تلفن: ۰۴۱۴۲۲۷۳۷۸۱
تلفن: ۰۹۲۱۶۴۲۶۳۸۴

ترجمه مقاله آمیزه بازاریابی سبز گرایی – نشریه اشپرینگر

عنوان فارسی: آمیزه بازاریابی سبز گرایی: آیا شرکت ها آن را انجام می دهند و آیا این روش موفق است؟
عنوان انگلیسی: ?“Greening” the marketing mix: do firms do it and does it pay off
تعداد صفحات مقاله انگلیسی : 20 تعداد صفحات ترجمه فارسی : 36
سال انتشار : 2012 نشریه : اشپرینگر - Springer
فرمت مقاله انگلیسی : PDF فرمت ترجمه مقاله : ورد تایپ شده
کد محصول : 8072 رفرنس : دارد
محتوای فایل : zip حجم فایل : 1.10Mb
رشته های مرتبط با این مقاله: مدیریت و کشاورزی
گرایش های مرتبط با این مقاله: بازاریابی، اقتصاد منابع طبیعی و محیط زیست، مدیریت استراتژیک، تحقیق در عملیات و مدیریت کسب وکار
مجله: مجله آکادمی علوم بازاریابی - Journal of the Academy of Marketing Science
دانشگاه: دانشکده تجارت کلی، دانشگاه ایندیانا، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی: بازاریابی سبز. عملکرد شرکت، نظریه ذینفعان، منابع مازاد، شهرت صنعت، ریسک گریزی، شدت رقابت
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول: ترجمه شده است
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول: ترجمه نشده است
ترجمه این مقاله با کیفیت عالی آماده خرید اینترنتی میباشد. بلافاصله پس از خرید، دکمه دانلود ظاهر خواهد شد. ترجمه به ایمیل شما نیز ارسال خواهد گردید.
فهرست مطالب

چکیده

تحقیقات پیشین بر روی پایداری

برنامه های بازاریابی سبز

مدل تحقیقی و فرضیه ها

نقش منابع مازاد

نقش ریسک گریزی مدیریت ارشد

نقش تعادلی شدت رقابت

نقش تعادلی منابع مازاد

نتایج عملکرد برنامه های بازاریابی سبز

روش

تنظیمات تحقیق

مصاحبه های میدانی

معیار ها و توسعه پرسشنامه

جمع آوری داده

بررسی و نتایج

صحت اندازه گیری

مدل ساختاری

مفاهیم تئوری

مفاهیم سیاست عمومی و مدیریتی

محدودیت ها

تحقیقات آتی

نتیجه

نمونه متن انگلیسی

Abstract

Growing concern about the sustainability of the natural environment is rapidly transforming the competitive landscape and forcing companies to explore the costs and benefits of “greening” their marketing mix. We develop and test a theoretical model that predicts (1) the role of green marketing programs in influencing firm performance, (2) the impact of slack resources and top management risk aversion on the deployment of such programs, and (3) the conditioning effects that underpin these relationships. Our analyses show that green marketing programs are being implemented by firms, and we find evidence of significant performance payoffs. Specifically the results indicate that green product and distribution programs positively affect firms’ productmarket performance, while green pricing and promotion practices are directly positively related to firms’ return on assets. In addition, industry-level environmental reputation moderates the links between green marketing program components and firms’ product-market and financial performance. Finally, we find that slack resources and top management risk aversion are independently conducive to the adoption of green marketing programs—but operate as substitutes for each other.

نمونه متن ترجمه

چکیده

نگرانی فزاینده در رابطه با حفظ محیط طبیعی باعث تغییر سریع دیدگاه رقابتی می گردد و شرکت ها را مجبور به تحقیق درباره هزینه ها و فواید سبز گرایی بازاریابی خود می کند. ما یک مدل تیوری را توسعه و آزمایش می کنیم. این مدل (1) نقش برنامه های بازاریابی سبز در تاثیر روی عملکرد شرکت ، (2) تاثیر منابع مازاد و ریسک گریزی مدیریت ارشد بر موقعیت چنین برنامه هایی و (3) تاثیراتی که زیر بنای این روابط را می سازد ، پیش بینی می کند. تحلیل های ما نشان می دهد که برنامه های بازاریابی سبز در حال به کار گیری توسط شرکت ها می باشد ، و ما شواهدی از موفقیت های مهم روی عملکرد شرکت یافته ایم. خصوصا ، نتایجی که بیان می کند برنامه های توزیع و محصول سبز به طور مثبت عملکرد بازاریابی یک محصول شرکت را متاثر می سازد ؛ در حالی که قیمت گذاری سبز و فعالیت های ارتقا به طور مستقیم و مثبت مرتبط با بازگشت شرکت بر روی سرمایه ها میباشد. بعلاوه ، شهرت محیطی در سطح صنعت ، ارتباطات میان اجزاء برنامه بازاریابی سبز و بازار محصول یک شرکت و عملکرد مالی را تعدیل می بخشد. در نهایت  ما یافتیم که منابع مازاد و ریسک گریزی مدیریت ارشد ، به طور مجزا منجر به اتخاذ برنامه های بازاریابی سبز می گردند؛ اما هر کدام به عنوان جایگزین برای یکدیگر عمل می کنند.