ترجمه مقاله تجزیه تحلیل برنامه درسی سبز در آموزش تکنولوژیکی

ترجمه مقاله تجزیه تحلیل برنامه درسی سبز در آموزش تکنولوژیکی
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تجزیه تحلیل برنامه درسی سبز در آموزش تکنولوژیکی
عنوان انگلیسی
Green Curriculum Analysis in Technological Education
صفحات مقاله فارسی
10
صفحات مقاله انگلیسی
8
سال انتشار
2018
رفرنس
دارای رفرنس در داخل متن و انتهای مقاله
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده و pdf
فونت ترجمه مقاله
بی نازنین
سایز ترجمه مقاله
14
نوع مقاله
ISI
نوع ارائه مقاله
ژورنال
شناسه ISSN مجله
1554-5210
کد محصول
F1593
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه شده است ✓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
به صورت انگلیسی درج شده است ✓
بیس
نیست ☓
مدل مفهومی
ندارد ☓
پرسشنامه
ندارد ☓
متغیر
دارد ✓
رفرنس در ترجمه
در داخل متن و انتهای مقاله درج شده است
رشته و گرایش های مرتبط با این مقاله
علوم تربیتی، تکنولوژی آموزشی
مجله
مجله بین المللی آموزش پیشرفت - International Journal of Progressive Education
دانشگاه
مؤسسه ملی فناوری دورگاپور
کلمات کلیدی
آموزش تکنولوژیکی، توسعه پایدار، شاخص برنامه درسی سبز، هند
کلمات کلیدی انگلیسی
Technological education - sustainable development - green curriculum index - India
doi یا شناسه دیجیتال
https://doi.org/10.29329/ijpe.2018.129.9
فهرست مطالب
چکیده
مقدمه
اهمیت برنامه درسی سبز در آموزش تکنولوژیکی
مروری بر دانشگاه تکنولوژی و صنعت دهلی
متدولوژی
جمع اوری داده ها
نتایج و بحث
توصیف برنامه درسی
ساخت شاخص برنامه درسی سبز
تحلیل برنامه درسی سبز واحد محور
تحلیل برنامه درسی سبز سالانه
تحلیل برنامه درسی سبز رشته محور
نتیجه گیری
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

With rapid industrialization and technological development, India is facing adverse affects of unsustainable pattern of production and consumption. Education for sustainable development has been widely recognized to reduce the threat of environmental degradation and resource depletion. This paper used the content analysis method to explore the extent to which green curriculum has been incorporated in engineering education. The green curriculum index suggests that Indian technological education is following vertical integration, with low emphasis on horizontal integration of green curriculum resulting into non-sustained green culture and environmental behaviour among the students. Furthermore, higher educational institutions should understand and accept the relevance of sustainable development rather than responding to the legitimate formality for creating a low- carbon and green economy.

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
با توسعه فناوری و روند صنعتی شدن سریع، هند با اثرات نامطلوب الگوی ناپایدار تولید و مصرف روبرو است. آموزش برای توسعه پایدار موجب کاهش تهدید تخریب محیط زیست و تخلیه منابع می شود. این مقاله از تحلیل محتوی برای بررسی میزان نقش برنامه درسی سبز در آموزش مهندسی استفاده کرده است.شاخص برنامه ریزی درسی سبز نشان می دهد که آموزش تکنولوزیکی هند از ادغام عمودی با تاکید کم تر بر ادغام افقی برنامه درسی سبز پیروی می کند که این موضوع منجر به ایجاد رفتار زیست محیطی و فرهنگ سبز ناپایدار در میان دانش اموزان شود. به علاوه، موسسات آموزش عالی بایستی قادر به درک و پذیرش اهمیت توسعه پایدار به جای پاسخ به رسمیت قانونی برای ایجاد یک اقتصاد سبز و کم کربن باشند.

بدون دیدگاه