ترجمه مقاله تحلیل دو عاملی اکتشافی مقیاس هوش وکسلر برای کودکان - نشریه الزویر

ترجمه مقاله تحلیل دو عاملی اکتشافی مقیاس هوش وکسلر برای کودکان - نشریه الزویر
قیمت خرید این محصول
۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود مقاله انگلیسی
عنوان فارسی
تحلیل دو عاملی اکتشافی مقیاس هوش وکسلر برای کودکان - نسخه پنجم با 16 زیر آزمون اصلی و فرعی
عنوان انگلیسی
Exploratory bifactor analysis of the Wechsler Intelligence Scale for Children—Fifth Edition with the 16 primary and secondary subtests
صفحات مقاله فارسی
14
صفحات مقاله انگلیسی
9
سال انتشار
2015
نشریه
الزویر - Elsevier
فرمت مقاله انگلیسی
PDF
فرمت ترجمه مقاله
ورد تایپ شده
رفرنس
دارد ✓
کد محصول
F748
وضعیت ترجمه عناوین تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه متون داخل تصاویر و جداول
ترجمه نشده است ☓
وضعیت ترجمه منابع داخل متن
ترجمه شده است ✓
رشته های مرتبط با این مقاله
روانشناسی
گرایش های مرتبط با این مقاله
روان سنجی
مجله
هوش - Intelligence
دانشگاه
گروه روانشناسی، دانشگاه ایلینوی شرقی، ایالات متحده آمریکا
کلمات کلیدی
WISC-V، چرخش دو عاملی، تحلیل عاملی اکتشافی، هوش، روایی ساختاری، پایایی مبتنی بر مدل
فهرست مطالب
چکیده
1- مقدمه
2- روش
2-1 شرکت کننده ها
2-2 ابزار
2-3 تحلیل و روش
3- نتایج
3-1 مقایسه معیار های استخراج عامل
3-2 تحلیل های دو عاملی اکتشافی
4- بحث
نمونه چکیده متن اصلی انگلیسی
Abstract

Despite substantial revisions involved in creating the Wechsler Intelligence Scale for Children—Fifth Edition (WISC-V; Wechsler, 2014a), the test publisher relied exclusively upon confirmatory factor analytic procedures to determine the instrument's structure and failed to apportion the variance among factors and subtests. To fill this lacuna, the factor structure of the 16 primary and secondary subtests of the WISC-V standardization sample was examined with exploratory bifactor analysis (EBFA). EBFA results provided strong support for a general intelligence (g) factor, but nominal evidence for three group factors (i.e., Processing Speed, Working Memory, and Perceptual Reasoning). There was no evidence for distinct verbal, fluid reasoning or visual–spatial factors. The g factor accounted for large portions of total and common subtest variance while the group factors accounted for negligible portions of total and common variance. These results suggest that clinical interpretation of the WISC-V should reside primarily at the global level (i.e., Full Scale IQ).

نمونه چکیده ترجمه متن فارسی
چکیده
علی رغم اصلاحات قابل توجه در ایجاد مقیاس هوش برای کودکان نسخه پنجم(WISC-V; Wechsler, 2014a )، ناشر آزمون به طور منحصر به فردی به روش های تحلیل عاملی تاییدی برای تعیین ساختار ابزار متکی است و قادر به تقسیم واریانس در میان زیر آزمونها و عوامل نیست. برای پر کردن این خلاء، ساختار عاملی 16 زیر مجموعه اصلی و فرعی نمونه استاندارد سازی WISC-V با تحلیل دو فاکتوره(دو عاملی)اکتشافی بررسی شد(EBFA). نتایجEBFA قویا یک فاکتور هوش عمومی را تاییدمی کند، با این حال شواهد کم تری برای سه گروه از عوامل ( سرعت پردازش، حافظه کاری و استدلال ادراکی) ارایه میکند. هیچ گونه شواهد برای عوامل شفاهی، استدلال سیال یا عوامل بصری-مکانی مشاهده نشد. فاکتور g بخش های زیادی از واریانس زیرآزمون کل و مشترک توجیه کرد،در حالی که فاکتورهای گروهی بخش های کمی از واریانس کل و مشترک را توجیه کردند. این نتایج پیشنهاد می کند که تفسیر بالینی WISC-V بایستی در سطح کلی انجام شود( کل مقیاس های IQ).

بدون دیدگاه