ترجمه مقاله رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید - نشریه الزویر

ترجمه مقاله رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
رقیق سازی علامت تجاری و اثرات کاربردی آن بر روی تصمیم خرید
عنوان انگلیسی
Trademark dilution and its practical effect on purchase decision
صفحات مقاله فارسی
19
صفحات مقاله انگلیسی
13
سال انتشار
2017
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F703
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله
بازاریابی، مدیریت بازرگانی و مدیریت کسب و کار
مجله
مجله اسپانیایی بازاریابی - Spanish Journal of Marketing
دانشگاه
دانشگاه کارلوس III مادرید و دانشگاه ایسان، لیما، پرو
کلمات کلیدی
رقیق سازی علامت تجاری، ابهام، ارزش ویژه برند، تصمیم خرید، علایم تجاری
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
چارچوب مفهومی و فرضیات
ارزش ویژه برند و رفتار مصرف کننده
رقیق سازی برند و رقیق سازی علامت تجاری
روش شناسی
گروه های تمرکز و آزمون مقدماتی
نمونه ها و روش های مطالعه اصلی
اندازه گیری متغیر ها/ ساختار ها
روش های تحلیل داده ها
نتایج
مدل اندازه گیری
مدل ساختاری
بحث
نتیجه گیری، محدودیت ها و پیشنهادات برای اینده
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

This work aims to analyze the effect of unauthorized use of trademarks on its consumer-based brand equity and on the consumer purchase decision, through a mediation model with structural equations. An experiment was carried out with 618 participants, who were exposed to advertising of famous brand products or senior brands, and fictitious products with the same brands or junior brands. Participants were then asked to make some purchases with a real budget of US$5. The results show that exposure to junior brands reduces senior brand equity, i.e. results in trademark dilution, mediating a reduction in the purchase of senior brand products. In addition, similarity between junior and senior brands alleviates brand equity dilution, while consumer involvement with the product category of the famous brand has no moderating effect. The study aims to contribute to our understanding of trademark dilution, including the effect on purchase decision --- a subject so far unexplored in the empirical literature. Moreover, the study pursues to highlight the importance of protecting well-known trademarks in order to avoid damage occurring not only in consumer perceptions, but also in firm’s sales and brand financial value.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
هدف این مطالعه تجزیه تحلیل اثر استفاده غیر مجاز علایم تجاری بر روی ارزش برند مبتنی بر مصرف کننده و تصمیم خرید مصرف کننده از طریق یک مدل واسطه ای با معادلات ساختاری دارد.. یک ازمایش با 618 شرکت کننده انجام شد در معرض تبلیغات محصولات برند مشهور یا برند های برتر و یا محصولات ساخنگی با برند های مشابه بودند. از شرکت کننده ها خواسته شد تا خرید هایی را با بودجه واقعی 5 دلار داشته باشند. نتایج نشان می دهد که مواجهه با برند ارشد موجب کاهش ارزش ویژه برند می شود و یعنی منجر به رقیق سای علامت تجاری شده و کاهش در خرید محصولات برند قبلی را تعدیل می کند. به علاوه، تشابه بین برند های قدیم و جوان موجب کاهش رقیق سازی ارزش ویژه برند می شود، و این در حالی است که مشارکت و تعامل مصرف کننده با مقوله محصول یک برند مشهور فاقد اثر تعدیل کننده است. هدف این مطالعه افزایش دانش ما از رقیق سازی علامت تجاری از جمله اثر بر روی تصمیم خرید می باشد. به علاوه این مطالعه اهمیت علایم تجاری را برای اجتناب از آسیب نه تنها در ادراکات مشتری بلکه در ارزش مالی برند و فروش شرکت برجسته تر می کند.

بدون دیدگاه