ترجمه مقاله جهش فناوری برای کشورهای در حال توسعه

ترجمه مقاله جهش فناوری برای کشورهای در حال توسعه
قیمت خرید این محصول
۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود رایگان نمونه دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
جهش فناوری برای کشورهای در حال توسعه
عنوان انگلیسی
Technology Leapfrogging for Developing Countries
صفحات مقاله فارسی
9
صفحات مقاله انگلیسی
17
سال انتشار
2009
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
کد محصول
8520
رشته های مرتبط با این مقاله
مدیریت و فناوری اطلاعات و ارتباطات
گرایش های مرتبط با این مقاله
مدیریت فناوری اطلاعات
دانشگاه
دانشگاه ویکتوریا، استرالیا
فهرست مطالب
پیشگفتار
زمینه
جهش به ICTs وایرلس
روندهای آینده
نتیجه‌گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
INTRODUCTION

Information and communication technologies (ICTs) have been acknowledged, in research works on developed and industrialized countries, for their potential in opening up development opportunities. At firm level, ICTs can facilitate communications and coordination of processes within a firm or between firms in a supply chain such as through e-collaboration (Fong, 2005; Hammant, 1995; Jin, 2006; Porter, 2001; Porter & Millar, 1985). These technologies can also improve management decision-making process through better and faster marshalling of information. Gains from these applications may be in the form of scale economies, cost-savings, increased productivity, and improved competitiveness (Bourlakis & Bourlakis, 2006; Farrell, 2003; Hammant, 1995; Howgego, 2002; Pilat, 2004; Porter & Millar, 1985). At industry level, ICTs can improve the functioning or governance of market (James, 2000; Malone, Yates, & Benjamin, 1989; Matsuda, 1994; OECD, 2005). From the social-economic perspective, ICTs can improve quality of life of communities, provide greater access to health and education services, and create economic opportunities for any underprivileged population groups (Mercer, 2001; Oberski, 2004; Reisman, Roger, & Edge, 2001; The World Bank, 2001; UNDP, 2001a; United Nations, 2006). All these improvements in efficiency and access are likely to be aggregated at the national level in the form of economic growth or sustainability, and welfare gains (Madden & Savage, 2000; OECD, 2005).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
پیشگفتار
در کارهای تحقیقاتی در کشورهای توسعه یافته و صنعتی، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات (ICTs) برای پتانسیل خود در ایجاد فرصت‌های توسعه، مورد تایید قرار گرفته‌اند. در سطح شرکت، ICTها می‌توانند ارتباطات و هماهنگی فرایندهای در یک شرکت یا بین شرکت‌های در یک زنجیره تامین را به عنوان مثال از طریق همکاری الکترونیکی تسهیل کنند (فانگ، 2005؛ هامت، 1995؛ جین، 2006؛ پورتر، 2001؛ پورتر و میلار، 1995). این فناوری‌ها همچنین می‌توانند فرایند تصمیم‌گیری‌ را از طریق مرتب‌سازی بهتر و سریع‌تر اطلاعات بهبود بخشند. سود حاصل از این برنامه‌ها ممکن است ممکن است در قالب اقتصاد به مقیاس (صرفه‌جویی به مقیاس) ، صرفه‌جویی در هزینه، افزایش سودآوری و بهبود شایستگی ظاهر شود (بورلاکیس و بورلاکیس، 2006؛ فارل، 2003؛ هامت، 1995؛ هاوگگو، 2002؛ پیلات، 2004؛ پورتر و میلار، 1995). در سطح صنعت، ICTها می‌توانند عملکرد یا مدیریت بازار را بهبود بخشند (جیمز، 2000؛ ملون، یاتس و بنجامین، 1989؛ ماتسودا، 1994؛ OECD، 2005). از چشم‌انداز اجتماعی-اقتصادی، ICTها می‌توانند کیفیت زندگی جوامع را بهبود بخشند، دسترسی بیشتری به خدمات بهداشتی و آموزشی فراهم کنند، و فرصت‌های اقتصادی برای هر گروه اجتماعی کم امتیاز ایجاد کنند (مرسر، 2001؛ آبرسکی، 2004؛ ریسمن، راجر، و ادج، 2001؛ بانک جهانی، 2001؛ UNDP، 2001آ؛ سازمان ملل متحد، 2006). همه این پیشرفت‌های در کارایی و دسترسی به احتمال زیاد در سطح ملی در قالب رشد اقتصادی یا پایداری، و دستاوردهای رفاهی جمع می‌شوند (مادن و سویج، 2000؛ OECD، 2005).

بدون دیدگاه