تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله مدل سازی تخلیه انبوه بدون اطلاع قبلی با استفاده از مدل بهینه سازی جریان ترافیک پویا – نشریه تیلور و فرانسیس

عنوان فارسی: مدل سازی تخلیه انبوه بدون اطلاع قبلی با استفاده از مدل بهینه سازی جریان ترافیک پویا
عنوان انگلیسی: Modeling no-notice mass evacuation using a dynamic traffic flow optimization model
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 13 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 23
سال انتشار : 2007 نشریه : تیلور و فرانسیس - Taylor & Francis
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8385 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.97Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت
گرایش های مرتبط با این مقاله: مدیریت بحران
مجله: یافته ها در زمینه IIE
دانشگاه: گروه مهندسی عمران و مکانیک مهندسی، دانشگاه آریزونا، توسان، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: تخلیه بدون اطلاع قبلی، تخلیه انبوه، مدیریت اضطراری، تخصیص ترافیک پویا، برنامه ریزی خطی، مدل تبدیل سلول
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

1. مقدمه

2. اهداف و تصمیمات عملیات تخلیه انبوه بدون اطلاع قبلی

1.2. اهداف تخلیه

2.2. تصمیمات تخلیه

3. رویکرد مدلسازی بهینه برنامه JEDRFD

1.3. CTM

2.3. بیان ریاضی برنامه بهینه سازی JEDRFD

4. مثال عددی

5. نتیجه گیری

نمونه متن انگلیسی

This paper presents a network transformation and demand specification approach for no-notice evacuation modeling. The research is aimed at formulating the Joint Evacuation Destination–Route-Flow-Departure (JEDRFD) problem of a no-notice mass evacuation into a system optimal dynamic traffic assignment model. The proposed network transformation technique permits the conversion of a typical transportation planning network to an evacuation network configuration in which a hot zone, evacuation destinations, virtual super-safe node and connectors are established. Combined with a demand specification method, the JEDRFD problem is formulated as a single-destination cell-transmission-model-based linear programming model. The advantage of the proposed model compared with prior studies in the literature is that the multi-dimensional evacuation operation decisions are jointly obtained at the optimum of the JEDRFD model. The linear single-destination structure of the proposed model implies another advantage in computational efficiency. A numerical example is given to illustrate the modeling procedure and solution properties. Real-time operational issues and data requirements are also discussed.

نمونه متن ترجمه

این مقاله رویکردی خاص از شبکه تبدیل و تقاضا را برای مدلسازی تخلیه بدون اطلاع قبلی ارائه می دهد. هدف پژوهش بیان کردن مساله "تخلیه مشترک جریان مسیر مقصد خروج " (JEDRFD)  تخلیه بدون اطلاع قبلی در یک مدل سیستم بهینه تخصیص ترافیک پویا است. روش پیشنهادی شبکه تبدیل، امکان تبدیل شبکه برنامه ریزی حمل و نقل معمولی را به پیکربندی شبکه تخلیه که در آن یک منطقه بحرانی، مقصد تخلیه، گره فوق العاده امن مجازی و اتصالات قرار دارند فراهم کرده است. همراه با استفاده از روش مشخصات تقاضا، مشکل JEDRFD به عنوان سلول تبدیل مدل مبتنی بر مدل برنامه ریزی خطی تک مقصدی فرموله شده است. مزیت مدل پیشنهادی در مقایسه با مطالعات قبلی در این است که تصمیمات چند بعدی عملیات تخلیه به طور مشترک در سطح مطلوبی از مدل JEDRFD به دست آمده است. ساختار خطی تک مقصدی مدل پیشنهادی بر یکی دیگر از مزیت های محاسباتی بهره وری دلالت دارد. یک مثال عددی برای نشان دادن روش مدلسازی و ویژگی های برطرف کردن مشکل آورده شده است و مسائل عملیاتی زمان واقعی و داده های مورد نیاز نیز مورد بحث قرار گرفته اند.