
۲.۱. فن الکتریکی
۲.۲. ترموستات
۲.۳. پمپ اب الکتریکی
۳. طرح کنترل
۳.۱. تعیین دمای بهینه
۲.۳.طرح کنترل
4 اعتبار سنجی
۵. نتایج شبیه سازی
۶. نتیجه گیری
تشکر
کلید واژه
منابع
تصاویر فایل ورد ترجمه مقاله (جهت بزرگنمایی روی عکس کلیک نمایید)
       
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی

Abstract


A controlling model for the cooling system of an engine was developed in order to reduce fuel consumption and engine emissions through the use of controllable engine cooling components including an electrical water pump, an electrical fan, and a heated thermostat. The model was based on engine characteristics that were derived from experiments on a 1.4 L engine. The results of simulations using the derived engine model showed that fuel consumption is decreased 1.1% and hydrocarbon and carbon monoxide emissions are reduced 5.3% and 6.1%, respectively, for the intelligent cooling system under NEDC cycle operation compared to a conventional cooling system. Engine performance was improved over all parts of the NEDC cycle, including engine warm up and both high and low engine load conditions. In non-cold start situations, the integration of an electrical water pump proved especially beneficial. For instance, if the initial coolant temperature is equal to 80 °C, the energy consumption for an electrical water pump is less than half of that of a mechanical water pump. Considering both the potential fuel savings and emission reductions, it is beneficial to substitute the active controllable components described in this work for conventional mechanical components that provide insufficient cooling during various engine operation conditions while requiring greater energy to both increase fuel efficiency and reduce pollutant emissions.


 

1. Introduction


Increasing engine efficiency can result not only in fuel savings, but also in the reduction of greenhouse gases and other environmental pollutants emitted into the atmosphere. Thus, it can be both economically and environmentally beneficial to develop and improve technologies that can simultaneously reduce environmental pollutants and increase fuel efficiency in engines. Numerous studies have presented different solutions to decrease air pollutants created by road traffic[1, 2]. Among these technologies are those considering a revision of the engine cooling and the thermal needs on board the vehicle [3].


One potentially significant method for reducing air pollution is maintaining combustion conditions within an optimum temperature range related to load and engine speed. In such a case, not only will fuel consumption be reduced, but pollutant emissions will also be reduced by improving combustion operating conditions. By carefully controlling combustion temperature, pollutants resulting from incomplete combustion can be reduced or eliminated.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده

مدل کنترلی سیستم خنک کننده موتور برای کاهش مصرف سوخت و انتشار گاز های آلاینده موتور توسعه یافته است. این کار با استفاده از  اجزای خنک کننده موتور قابل کنترل شامل پمپ آب الکتریکی، فن الکتریکی و ترموستات گرمکن دار انجام شده است. این طرح بر اساس خصوصیات گرفته شده از  موتور ۱.۴ لیتری مورد آزمایش می باشد. نتایج شبیه سازی سیستم خنک کننده هوشمند تحت عملکرد چرخه NEDC (استاندارد جدید دوره رانندگی اروپایی) بر اساس استفاده از مدل گرفته شده این موتور با سیستم خنک کننده معمولی مقایسه شده است. نتایج نشانگر کاهش مصرف سوخت به اندازه ۱.۱٪ و کاهش تولید هیدروکربن و کربن مونوکسید به ترتیب به اندازه ۵.۳٪ و ۶.۱٪ می باشد. عملکرد موتور در تمام بخش های چرخه NEDC از جمله گرم کردن و تحت بارگذاری سنگین و سبک، بهبود یافته است. در شرایطی که هنگام شروع به کار کردن موتور، موتور سرد نباشد، استفاده از پمپ آب الکتریکی بسیار سودمند است. به عنوان مثال، اگر دمای اولیه خنک کننده ۸۰ درجه باشد،  انرژي مصرفی پمپ آب الکتریکی از نصف انرژي مصرفی پمپ آب مکانیکی کمتر است. اجزای سیستم های خنک کننده مرسوم در شرایط کاری مختلف موتور کارایی کافی نداشته و انرژی بیشتری نیز مصرف می کنند. این امر باعث افزایش مصرف سوخت و تولید گازهای آلاینده بیشتری می شود. با توجه به پتانسیل سیستم خنک کننده خوشمند در کاهش مصرف سوخت و کاهش گازهای آلاینده، تعویض اجزای مکانیکی مرسوم خنک کننده با اجزای قابل کنترل با قابلیت کنترل مستقیم  مطلوب خواهد بود.

 

1 مقدمه

افزایش بازده موتور علاوه بر توانایی کاهش مصرف سوخت، می تواند انتشار گاز های گلخانه ای  در محیط را کاهش دهد. به این ترتیب از هر ۲ لحاظ اقتصادی و محیط زیستی مفید است تا تکنولوژی های توسعه و بهبود دهیم که همزمان آلایندگی های محیط زیستی را کاهش داده و بازده موتور را افزایش دهد. تحقیقات مختلف راه حل های متفاوتی برای کاهش آلایندگی هوا بخاطر رفت و آمد های جاده ای  پیشنهاد داده اند [1, 2]. در میان این پیشنهادات، تکنولوژی هایی وجود دارند که بر اصلاح خنک کاری موتور و نیاز های حرارتی خودرو متمرکزند [3].

یک روش محتمل قابل توجه برای کاهش آلایندگی هوا، مدیریت شرایط احتراق در یک بازه دمایی بهینه، وابسته به بارگذاری و سرعت موتور می باشد. در این شرایط نه تنها مصرف سوخت کاهش می یابد بلکه آلایندگی هوا نیز با بهبود شرایط عمل احتراق موتور کاهش می یابد.با کنترل دقیق دمای احتراق می توان آلایندگی های تولیدی از احتراق ناقص را کاهش و حتی از بین برد.


بدون دیدگاه